BELLATRIX
Jag knackade på dörren till det hus jag visste att han befann sig i. En liten springa öppnades och jag såg Averys öga. När han såg vem det var som stod på trappan så öppnade han dörren lite mer så att jag kunde komma in. När jag stod på den slitna mattan i den dunkla hallen så stängde han hastigt dörren bakom mig."Bella" Avery ställde sig framför mig och synade mig.
"Avery"
Han tog ett steg närmare och tittade längtansfullt på mig. Jag knuffade bort honom och började in mot allrummet. Han följde surmulet efter.
Jag var absolut inte rädd för honom på något sätt, jag var starkare och långt mycket mäktigare än honom, men jag var irriterad. Min kropp var inget han hade rätt till och det visste han. Min kropp var just nu reserverad för någon annan, någon långt mycket värdigare.
I soffan i allrummet satt ett antal andra dödsätare. På bordet stod det några vinflaskor och ett antal halvfulla vinglas. Allrummet var ganska stort. Mittemot den slitna mörkgrå hörnsoffan fanns en braskamin där en eld sprakade. Till höger var dörren in till köket och till vänster fanns trappan upp till övervåningen. På det mörkbruna trägolvet låg det en ljusgrå tjock matta och väggarna var täckta av mörkgrön tapet.
Jag satte mig i soffan bredvid Lucius Malfoy, som genast bjöd på ett glas vin. Jag tog emot glaset, smuttade på den blodröda vätskan och frågade honom:
"Hur är det med Cissy?"
"Åh, hon mår bra, men hon kände att hon inte ville följa med hit idag. Det var skönast för henne att vara hemma och vila. Men det är förståeligt, hennes mage är stor nu"
"Har ni funderat på namn?"
"O ja, om det blir en flicka så tänkte vi döpa henne till Druella, efter er mor. Om det blir en pojke så funderar vi på Abraxas, efter min far, eller Draco"
"Draco är..."
"Bella!"
Vårt samtal avbröts av att Evan Rosier kom ner för trappan.
"Bella, han vill att du ska komma! Han är på övervåningen, rummet till vänster"
Jag ställde genast ifrån mig vinglaset och skyndade upp för trappan. Jag stannade till när jag stod utanför rummet han var i och knackade försiktigt på.
Dörren öppnades med ett mjukt gissel och jag klev in i rummet.
"Bella" han satt på kanten på himmelsängen. Sänghimlen var nattsvart och sängkläderna likaså. Resten av rummet var mestadels inrett i midnattsblått.
"Herre" jag sjönk ner i en djup bugning.
"Res på dig, Bella" han pratade tyst, det var nästan en viskning, men jag hörde vartenda ord han sa lika tydligt som om han hade ropat.
Jag reste mig och han granskade mig ingående, uppifrån och ner.
"Du ser trött ut"
"Åh, det är inget"
"Ställde Avery dig en fråga innan han släppte in dig"
"Nej, men du vet att jag inte är en bedragare, Herre"
"Jag vet det, ja. Men han kunde inte vara säker"
"Du har så rätt"
"Nåja, jag får ta itu med honom sen. Vad tycker du om huset?"
"Det fungerar som högkvarter"
"Och det här rummet?"
"Det är helt klart bättre än det förra"
"Bra" hans mun formades i ett nästan omärkligt leende.
Jag visste precis vad han ville, jag kände honom så pass bra. Jag tog ett par steg framåt och satte mig bredvid honom. Han lade sin arm runt mig och hans fingrar kittlade mig i korsryggen.
Jag ville inte vänta längre och pressade min mun mot hans. Han drog ner mig så att vi hamnade bredvid varandra i sängen. Han smekte mina läppar och jag kysste honom igen.
YOU ARE READING
one shots > HP
Fanfiction[STÄNGD] Kommer publicera one shots om olika shippar inom Harry Potter. Ni kan kommentera om det är någon särskild ship ni vill att jag ska skriva om. Ni kan absolut "beställa" shippar från nästa generation, Fantastic Beasts eller någon av mina fanf...