Bab 11 : Risau Sebab Sayang

873 25 7
                                    

Pov MUHAMMAD

Bodoh aku ni. Disebabkn aku, ko sakit. Bodoh ko Achoi. Bodoh gila. Tangan NURUL yg kesejukan aku genggam erat. Maafkn aku NURUL. Aku suami yg xguna.

Tetiba tangan NURUL bergerak sikit. Mata NURUL bergerak2 seperti nk buka mata tapi xboleh. Dahi NURUL berkerut. Perlahan2 mata NURUL terbuka. Mata aku masih setia memerhati pergerakan NURUL.

"NURUL?"

NURUL berpaling memandang aku. Aku tersenyum kecik. Akhirnye NURUL dh sedar.

"bodoh ke ko ni? Dh tau kt umah xde makanan cakap x boleh ke? Mulut ko mane? Xreti bagitau ke? Ko tau x ko dh menyusahkn aku.. Aku sakit ko pun nk sakit.. Klau aku jaga ko sape nk jaga aku hah.. Jawap arr"

Kan aku dh membebel. NURUL hanye tersenyum ketawa kecik. Ingat comellh tu ketawa cmtu. Memang comel pun.

"maaf menyusahkn awak.. Masa awak balik tadi saya dh panggil awak tapi awak buat dekk je.. Bila saya naik bilik awak dh pengsan dh.. Saya xtau awak sakit.. Maafkn saya ye awak"

Aku mengeluh kecil.

"maaflh xlayan ko kt rumah tadi.. Kepala aku serabut sgt smpai pening kepala aku.. Aku ni memang ade migrain.. Xleh serabut sgt kepala nnti pengsan.. Sepatutnye ade ubat tapi dh habis.. Tu tetiba pengsan tadi.. Maaf ye"

NURUL hanya tersenyum kecil melihat aku membebel menerangkn perkara yg sebenar.

"awak ade masalah ke? Kongsilh dgn saya.. Mane tau saya boleh hilangkn serabut awak tu"

"xde papela.. Ko tu xsihat.. Ko jaga je diri ko sendiri.. Xyah sebok hal aku"

"tapi.. "

"xde tapi2.. Dh2.. Baik ko bangun.. Makan nasi goreng ni.. Aku beli dari kantin hospital tadi.. Minum air dulu.. Doktor kata tadi badan ko kurang air"

Aku tolong NURUL duduk dari baring. NURUL duduk bersila atas katil. Aku hulurkn sebotol air mineral kepadanye. NURUL menyambut dan meneguknye sambil matanye merenung aku. Aku balas renungannye. Main lawan renung ke ape ni? Tetiba NURUL ketawa.

"apahal ko ketawa? Ape yg kelakar nye??"

"awak hensem sgt"

Tersedak aku tetiba.

"Hensem pun kelakar ke?"

"x lh"

"dh tu gelak apahal?"

"saje"

"hmm.. Dh.. Makan nasi goreng ni.. Pastu makan ubat.. Pastu tido.. Faham?"

"faham.. Awak?"

"ape?"

"awak xmakan?"

"x.. Tengok ko makan pun aku dh kenyang"

NURUL tergelak. Aku turut gelak sama. Alhamdulillah NURUL dh ok. Risau betul aku bila doktor kata NURUL kt wad sebelah wad aku.

Tetiba kepala aku teringat kata2 Papa. Haih.. Ape aku nk buat ni? Mata aku hanya memandang NURUL makan. Kenapa mesti melibatkn ko NURUL?

Pov NAHAR

Batang rokok yg terselit antara jari telunjuk dan jari tengah tu disua ke mulut. Hujung rokok disedut sebelum asap rokok keluar dari mulut dan hidung.

Senyuman sinis muncul apabila teringat perbualannye dengan anak sulungnye. Tetiba pintu bilik diketuk dari luar.

"Masuk!"

