322 29 13
                                    

"Ye ye aku tahu la. "

Aku alihkan telefon bimbitku dari telinga kanan ke telinga kiri.

"Tak akan aku lupa pula. Kau dah ingatkan aku untuk kali yang ke-20, Sumin oi. "

"Ye ye, aku ingat. Okay byeee. " Aku menamatkan panggilan.

"Macam macam lah kawan aku seorang ni. " kataku lalu tersenyum.

Telefon bimbitku itu aku letak di atas meja kecil di tepi katilku. Frame gambar yang terletak kemas di atas meja itu aku pandang lama.

Gambar aku dengan seorang lelaki yang amat aku sayang. Tangan kanannya memaut bahuku manakala yang sebelah lagi membuat tanda 'peace'. Aku juga berbuat perkara yang sama. Memaut bahu dan 'peace'. Kami tersenyum riang. Kami berdua berpakaian seragam sekolah kami yang berwarna putih.

Yoongi.. Dah 5 tahun, Yoongi. Kau masih tak datang juga. Aku rindu kau sangat sangat.

Aku tersenyum pahit.

"Eunhye! "

Aku memandang ke arah pintu.

"Ye eomma? " jeritku lalu keluar mendapatkan ibuku.

"Eomma nak keluar ni, jaga rumah ye. Esok kan kamu ke Busan tu? Kemas barang awal awal. Baru lah tak tertinggal apa apa nanti. " nasihat eomma.

"Nae, eomma. Hati hati ye! " kataku lalu melambai kepadanya.

"Hah, ye lah. Eomma pergi dulu ya. "

Pintu ditutup. Aku kemudian berlalu pergi ke bilik tidurku.

"Hm.. "

Aku membuka almariku dan mengeluarkan baju baju yang terlipat kemas di dalamnya lalu meletakkan semuanya di atas katil.

Aku bercadang nak berjumpa dengan rakan sekolahku yang duduk kat Busan. Dia lah yang ajak aku tidur di sana. Dah orang ajak, tak akan nak tolak kan?

"Mana beg aku eh? " Aku memandang sekeliling.

"Hah atas tu! "

Aku mengambil sebuah kerusi lalu berdiri di atasnya. Aku cuba mencapai beg roda hijau cair bersaiz sederhana di atas almari bajuku.

Ish susah betul jadi orang comel ni. Susah nak sampai tempat tinggi.

Sikit lagi..

Sikit..

Lagi...




Dapat!

"Eh eh. "

Aku cuba mengimbang diriku apabila kerusi yang aku pijak sekarang bergoyang. Tapi malang tak berbau, kakiku berada di bucu kerusi membuatkan aku jatuh terlentang ke atas lantai. Beg roda yang aku capai tadi jatuh dan menghempap badanku.

"Aduh! Aduh.. Sakit.. "

Aku menggosok belakang kepala dan memegang tulang belakangku.

Sakitnyaaaa (ಥ_ಥ)

Nasib tulang aku kuat. Kalau tak, memang patah lah tulang liuk aku. Nasib juga beg ni kosong.

Ni semua salah Sumin, kalau dia tak ajak aku tidur kat rumah dia. Tak perlu aku bersusah payah kemas baju baju ni.

Aku berpaling ke sisi, cuba untuk meredakan kesakitan yang amat ini.

"Eo? "

Masih dalam posisi yang sama, baring mengiring ke kiri, aku mencapai sebuah kotak di bawah katilku.

Sejak bila aku ada kotak ni?

Aku buka kotak itu.

Kotak memori aku dan dia. Ya, dia.

Min Yoongi.

Aku perhati gambar gambar itu. Aku tersenyum apabila memori aku mula ditayang semula di dalam minda aku.

"Apa yang kau tak puas hati sangat dengan aku hah? Tak cukup kau curi buku English aku sampai aku kena lari padang 20 kali sekarang kau koyakkan assignment aku pula? APA MASALAH KAU HAH? " marahku.

Yoongi hanya memandang aku dengan muka tak bersalah. Dia memasukkan kedua dua tangannya ke dalam poket seluar.

"Saja. " jawabnya.

Aku tergelak kecil.

Yoongi. Dia selalu buli aku dulu walaupun aku tak buat apa apa pun kat dia. Aku memang benci gila dekat dia tapi dia juga lah yang sentiasa ada masa aku sedih. Dia beri bahu dia untuk aku bersandar meluahkan perasaanku walaupun aku tak minta dan aku tak suruh. Aku perlukan kawan. Dia pun sama. Dia lah kawan terbaik yang pernah aku ada. Aku dah tak benci dia dah. Aku sayang dia.

Tapi sejak dia pindah, aku tak dapat berhubung dengan dia. Dia jarang jawab call aku. Dia jarang reply sms aku. Aku nak jumpa dia tapi aku tak boleh sebab aku masih bersekolah. Ibubapa aku tak bagi aku pergi sebab dia jauh sangat. Diaorang kata diaorang akan bawa aku ke sana tapi diaorang tipu.

Tapi sekarang aku dah besar. Dah ada kereta sendiri. Dah ada lesen.

Aku janji aku akan cari kau Yoongi. Walaupun kau dah mungkir janji yang kau akan datang cari aku lepas 5 tahun.

Aku tak akan mungkir janji..

Aku janji.

Finding You •MYG• ×MalayFanfic×Where stories live. Discover now