SCORPIUS
"Albus! Vakna!" Jag ruskade honom försiktigt."Jag vill inte" mumlande han och vände ryggen mot mig.
"Kom igen nu! Al!" Jag ruskade honom ännu hårdare och han slog sömnigt upp ögonen.
"Vad är det?"
"Klockan är halv tolv och vi har ju bestämt att vi ska till Hogsmeade idag"
"Juste, det är idag"
"Japp"
Han satte sig upp och suckade.
"Det är så skönt att sova"
"Vet"
Han kastade av sig täcket och klev upp ur sängen. Jag gick till min koffert och började leta efter en vintermantel. Al klädde på sig och sen lämnade vi sovsalen.
Nere i Slytherins uppehållsrum var det kallt och inte särskilt mysigt. Några veckor av vintern så är det alltid kallt men annars är det mysigt och jag gillar Slytherins uppehållsrum. Den gröna färgen som rummet är inrett i gör mig lugn.
***
ALBUS
"Vart vill du gå först?""Godisbaronen!" Scorpius började springa i riktning mot butiken och jag följde skrattandes efter.
När jag kom in i butiken så var Scorpius redan i full färd med att fylla en påse med olika sorters godis.
Jag tog också en påse som jag började fylla med godis i olika smaker och färger.
När vi hade tagit lite av allt vi ville ha så betalade vi och lämnade butiken. Det hade börjat blåsa och snön yrde runt oss.
"Ska vi gå till Tre kvastar?" Scorpius tittade längtade bort mot världshuset.
"Visst, en honungsöl skulle inte sitta fel"
Vi gick mot världshuset medan snön yrde omkring oss. När vi kom fram så öppnade vi dörren och gick in. Den varma, sötdoftande luften omslöt oss och mina stelfrusna fingrar började tina.
"Jag kan gå och beställa" sa Scorpius.
"Okej, då letar jag efter ett ledigt bord så länge"
Det var proppfullt av folk. Jag letade en stund och tillslut hittade jag ett ledigt bord längst in i lokalen. Jag satte mig ner och väntade på att Scorpius skulle komma.
Efter en liten stund så kom Scorpius med två muggar honungsöl. Han satte sig mitt emot mig och gav mig den ena muggen. Jag tog en klunk och fylldes av en varm pirrande känsla.
***
"Vart går vi nu?" Frågade Scorpius.
"Zonkos!" Utbrast jag.
"Bra! Jag behöver fylla på mitt förråd av Filibusters"
Vi lämnade Tre kvastar och gick ut på huvudgatan. Blåsten hade avtagit och lätta flingor singlande ner från himlen.
Inne på Zonkos så var det fullt av elever från Hogwarts. När vi hade tagit det vi skulle ha så ställde vi oss i den långa kassakön.
När vi äntligen hade betalat så lämnade vi butiken och gick mot spökande stugan.
Snön hade helt slutat falla och solen tittade fram.
Vid spökande stugan så var det tomt på folk.
Jag tittade på Scorpius i smyg när han tittade bort mot huset. Den varma och pirrande känslan kom tillbaka och jag insåg att den inte alls hade haft någon med Honungsölen att göra.
Scorpius vände ansiktet mot mig och jag var inte tillräckligt snabb så han märkte att jag hade betraktat honom.
Vi tittade på varandra en sekund och sen snuddade våra läppar vid varandra.
YOU ARE READING
one shots > HP
Fanfiction[STÄNGD] Kommer publicera one shots om olika shippar inom Harry Potter. Ni kan kommentera om det är någon särskild ship ni vill att jag ska skriva om. Ni kan absolut "beställa" shippar från nästa generation, Fantastic Beasts eller någon av mina fanf...