DRACO
Jag satt och pluggade i biblioteket med Crabbe och Goyle. Eller ja, jag försökte plugga medan Crabbe och Goyle gjorde vad de nu gjorde.När jag reste på mig och gick för att leta efter en bok som skulle hjälpa mig med uppsatsen till Slughorn så hörde jag en röst som jag mycket väl kände igen. Smutsskallen Grangers röst. Jag visste inte varför men jag följde efter ljudet av hennes röst.
När det tillslut bara var en bokhylla mellan mig och platsen där hon satt så stannade jag. Varför hade jag ens gått hit? Hon var bara en äcklig smutsskalle. Jag hatade ju henne och hon hatade mig. Så var det bara och skulle alltid vara. Men ändå så gick jag till kanten av bokhyllan och tittade jag försiktigt fram. Hon och Potter satt bredvid varandra och pluggade, pratade och skrattade.
"Men Harry, seriöst nu. Vi måste faktiskt plugga" sa hon allvarligt men ändå med en antydan av skratt i rösten.
"Okej, okej" Potter log mot henne.
HERMIONE
Jag skulle precis återgå till boken jag höll på att läsa i när jag hörde ett ljud i närheten. Jag tittade upp och såg en vitblond hårslinga försvinna runt hörnet på den närmsta bokhyllan. Kunde det ha varit...? Nej, det kunde det inte. Jag hade nog bara inbillat mig. Jag fortsatte läsa i boken."Hermione, vad ska det här betyda?" Harry pekade på ett stycke ur boken.
"Har du inte lyssnat på lektionerna?"
"Jo, men jag kommer inte ihåg att vi har gått igenom det här" jag gav honom en blick och började förklara.
När jag hade förklarat för Harry, vilket tog ganska lång tid, så gick jag iväg för att hitta en bok som jag kunde hitta fakta i till uppsatsen i trolldryckskonst. Jag gick iväg en bit och svängde sedan runt ett hörn. Jag tittade upp och såg Malfoys ansikte bara några centimeter från mitt.
"Malfoy" Viskade jag förvånat.
"Granger" viskade han.
Vi tittade på varandra en lång stund sen hände något som jag inte alls väntat mig. Vi båda lutade oss fram och våra läppar nuddade varandra. Jag kände smaken av mint, choklad och något mer jag inte kunde sätta fingret på. Han lindade armarna runt min midja och jag drog min hand genom hans hår. Han kysste mig intensivare och jag insåg att jag njöt av det. När jag hade tänkt tanken så fick jag dåligt samvete. Han hade varit taskig mot mig, Harry och Ron så många gånger. Jag borde inte njuta av det. Men ändå så gjorde jag det. Jag var förvirrad. Men jag var säker på att jag ville kyssa honom så jag kysste honom lika intensivt tillbaka.
"Hermione..." mumlade han mot mina läppar.
"Hermione?" Det var Harrys röst.
Ljudet av fotsteg kom allt närmre. Vi drog oss ifrån varandra och han rätade på sig. Vi gav varandra en sista blick och sen gick han. Jag stod kvar och undrade vad jag skulle säga till Harry.
"Hermione? Vad gör du här? Varför kom Malfoy precis ut härifrån?"
"Jag... jag letade efter en bok och då råkade han vara här när jag kom hit" det var faktiskt sant det var bara inte allt som hade hänt.
"Jaha. Hittade du boken?"
"Nej men det var inte så viktigt. Vi går och pluggar lite mer"
___
Så, min första. Vad tycker ni? Den var lite svår att skriva eftersom att jag inte shippar dem särkilt mycket. Men hoppas att ni gillade den iallafall och kommentera gärna fler shippar!
YOU ARE READING
one shots > HP
Fanfiction[STÄNGD] Kommer publicera one shots om olika shippar inom Harry Potter. Ni kan kommentera om det är någon särskild ship ni vill att jag ska skriva om. Ni kan absolut "beställa" shippar från nästa generation, Fantastic Beasts eller någon av mina fanf...