12.2°

132 15 0
                                    

"Negatif. "

Aku mengeluh. Aku dah penat. Penat.

"Lupakan je la eomma, dah memang tak ada harapan pun. " kataku.

"Yoongi, eomma ta-- " Aku memeluknya.

"Ye, Yoongi tahu. Tapi Yoongi dah penat eomma. Yoongi penat. Keputusan dia tetap sama. Eomma tak penat ke? " bisikku. Aku meleraikan pelukanku lalu memegang kedua dua tangannya.

"Kita dah pergi U.S, doktor tu sendiri kata yang ubat ubat tu hanya melambatkan benda tu merebak. Tapi lama lama, Yoongi kena pergi juga kan? " kataku lalu mengelap air mata eomma yang mengalir.

"Jadi, buat masa ni. Bagi la Yoongi kebebasan. Nae? Untuk kali terakhir. Biar Yoongi habiskan baki hidup Yoongi. Nae? " tanya aku sambil merenung wajah eomma.

"Baiklah, Yoongi. Pergilah nak, ini hidup kamu. " Eomma mengangguk lalu memelukku. Aku membalas pelukannya.

"Terima kasih eomma. "

-

Aku merengangkan badan yang lenguh. Aku keluar dari keretaku.

"Lagi 2 jam, aku ambil kau. Jaga diri, apa apa call aku. "

"Nae. Thanks hyung. " kataku lalu melihat kereta itu berlalu pergi.

"Kami jangka hayat hidup kamu hanya lagi beberapa bulan. Mungkin 3, mungkin 4. Kalau awak bernasib baik, mungkin lebih lama."

Aku mengambil nafas lalu menghembusnya.

Enjoy the moment.

-

"Kau macam mana? " tanya aku.

"Macam tu la. "

Aku memandangnya dengan muka poker face. Namjoon tersenyum senget.

"Aku sambung belajar, sama university dengan Eunhye. Tapi aku masuk lebih awal jadi aku dah graduate dulu. " kata Namjoon.

Aku tersenyum.

"Bagus lah kalau macam tu. " kataku.

Suasana menjadi sepi. Walaupun banyak benda yang ingin dibacarakan, mulut kami berdua seperti dikunci rapat.

"Hm.. So, Eunhye macam mana? " tanya aku.

"Aku dah agak kau akan tanya pasal dia. Lepas 5 tahun pun kau still syok kat dia kan? Tak nak move on ke? Tak ada awek cantik ke dekat Daegu dengan U.S tu? " Aku tertawa kecil mendengar pertanyaan Namjoon. Aku hanya tersenyum memandangnya.

"Em, dia pun macam tu la. So so. Dulu masa kau pindah, dia jadi pendiam. Murung je kat sekolah. Tapi sekarang, dah okay dah. Cuma, ada lah juga dia tanya aku pasal kau. Tapi aku jawab tak tahu je. Takut terlepas cakap. " terang Namjoon dengan panjang lebarnya.

Aku mengangguk.

"Thanks Namjoon. " Aku menepuk bahunya dua kali.

"Kau.. tak nak bagitahu dia ke? " tanya Namjoon.

Aku tersenyum kecil.

Finding You •MYG• ×MalayFanfic×Where stories live. Discover now