Sambungan cerita.
Di kedai buku.
"ko agar lelaki tu kt mane sekarang?" tanye NURUL.
"entahlh aku pun xtau" jawab NAZ.
"Ape yg ko nk buat ngn fon dan dompet tu Nurul?" Tanye JAN.
"Aku rase nk lapor kt balai polis je" jawab NURUL.
"Lapor ape? Lapor dompet tercicir tapi orangnye ade?" Kata SYAH.
"Kang x pasal2 kita dituduh pencuri pula" kata AM.
"Habis tu..kita nk buat ape ngn dompet dan fon ni?" Tanye NURUL.
~skip~
MUHAMMAD, SHAM dan HAIDIL masih tercari2 perempuan yg ambil fon dan dompet MUHAMMAD.
"Ish! Mane perempuan tu? Dia main sorok2 ke ape?!" Marah MUHAMMAD yg dari tadi mencari.
"Sabar choi..mungkin perempuan tu ade kt sini2 je" kata SHAM.
"Ade kt sini?! Mane! Mane dia! Klau papa aku tefon cmne?! Matilh aku wey klau x jawab!" kata MUHAMMAD.
"Apa kata kita tunggu kt bus stop..mungkin perempuan tu ade kt bus stop tunggu bas" cadang HAIDIL.
"Klau xde..siap korang aku keje kn!" marah MUHAMMAD.
SHAM dan HAIDIL terus terjatuh air peluhnya. Bukan berpeluh penat cari perempuan tu tapi berpeluh takut ngan ugutan MUHAMMAD tu.
~skip~
Di kedai buku.
"Dh jom blah" kata NURUL.
"Jom" kata NAZ.
"Tunggu bas eh?" tanya JAN.
"Ye Jan" jawab SYAH.
"Mesti kita tunggu lama..tengok jam baru kol 2..bas sampai kol 2.30" kata AM.
"Xpe..setengah jam je..dh jom" kata NURUL.
Di bus stop
NURUL, SYAH, AM, JAN dan NAZ duduk di kerusi bus stop tunggu bas. Ketika itu MUHAMMAD, SHAM dan HAIDIL pun ade kt situ tapi dorang x perasan kehadiran mereka.
"Mane perempuan tu! Mane! Ko cakap dia ade kt sini!" marah MUHAMMAD sekaligus memeranjatkn NURUL AND THE GANG.
"Dh apahal pakcik tu?" tanya AM.
"Sabar Choi..mungkin kejab lagi datanglh tu" kata SHAM cuba nk tenangkn MUHAMMAD.
AM terpandang pakcik yg marah tadi terus memukul bahu NURUL.
"Ko apahal AM?"
"Tu bukan pakcik tadi ke?" tanya AM.
NURUL memandang pakcik tu.
"A'ah lh" NURUL terus bangun dan datang menghampiri pakcik tu.
"Pakcik!" panggil NURUL.
Pakcik tu memandang ngan muka bengis.
"Apahal ko! Dari KFC tadi ko x puas hati lagi ke ngan aku?!" tengking MUHAMMAD.
NURUL tersentap. Dh apahal pakcik ni tetiba tengking aku. Gila ke ape?
"Maaf pasal tadi" NURUL keluarkn fon dan dompet pakcik tu dari poket bajunya.
MUHAMMAD memandang terus membulat matanya.
"Jadi ko lh yg curi dompet ngan fon aku?! Dasar pencuri!" terus MUHAMMAD merampas dompet ngan fon tu dari tangan NURUL.
NURUL terkejut. Ya ALLAH. Nasib baik aku xde sakit jantung. X guna punya pakcik. Suka hati je tuduh aku pencuri.
"Eh pakcik..jangan nk tuduh sebarangan ye..aku x curi pun dompet ngan fon ko tu..ko tu yg cuai..dompet ngan fon tercicir pun x perasan!" marah NURUL pula.
Ambik ko balasan! Tersentap MUHAMMAD dibuatnya. Suka hati ko je tengking dan tuduh aku tadi.
"Yelh tu..entah2 ko curi masa ko marah aku kt KFC tadi" tuduh MUHAMMAD lagi.
Ish pakcik ni dh melampau. Sesuka dia je tuduh aku.
"Pakcik ade bukti ke?!" marah NURUL.
"Buktinya dompet ngan fon aku ade kt ko tadi" balas MUHAMMAD.
"Klau aku nk curi..aku xkn bagi balik dompet ngan fon ko tu" kata NURUL.
Tetiba fon tu berdering. MUHAMMAD terus menjawab.
"Lo..apahal? Mende yg ko merepek ni..yelh2..hantar sekarang" kata MUHAMMAD dalam panggilan.
MUHAMMAD memandang fon nya sebaik mesej masuk dari fon nya. Muka yg xde perasaan terus muncul. MUHAMMAD memandang NURUL silir berganti ngan fon nya. Dia. Terus disambar lengan NURUL lalu dibawak ke kereta. AM, SYAH, JAN dan NAZ terus terbangun nk halang pakcik tu.
"Hoi! Ko dh apahal main tarik2 pula? Kn aku dh cakap aku xcuri" kata NURUL meronta2.
"Hoi! Lepaskn NURUL!" jerit AM, SYAH, JAN dan NAZ.
"Hoi Achoi! Ko dh apahal?" tanya SHAM dan HAIDIL.
Tanpa menjawab MUHAMMAD memberi fon nya kt SHAM dan HAIDIL untuk melihat isi mesej tu. Terus SHAM bergerak mengstart enjin kereta manakala HAIDIL menolong MUHAMMAD masukkn NURUL dalam kereta. Mereka terus melarikn NURUL.
"Hoi! Berhenti! Hoi!" jerit AM, SYAH, JAN dan NAZ.
"SYAH tefon polis sekarang!" arah AM.
"Ok" kata SYAH terus menelefon polis.
"Hello polis?"
YOU ARE READING
Gangster Itu Suami Aku [SMBNG]
RomanceSambungan cerita Gangster Itu Suami Aku. Bab satu dan seterusnya ade di akaun @AyuNida2