Pov MUHAMMAD
Harini ialah harinya. Hari perkahwinan aku ngn budak perempuan tu. Aku dh siap berbaju melayu. Dh siap duduk depan tok kadi lagi. Tinggal tunggu budak tu datang je. Ish! Lambat betul budak ni bersiap. Mengalahkan perempuan. Eh jab..budak tu memang perempuan pun. Keluarga dia dan keluarga aku tengah menunggu. Termasuk orang2 aku.
Dan kawan2 budak tu. Kawan2 yg jadi saksi kejadian aku culik budak tu. AM, JAN, SYAH dan NAZ. Masa kejadian tu, dorang dh tertefon polis. Jadi tadi polis datang sekali. Nk tanye aku asal aku culik budak tu. Aku bagi alasan budak tu lari rumah. Bijak x aku ni. Polis tu pula pegi percaya kata2 aku tu. Nasib polis tu x soal aku lagi. Dan nasib baik polis tu xtau yg aku ni gangster.
"Tu dia dh turun" kata kak SHU.
Terus aku berpaling memandang budak tu. Cantik. Aku dh tengok dia pakai baju tu semalam. Jadi memang cantik. Aku tersenyum tanpa sedar. Budak tu pandang aku. Ala..malu2 kucing gitu. Budak tu duduk disebelah aku tapi jauh sikit.
"Err..encik bakal suami..janganlh asyik dipandang muka cik bakal isteri tu..lepas nikah encik nk pandang sampai esok pagi pun pandanglh..mari kita mulakn majlis kita sekarang"
Tersentak aku ngn teguran tok kadi tu. Nasib ko tok kadi. Klau x dh melayang penumbuk aku kt muka ko. Tangan dihulur. Aku sambut.
"Muhammad Nashrul bin Muhammad Nahar.."
"Ye saya?"
"Aku nikahkan dikau dengan Nurul Nida binti Aziz dengan mas kahwin RM5000 ringgit tunai"
"Aku terima nikahnya Nurul Nida binti Aziz dengan mas kahwin RM5000 ringgit tunai"
"Sah?" Tok kadi memandang ayah budak tu.
"Sah"
"Sah?" Tok kadi memandang papa aku.
"Sah"
"Alhamdulillah..sekarang kamu berdua dh disahkan menjadi suami isteri"
Terus tok kadi menadah tangan dan membaca doa. Diikuti aku dan yg lain. Aku pandang sekilas budak tu. Sekarang aku dh jadi suami orang. Suami kepada seorang budak.
"Amin..ni tok kadi nk pesan ni..jangan dilayan isteri cm hamba..klau nk 'tu' minta elok2..jangan dipaksa..tanggungjawab jangan lupa..sediakn rumah untuk dia.."
Bla bla bla..memang xlah aku nk dengar ko berceramah tok kadi. Habis je ceramah free dari tok kadi tu, terus ke adegan pakai cincin pastu acara makan beradab.
Habis makan, aku terus masuk ke bilik. Penat gila layan semua tetamu. Tetiba pintu bilik terbuka. Muncul budak tu. Tapi x masuk. Budak tu terkaku kt pintu sebaik ternampak aku terbaring atas katil.
"Asal berdiri je kt situ? Mehlh sini masuk..ko mesti penat gakkn..aku penat jadi aku nk baring jab"
Budak tu masih terdiam kaku kt pintu. Aku terus bangun dari perbaringan. Lalu pandang budak tu.
"Ko apahal? Xnk aku satu bilik ngn ko ke?"
Perlahan2 budak tu angguk.
"Tapi aku kn suami ko..lagi pun keluarga kita masih ade kt luar..esok baru kita balik rumah kita"
"Emm..xpe..err..saya nk mandi jab"
Budak tu terus berlari masuk ke bilik mandi bersama tuala. Cm budak2. Eh..dia memang budak pun. Aku baring semula dan lelapkn mata. Tido jab. Nanti malam bangunlh.
~skip~
Mata aku terbuka. Aku tersedar dari tido sebaik terasa ade benda peluk aku. Aku berpaling memandang kiri aku. Aku tersenyum. Budak tu. Budak tu tido sambil peluk aku. Cm aku ni bantal pula.
Muka dia sangat dekat ngn muka aku. Comel. Lagi comel bila tengok dia dekat cmni. Bersih je muka dia. Muncul idea nakal. Aku dekatkn lagi muka aku ngn dia dan membalas pelukan dia.
Cup! Cup! Cup! Cup!
Aku cium dahi, pipi dan bibirnya sekilas. Terbuka terus mata dia.
"Seronoknya ko peluk aku"
Muka dia membahang. Terus dia lepaskan pelukan dia sampai jatuh tergolek dari katil. Aku hampir tergelak. Aku terus menghampiri dia. Aku hulurkan tangan aku.
"Ko ok x? Meh aku tolong ko bangun"
Aku terus menarik dia bangun. Ngn selambanya aku menepuk pinggul dan peha dia. Membulat mata dia.
"Ko ni lain kali hati2..kn dh jatuh"
Dia masih terdiam kaku. Aku mengusap lembut pipi dia.
"Ko ok x ni? Asal muka ko merah?"
Makin merah muka dia. Aku tersenyum. Comel. Dia terus tepis tangan aku lalu mengundur ke belakang. Sambil pegang muka dia yg dh merah gila tu. Comel.
"Ko ok x ni?"
Dia terus berlari keluar dari bilik sambil memegang mukanya. Tersembur ketawa aku. Comel gila dia. Bertuah aku dapat isteri budak cm dia.
YOU ARE READING
Gangster Itu Suami Aku [SMBNG]
RomanceSambungan cerita Gangster Itu Suami Aku. Bab satu dan seterusnya ade di akaun @AyuNida2