Pov NURUL
Mata aku terus terbuka sebaik cahaya matahari masuk. Aku mengeliat sekejab. Eh..kt mane ni?
"Dh bangun?"
Terkejut aku.
"Dh..err..kita kt mane ni?"
"Kt pantai"
"Kita buat ape kt sini?"
"Aku nk rehat jab"
"Ok..err..jauh lagi ke rumah kita?"
"Emm"
"Sebenarnya..."
"Boleh x ko bagi aku rehat jab? Aku penat ni"
"Ok..maaf"
Terus aku diam. Aku pandang dia. Mesti dia penat sangat. Aku keluar dari kereta. Tengok sekeliling pantai. Xde sape pun.
Ni pantai ape? Asal sepi je? Aku berjalan menghampiri air laut. Biru je. Cantik sangat. Dari jauh aku ternampak pulau kecil dan..rumah? Jab..tu rumah ke istana? Asal besar semacam?
Tetiba datang beberapa bot menuju ke arah aku. Eh..apahal pula ni? Terus aku berpaling pegi semula ke dia. Dia memang penat tapi aku terpaksa kejutkn dia juga.
"Awak..awak!"
"Ape ko ni?! Aduh aku nk tidolh..penat!"
"Awak ade orang datang ngn bot"
"Ah?"
Terus dia bangun dari perbaringan.
"Aduhai..masa aku tidolh korang nk datang..dh angkat barang ko"
"Kenapa?"
"Ko nk balik rumah ke x? Dh jom"
Dia terus keluar dan buka bonet kereta lalu keluarkn semua beg. Orang2 kt atas bot tadi datang dan angkat beg2 tu.
"Hoi..ko xnk keluar ke?"
Aku terus keluar dan memeluk lengan dia. Dia agak terkejut tapi biarkn je. Aku sebenarnya takut. Orang2 tu ade tatu, berbadan sado dan besar. Aku ni dhlh perempuan..kecik pula tu.
"Emm..awak..dorang tu sape?"
"Orang2 aku"
"Oh"
Aku dan dia terus naik bot dan bergerak ke pulau tu. Makin lama makin besar rumah tu bila dh dekat. Cm istana besarnya.
"Emm..awak..tu rumah sape? Besarnya..cm istana je"
"Ko ni agak2lh..tu bukan istana..tu rumah kita..rumah tu x besar..pulau tu yg kecik"
"Oh..eh jab..rumah kita?"
"Ye rumah kita sayang"
Terkejut aku. Dia panggil aku sayang? Bot dh mendarat di daratan. Dia pimpin aku turun dari bot.
"Klau ade pape aku akan panggil korang" kata dia kt orang2 dia.
Orang2 dia hanya angguk kemudian pegi ngn bot tinggalkn aku dan dia berdua di pulau tu.
"Dh jom masuk rumah"
Dia menarik tangan aku mengikutnya. Rumah yg sangat besar x jauh beza ngn istana tu aku pandang. Besar dan cantik. Mesti luas juga. Dia terus naik atas guna tangga diikuti aku yg dipimpin olehnya.
"Ko nk buat ape buatlh..aku nk tido..penat"
"Ok..saya nk mandi dulu..awak x nk mandi dulu?"
"Nantilh..aku nk tido jab"
"Ok"
Dia terus baring atas katil. Matanya terus tertutup. Aku pula masuk bilik mandi. Bersihkn ape yg patut. Dalam fikiran 'dia tidokn?' Jadi aku keluar dari bilik mandi dalam keadaan berkemban. Pintu ditarik perlahan. Kepala dikeluarkan sedikit. Melihat dia. Dia..x tido.
"Ape? Asal ko pandang aku cm tu?"
"Err..tadi bukan ke awak tido? Ni siap2 ni..awak nk pegi mane?"
"Aku ade keje jab..ko tunggu kt rumah..jangan keluar selagi aku x balik..faham"
Aku angguk.
"Suara ko mane? Bisu dh?"
"Err..ye..saya faham"
Dia terus keluar dari bilik. Aku keluar dari bilik mandi. Langkah aku terus ke koridor. Terlihat dia keluar..naik kereta? Eh..tadi datang guna bot. Asal dia pegi guna kereta? Ade jalan ke? Asal tadi x datang guna kereta je? Ah pape jelh. Pening kepala aku fikir.
Tanpa buang masa, aku terus ke almari. Tuala dibadan dilurut jatuh dari badan. Almari dibuka. Baju dicapai. Terus pakai. Seluar dalam dicapai. Terus pakai. Dia keluar. Jadi mesti balik lewat. Gangster kn. Almari ditutup. Aku berpaling.
Aku terkaku. Dia. Tersenyum sinis sambil pandang aku. Bersandar ditepi pintu sambil tangan memeluk tubuh. Dia nampak badan aku ke tadi? Aku rase aku nk mencarut sekarang ni. Boleh x?
"Thanks for your free show"
Serius..aku nk mencarut sekarang. S****. P******. S***. B***. Dia nampak badan aku.
"Aku rase aku x jadilh nk keluar..rase cm nk stay je kt rumah ni..ngn ko"
"Xyah nk mengarut! Keluar!"
Aku terus tolak dia keluar dari bilik dan kunci pintu. Xguna. Aku rase cm nk mencarut lagi. Tapi..dia kn suami aku. Jadi dia berhak 'tengok' aku. Tapi..aku x bersedia lagi.
"Nanti aku balik..aku nk tengok lagi!"
Aku rase muka aku dh merah. Cmne ni?
YOU ARE READING
Gangster Itu Suami Aku [SMBNG]
RomanceSambungan cerita Gangster Itu Suami Aku. Bab satu dan seterusnya ade di akaun @AyuNida2