4.Bölüm: Eğitim.

552 33 31
                                    

12.mıntıkanın ilk defa bizden daha çok ilgi gördüğünü itiraf etmeliyim. Onlardan hiç hoşlanmadım. Âdeta sponsorlarımızı elimizden aldılar. Onlara bunu ödetmeliydim.Ama her şeyin bir sırası var.Arenada görüşeceğiz onlarla..

Niye her şey böyle berbat gitti? Sponsorların ve Capitol'un gözünde her zaman en iyisiydik. Taa ki bu seneki açılış törenine kadar... Onlara sponsorları kaptırmayı hazmedemiyordum.

12.mıntıkanın stilistleri yarattıkları kıyafetlerle 12.mıntıkayı sponsorların yeri hâline getirmeye çalışıyorlardı. Ya bizim stilistler? Bizi pembe kıyafetler ve kız işi mücevherlerle donatıp herkese rezil ettiler.

Bir süre bunları düşündükten sonra akşam yemeğine katıldım.Akşam yemeğinde stilistler de vardı.Onlara sitem ettim ama beni takmadılar. Aptal muttalar!

Oyunlar öncesi röportajda, bunları gene nasıl giydirelim de rezil edelim diye düşünüyorlardı galiba...

Yemekten sonra herkes odalarına çekildi. Yatağa girip,gözlerimi kapattım.

Gün aydınlandığında uyandım.Bugün eğitim gününün başlangıcıydı. Diğer haraçlarla yüzyüze gelecektik ve 3 gün süren bir eğitimden geçecektik.Genelde haraçlar yeteneklerini gizli tutardı.Ama ben aksine gücümü gösterip diğer haraçlara korku salacaktım.

3.günün sonunda Oyunkurucuların karşısında yeteneğimizi sergileyerek puan alacaktık.Yüksek puan,daha çok sponsor demekti...

Eğitim alanına gittiğimde Atala bize kuralları anlattı ve herkes bir şeylerle ilgilenmeye başladı.

Ben hemen mızrak bölümüne yöneldim.Hedefe odaklanıp, mızrağı attım.Hedefi on ikiden vurdum.

Glimmer beni hayranlıkla izliyordu. Ah aptal kız. Clove ve Cato ise beni süzüyorlardı.İkisi de bana gülümsedi.

Onlardan başka bir izleyenim de vardı. 12.mıntıkanın gönüllüsü Katniss. Ona bir bakış attım ve o da başka haraçları izlemeye gitti.

Mızrakla yeterince uğraştığımı düşünerek bıçakların oraya gittim. Orada 2.mıntıkadan Clove vardı.Ben mızrakta ne kadar iyiysem, o da bıçakta o kadar iyiydi. Bütün hedefleri vurmuştu bıçakları. Arkamdan bıçaklanmamak için bu kızla müttefik olmalıydım.

Cato ise mızrağı evirip çevirdi, hedefle arasında 15 metre varken mızrağı attı ve hedefe tam isabet ettirdi.

Onlarla müttefik olmam gerektiğini anlamıştım.

Glimmer ise ok atmakla cebelleşiyordu. Şu ana kadar sadece 1 kere hedefi tutturabilmişti.

Ona baktığımı görünce:

"Gel,sana da öğreteyim. "

"Yok,kalsın." diyerek oradan uzaklaştım.

Eğitim sırasında Cato'nun bıçağı kaybolmuştu.Cato, Jason'un çaldığını zannetti ve ona hesap sormaya başladı.Jason'un gözlerindeki korkuyu gördüm,onun yapmadığını anlamıştım.Cato'yu sakinleştirmeye çalıştım.Cato, onu öldürmekle tehdit etti ve oradan uzaklaştık. Bu işte bir bit yeniği vardı.

Cato ile bir süre konuştuk ve bizimle müttefik olmak istediğini söyledi. Glimmer'ı da kastediyordu! O beceriksiz kızı. Acaba neyinden etkilenmişti? Glimmer'ın güzelliğinden başka bir işe yaradığı yoktu.

Bir süre sonra Clove ve Glimmer'ı da aramıza aldık ve diğer haraçları izlemeye başladık.

12.mıntıkanın erkek haracı Peeta, ipe tırmanma çalışması yapıyordu.Kaslıydı bunu kolayca geçebileceğini düşünmüştüm.Ama bir dakika sonra yerdeydi.

Biz kahkahalarla gülmeye başladık.Ona küçümseyici bakışlar attık.

12.mıntıkanın gönüllü haracı Katniss,Peeta'nın kulağına bir şeyler fısıldadı.

Peeta, 100 kiloluk topu kaldırıp mızrakların durduğu yere attı.Bütün mızraklar yere saçıldı.

Cato:

"Fena değil." dedi.

Bir süre sonra bütün haraçlarla beraber bir yemek yedik. Peeta ile Katniss, kahkahalar atıyorlardı.Bunlar ne yapmaya çalışıyorlardı?

Sonunda 3.günün sonu gelmişti ve Oyunkurucuların karşısına çıkmıştım.

Mızrak attım ve oyunkurucuların sorularını cevapladım.Beni dikkatlice süzdükten sonra dışarı çıkmamı söylediler.

Akşam puanlar açıklandı. 8 almıştım! 12.mıntıkanın erkek haracıyla aynı puanı almışız! O ne yaptı ki de 8 puanı aldı. Bütün şeyleri oradan oraya mı fırlattı..İzlemek ne sıkıcıdır.Nasıl aldı o puanı şaşıyorum.

Cato 10 puan almıştı biliyordum oyunkurucuların da dikkatini çekeceğini.. Ve en son 12.mıntıkanın gönüllüsünün puanı açıklandı. 11 ! Oha, ne yaptı da aldı o puanı.

Kafamdan türlü türlü düşünceler geçiyordu. Onu öldürecektim...

Destekler için teşekkürler..

Life of Marvel-The Hunger Games-Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin