Bab 7 : Selepas Berkahwin

3K 107 5
                                    

Pov NURUL

Aku berlari keluar dari bilik dia. Muka aku sangat merah sekarang ni. Jahat betul dia. Gangster memang jahat pun. Benci betul aku! Tetiba terasa ade seseorang memeluk aku dari belakang. Terkejut dan terus terkaku aku.

"Kenapa lari? Nk main kejar2 ke?"

Dia. Aku rasa muka aku makin merah. Lidah aku beku. Dia ni kn gangster. Tapi asal sweet semacam?

"Awak ni..ok x? asal tetiba..sweet semacam?" Tergagap aku.

"Sweet? Sweet cmne tu?"

Aduh..main2 pula dia ni. Aku cuba nk leraikn pelukan dia. Tapi dia peluk kuat sangat. Huh..

"Tolong lepaskn saya boleh x?"

"X boleh"

Terasa sesuatu menyentuh leher aku. Aku rasa geli.

"Awak..ape awak buat ni? Gelilh"

"Ehem..ehem.."

Tersentap aku dan dia dibuatnya. Rupanya SHAM dan HAIDIL yg berdehem tadi sedang memerhatikan aku dan dia yg sedang berpelukn sekarang ni.

"Klau nk buat anak..bukan kt sini wahai pengantin baru" kata SHAM.

Tersentap aku terus meleraikn pelukn. Buat anak?! Memang xlh wey!

"Klau nk buat juga sila buat didalam bilik..disini tempat orang x kahwin lagi nk lalu lalang" tambah HAIDIL.

"Korang ni..kacau daunlh" Terus dia menarik aku masuk ke bilik.

Aku pula terkaku. Xtau nk buat ape. Sebaik sampai bilik aku masih terkaku.

"Hoi..sampai bila ko nk terkaku? Duduklh..ko x penat ke?"

"Emm..x"

Dia cm tengah menahan geram je.

"Ko nk balik sekarang atau esok?"

"Balik? Balik mane?"

"Balik rumah kita sayang..kn tadi aku dh cakap"

"Emm..klau boleh nk balik sekarang"

"Ok siap2kn barang ko dan aku..aku nk bagi tau yg lain pastu aku tunggu ko kt kereta..faham"

Aku angguk.

"Ko ni memang bisu eh? Xde suara nk cakap?!"

Terkejut aku. Dia marah.

"Saya faham"

"Bagus..buat sekarang"

Dia terus keluar dari bilik. Aku pula kemas barang aku dan dia. Tapi dia tu dh kenapa? Mula2 bukan main sweet..tetiba dingin? Aku ade buat salah ke? Ke sebab teguran SHAM dan HAIDIL tadi? Lantaklh.

-------skip-------

Aku terus turun ke bawah sebaik siap packing baju. Adegan menangis pun bermula. Ruang tamu mula riuh.

"Sampai hati Nurul nk tinggalkn ibu..Nurul x sayang ibu ke?"

"Ibu..Nurul kena ikut suami..Nurul minta maaf ibu"

Air mata ibu mengalir ngn deras. Aduhai..ni yg aku x suka. Menangis cm aku pegi mati je.

"Oklh ibu..Nurul pegi dulu..Muhammad dh tunggu lama tu"

Terus terdiam semua. Nangis ibu pun dh berhenti. Ape? Aku ade tersalah cakap ke?

"Muhammad..sape?" Tanya NAHAR.

"Eh..xkn papa x kenal..Muhammad anak papa..Muhammad Nashrul..Achoi"

"Oh..panggil jelh Achoi..xyah nk Muhammad bagai"

Jab2..dorang terdiam sebab aku panggil dia Muhammad?! Are you kidding me?!

"Dh2..baik ko keluar sekarang..kang x pasal2 suami ko mengamuk..dia tu x suka tunggu lama2" kata kak SHU.

Aku terus salam semua pastu keluar dari rumah ni. Dia dh ade di luar sambil badan sandar kt tepi kereta dan tangan..merokok?! Aku benci perokok.

"Awak"

Dia berpaling memandang aku. Terus dia balik rokok tu lalu memijaknya.

"Dh settle"

Aku angguk. "Dh"

"Jom pegi"

Aku terus masuk ke dalam kereta. Dan dia mula memandu. Sepanjang dalam kereta, aku dan dia hanya membisu.

"Ko nk tido..tidolh..rumah kita jauh lagi"

"Jauh? Kt mane?"

"Ko tido je..nanti dh sampai aku kejutkn"

"Maaf menyusahkn awak..dhlh tengah malam ni..mesti awak penat..saya minta maaf"

"Aku ok je..dh tido"

"Awak ok ke sesorang?"

"Ok je"

"Betul?"

"Betul"

"Awak pasti?"

"Ish ko ni! Aku dh kata ok..oklh maknanya..baik ko tido klau x aku rogol ko kt sini"

Terus aku tutup mata dan diam. Aku dengar dia mengeluh. Dia pegang tangan aku. Apeni?! Tadi suruh aku tido?

"Aku minta maaf"

Terus tangannya meleraikn pegangan. Kali pertama aku dengar gangster minta maaf. Ok..asal tetiba rasa seram sejuk je ni?

Gangster Itu Suami Aku [SMBNG]Where stories live. Discover now