HERMIONE
"Jag går ner till biblioteket""Okej, ses sen"
Jag lämnade Harry och Ron som satt vid Gryffindors bord och begav mig till biblioteket.
I biblioteket satte jag mig vi ett bord och började plocka ut böcker ur min väska. De böcker jag tog fram handlade om magisk spårning och avlyssning. Jag ville så gärna avslöja Skeeter med att spionera på folk på olaglig väg. Det skulle kännas så skönt efter allt hon skrivit om mig och Harry.
***
När jag hade läst om det ett tag, utan några större framsteg, så övergick jag till att fortsätta på uppsatsen i förvandlingskonst som vi hade fått i läxa att skriva. Vi skulle skriva om utbytesbesvärjelsen, vad den används till, vad det finns för risker med den och så vidare. När jag insåg att jag inte hade någon bra bok om utbytesbesvärjelsen så bestämde jag mig för att fråga Madam Pince. Jag reste mig från min plats och gick iväg för att leta efter henne.
När jag hade letat i ett par minuter så hittade jag henne. Hon stod och dammade av en hylla och dess böcker, nära den avskilja avdelningen.
"Ursäkta, Madam"
Hon vände ansiktet mot mig.
"Ja, Miss?"
"Jo, jag undrar om ni har en bok att rekommendera om jag ska läsa om utbytesbesvärjelsen?"
Hon funderande en kort stund och sen sa hon:
"Det har jag. Följ mig"
Jag följde efter henne till andra sidan biblioteket och in bland raderna av bokhyllor.
"Här. Alla på den här hyllan är bra om du ska läsa om utbytesbesvärjelsen.
"Tack så mycket"
Hon gick iväg, antagligen för att damma fler hyllor och böcker. Jag tog ner ett par böcker från hyllan och tog med mig dem till bordet där jag hade mina andra saker. När jag kom fram dit så satte jag mig ner och letade upp utbytesbesvärjelsen i den första boken.
***
En stund senare så var jag äntligen klar med uppsatsen. Jag slog ihop böckerna och stoppade ner pergamentrullen i min väska. Återigen tog jag fram böckerna om magisk spårning och avlyssning. Jag slog upp en av böckerna och fortsatte läsa.
Innan jag ens hade hunnit läsa en sida så hörde jag steg. Jag tittade upp och såg att det var Viktor Krum. Han kom gående med en hög böcker i famnen. Han sneglade på mig och satte sig sedan längre ner vid bordet.
Jag suckade tyst för mig själv. Inte för att han själv brukade störa mig eller så. Men varje gång han kommet hit så kommer han beundrarklubb också. De brukar alltid gömma sig bakom bokhyllorna och spionera på honom. Det som stör mig allra mest med det är att det alltid fnissar och viskar på ett sätt som de tror är tyst och diskret, något som det absolut inte är.
Precis som alltid så kom hans beundrarklubb bara några minuter efter honom. De fnissade och viskade ännu högre än vanligt. Jag satt kvar en stund och försökte koncentrera mig men tillslut gav jag upp. Det var omöjligt. Jag slog ihop böckerna och packade ner allt i väskan. Sen så började jag gå.
När jag gick förbi Krum så var det någon som tog tag i min handled. Jag stannade och insåg att det var Krum själv. Han reste sig och vi tittade på varandra en stund. Bakom mig kände jag hans beundrarklubb stirra på oss. Då hände något som jag hade väntat mig minst av allt. Våra läppar nuddade vid varandra. Det var inte en lång kyss men den var ändå speciell. Det var min första.
__
Ni får gärna kommentera om ni kan något shippnamn till Hermione och Viktor. Som ni säkert fattar så kan jag inget.
STAI LEGGENDO
one shots > HP
Fanfiction[STÄNGD] Kommer publicera one shots om olika shippar inom Harry Potter. Ni kan kommentera om det är någon särskild ship ni vill att jag ska skriva om. Ni kan absolut "beställa" shippar från nästa generation, Fantastic Beasts eller någon av mina fanf...