Sorang lelaki masuk sebelum pintu bilik ditutup semula.

"Cmne?"

"Achoi berada di hospital sekarang bos.. Dgn bini dia sekali"

Ketawa sinis tercetus. Migrain menyeranglah tu. Bodoh punye anak. Benda senang pun x boleh buat.

"Dia dah 'sentuh' perempuan tu?"

"Dah bos"

Sekali lagi ketawa sinis tercetus.

"Bagus.. Ubat tu berhasil. Aku nk ko perhatikn dorang lagi.. Dan ko bagi lagi perempuan tu makan ubat tu. Aku akan pastikn perempuan tu mengandung"

Senyuman sinis tercetus apabila teringat identiti sebenarnya perempuan tu. perempuan bukan sebarangan perempuan.

"Baik bos"

"Ko boleh pegi sekarang"

Terus lelaki tu keluar dari bilik tersebut.

"Aku akan pastikn semua plan aku berjalan seperti yg dirancang, Achoi. Dan ko xkn boleh gagalkn nye"

~3 hari yg lalu~

"Achoi on the way ke sini bos"

"Bagus.. Arahkn 'dia' buat keje 'dia' "

"Baik bos"

No didail sebelum pangilan bersambung dgn si 'dia'

"Buat apa yg patut ko buat kt perempuan tu"

~Di rumah Achoi~

Suasana rumah diperhatikn. Sunyi. Kaki mula bergerak ingin masuk ke rumah tersebut. Pintu belakang belah dapur dipulas perlahan. Xberkunci.

Mata melilau memerhati sekeliling. Si perempuan yg dicari masih tidak dijumpai. Tetiba bunyi tapak kaki kedengaran dtg menujuk ke dapur. Perempuan tu.

"Haus nye.. Agaknye kt dapur ade air ape ye? Hmm.. Ade milo x?"

Tangan si perempuan lincah mencari bahan minuman yg diingini. Sebaik jumpa, terus di bancuh bahan tersebut dgn air sebelum di kacau perlahan.

Tanpa si perempuan sedar, si 'dia' sedang bersembunyi disebalik dinding memerhati pergeraknnye. 'Dia' perlu buat sesuatu tuk menarik perhatian perempuan tu. Terus pasu yg berada dihadapan nye ditolak sengaja menyebabkn terhasilnye bunyi.

Si perempuan terkejut terus berpaling kearah pasu yg terjatuh tu. Dgn perlahan si perempuan dtg mendekati pasu yg berkecai di lantai tu.

"Cmne boleh jatuh ni?"

Mata memandang sekeliling. Dlm rumah ni hanya ade dia je. Xde org lain. Tanpa perempuan tu sedar si 'dia' mula melangkah ke dapur mendekati cawan yg terisi air milo tadi sebelum ditaburkn sedikit serbuk putih di dlm minuman tersebut. Kemudian menyorok disebalik dinding kembali.

Si perempuan kembali semula ke dapur utk mengambil penyapu dan penyodok utk membersihkn pasu yg pecah tu. Segala gerak geri si perempuan diperhatikn oleh si 'dia'.

'Bertuah betul Achoi dpt perempuan ni.. Body cun'

Sempat lagi si 'dia' memerhati badan si perempuan tu. Sehingga si perempuan minum air milo yg dicampur oleh serbuk putih tadi. Si 'dia' tersenyum sinis.

Si perempuan tetiba terasa pening terus baringkn diri di sofa ruang tamu. Ubat tu berkesan. Si 'dia' cuba dtg mendekati si perempuan sebelum bunyi kereta mula kedengaran di halaman rumah.

'Bodoh! Cepat pulak si Achoi ni balik! Xsempat aku nk rase perempuan ni sebelum dia rase.

Terus si 'dia' keluar dari rumah melalui pintu masuk dapur tadi.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Dec 29, 2020 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Gangster Itu Suami Aku [SMBNG]Where stories live. Discover now