Bab 5 : Sebelum Berkahwin

2.8K 91 2
                                    

Pov NURUL

Arrggghhhh!!! Serabut kepala otak aku ni!! Terpaksa kahwin ngn anak gangster?! Arrggghhhh!!! Kenapalh nasib aku cm ni?!! Aku jeling Achoi yg ade kt sebelah aku sedang memandu. Sekarang aku ade kt dalam kereta. Bapak Achoi suruh aku dan dia beli baju pengantin. Yelh..aku kn nk kena kahwin ngn dia lusa.

"Xyahlh jeling aku cm tu..kang aku cungkil mata ko kang"

Terus aku berpaling. Xguna.

"Ni..kita nk pegi mane?"

"Ko pekak ke ape? Kn tadi papa aku dh cakap..pegi beli baju pengantin"

"Yelh..aku dengar tapi kt mane?"

"Adelh..ko ikut je"

Ikutkn hati aku rasa cm nk tumbuk je muka si xguna kt sebelah aku ni. Asallh dia pegi setuju. Beberapa minit kemudian, kereta berhenti dihadapan sebuah butik pengantin yg boleh dikatakan mewah. Dia keluar dari kereta diikuti aku. Mata dia melilau mencari kelibat seseorang. Tetiba datang seorang wanita yg boleh dikatakan muda berhadapan ngn dia.

"Ape ko buat kt sini?" Tanya wanita tu.

Dia mengeluh.

"Papa suruh beli baju kahwin"

"Untuk sape?"

"Untuk aku"

"Ape?! Hoi Achoi! Ko dh gila ke? Asal pula tuk ko? Ko nk kahwin ngn sape? Sape perempuan malang tu? Kesian aku kt dia"

Terasa aku. Aku lh perempuan malang tu. Dia memandang aku.

"Tu perempuan nye"

Wanita tu memandang aku.

"Ni?"

Dia mengangguk.

"Wey Achoi..asal ko kejam sangat? Agak2lh..xkn ko kahwin ngn budak ni kot?"

"Ko x percaya sudah..dh pegilh pilihkn baju tuk dia..baju aku aku pilih sendiri"

Dia pun pegi tinggalkn aku ngn wanita tu. Wanita tu memegang bahu aku.

"Dik ok x ni? Dia paksa adik kahwin ngn dia ke?"

Aku geleng.

"Habistu sape?"

"Bapak dia"

Terkejut wanita tu.

"Papa?! Papa yg suruh adik kahwin ngn Achoi"

Aku angguk. Terus aku dipeluknya.

"Sabarlh dik..akak harap ko dapat ubah dia"

Uh? Ape maksud dia? Gangster boleh berubah ke? Pelukan dileraikan.

"Nama akak Nurul Shuhaidah..panggil kak Shu je..nama adik?"

"Nurul Nida..panggil Nurul je"

"Oh sedap nama..dh jom akak pilihkn adik baju"

Aku angguk. Selesai pilih, kak Shu suruh aku try baju tu kt fitting room. Boleh tahan cantik gak baju pengantin aku. Cm princess.

Lepas je pakai, aku keluar

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Lepas je pakai, aku keluar..nk tanye pendapat kak SHU. Terkejut aku. Dia. Dia pakai baju melayu? Boleh tahan kacak gak dia ni.

 Dia pakai baju melayu? Boleh tahan kacak gak dia ni

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Dia pandang aku sambil tersenyum.

"Cantik"

Terkejut aku. Dia cakap aku cantik ke atau aku tersalah dengar?

"Dh bukak balik..jom pegi beli hantaran ko pulak"

Dia terus berlalu. Hantaran? Aku pun pegi tukar balik baju aku tadi. X cakap langsung kt kak SHU yg kitorang nk pegi. Beberapa jam kemudian, aku dan dia pun sampai di kedai hantaran. Nampak cm mewah je. Mata dia melilau mencari kelibat seseorang. Tetiba datang seorang perempuan yg boleh dikatakan muda berhadapan ngn dia.

"Eh Achoi..ape mimpi ko datang kedai aku ni?"

"Buatkn aku hantaran"

"Hantaran? Tuk sape?"

"Tuk aku"

Terus perempuan tu tergelak kuat.

"Ko ni mabuk ke ape? Asal pula buat tuk ko? Ko nk kahwin ke?"

Pertanyaan perempuan tu berbunyi seperti sindiran. Dia pulak pegi pukul kepala perempuan tu. Terus terhenti gelak.

"Buatkn sekali pelamin..tema warna putih"

"Ko ni dh apahal?!"

Dia pandang aku.

"Aku kahwin ngn dia"

Terus perempuan tu pandang aku.

"Ko biar betul Achoi?"

"Betullh"

Terus perempuan tu memeluk aku. Lalu meneliti muka aku.

"Cantik..pandai ko pilih..nama adik ni sape?"

"Nurul Nida..panggil Nurul je"

"Oh sedap nama..nama akak Nurul Lyana Anina..panggil kak An je"

Aku angguk.

"Dhlh An..aku nk gerak..banyak lagi tempat yg kitorang nk pegi ni"

"Oh ok..hati2"

Dia hanya angguk. Aku pula mendiamkan diri. Kereta mula bergerak. Aku pula musykil.

"Err..Achoi..keluarga aku cmne? Xkn aku kahwin tanpa pengetahuan diaorang dan tanpa wali kot?"

"Tu ko xyah risau..aku dh urusknnye..ko tinggal nikah je"

"Emm..ok"

Gangster Itu Suami Aku [SMBNG]Where stories live. Discover now