Pov MUHAMMAD
Jam baru pukul 3 petang. Agaknya dia tengah buat ape? Idea nakal mula muncul. Aku nk usik dia. Aku terus keluar dari 'tempat keje' aku. Kereta dipandu laju terus ke rumah. Sepantas kilat aku keluar dari kereta dan masuk ke rumah.
Mata aku mencari badan dia. Tapi xde. Mane dia ni? Aku ke ruang tamu. Aku ternampak dia tido di atas sofa. Bilik ade bukan nk tido dalam bilik. Dhlh tido pakai baju je. Aku tersenyum. Plan nk usik dia kena ditangguhkan.
Aku cium dahi dia sebelum dukung naik masuk ke bilik. Aku letak dia perlahan atas katil. Dia menggeliat seketika..selesai diri. Mata dia terkebil2 nk buka. Aku hanya tersenyum. Comel dia menggeliat.
"Bila awak balik?"
Dia cuba bangun tapi aku halang.
"Xyah bangun..baru je"
"Awak dh makan? Saya ade masak tadi"
"Dh..ko tidolh..aku nk mandi"
Aku bangun dari katil. Baju aku buka dan capai tuala lalu masuk ke bilik mandi. Selesai mandi, aku terus keluar dari bilik mandi. Terlihat dia dh pun tido lena atas katil. Aku tersenyum. Ingatkn nk usik tapi bila tengok dia tido..alahai.. terbantut pula.
Aku mendekati dia. Aku tersenyum senget. Ok niat mengusik dia x jadi terbantut. Muka dia aku sentuh lembut. Dari dahi turun ke pipi. Dari pipi pegi ke kening. Dari kening turun ke hidung. Dari hidung turun ke bibir. Bibir merah dia aku tenung dan sentuh lembut. Aku nk rase bibir lembut ni.
Jari aku yg tadi sentuh bibir dia kini sentuh dagu dia. Ditarik sikit mukanya dengan aku. Muka aku dan dia sangat rapat. Bibir aku bersentuhan ngn bibir dia. Lembut. Aku mula urut bibirnya perlahan. Takut dia terjaga.
Tetiba aku rasa leher aku dipeluk. Dia mendalami ciuman. Dia ni tido ke x? Aku hanya biarkn dan terus berciuman ngn dia. Badan aku menghempap badan dia. Maka bermulalh penyatuan aku dan dia secara rasmi sebagai suami isteri. Malam ni malam yg panjang buat aku dan dia.
~skip~
Keesokan paginya.
Aku menggeliat sebelum membuka mata. Aku pandang sisi kanan aku. Dia masih tido lena. Aku tersenyum. Malam tadi malam yg paling indah bagi aku. Dia sepenuhnye milik aku. Luar dan dalam.
Aku mendekati lalu memeluknye erat. Peluh membasahi dahi dia. Haih.. 'indahnye' semalam. Aku cium dahi dia lama. Dia menggeliat kegelian.
"Emm.."
"Sayang.."
Dia memeluk aku tetiba. Aku tersenyum lagi. Kedua pipinya aku cium.
"Sayang..bangun"
Xde sahutan. Haih..penat sangat ke?
"Isteriku sayang..bangun..dh pagi ni"
Dia menggeliat sebelum membuka mata memandang aku. Aku tersenyum memandang dia. Dia balas senyuman aku.
"Awak~"
Amboi suara. Cm nk goda aku je. Dhlh baru bangun tido. Suara serak2 basah memang menggoda iman aku. Aku tersenyum lagi.
"Bangun sayang..dh pagi"
Dia menggeliat dan mengeratkan pelukan. Mukanya disembam(?) di dada aku.
"Nantilah..awal lagi kan?"
Amboi ayat. Awal lagi?
"Sayang nk lagi ke?"
Kepalanya mendongak memandang aku. Rambutnya aku usap lembut.
"Nk ape?"
Alahai naifnye soalan.
"Cm semalam"
"Semalam?"
Dahinya berkerut. Haih..xkn lupa kot? Tetiba pipinya kemerahan.
"Dh ingat ke sayang? Semalam kita.."
"Diam!"
Mukanya disembam di dada aku lagi. Aku tergelak. Alahai..malu ke?
"Sayang nk tido lagi ke nk bangun mandi?"
Dia x menjawab. Mukanya makin menyodok dada aku. Alahai..nk ke? Belakang badan dia yg x berbaju aku usap lembut.
Tetiba fon aku berdering. Spontan pelukan terlerai. Tangan aku mencapai fon aku di atas meja di sisi katil. Tanpa melihat si pemanggil aku terus jawab.
"Lo? Aduhai ko ni..kacau arr! Yelh aku datang!"
Terus fon tu aku baling ke lantai. Ah lantak pecah ke retak. Aku boleh beli fon baru. Aku terus turun dari katil. Dia aku abaikn.
Aku terus masuk ke bilik mandi. Selesai mandi aku terus keluar dari bilik mandi. Dia dh pun terduduk di birai katil sambil memandang aku.
"Awak nk pegi mana?"
"Aku nk keluar..ko jangan berani nk keluar rumah faham?!"
Aku terus keluar dari bilik tanpa mempedulikan dia yg sedang merenung aku.
YOU ARE READING
Gangster Itu Suami Aku [SMBNG]
RomanceSambungan cerita Gangster Itu Suami Aku. Bab satu dan seterusnya ade di akaun @AyuNida2