GINNY
"Okej, vi jobbar i par" instruerade Harry.Alla delade genast upp sig. Den som blev ensam var Luna.
"Michael, jag tänker jobba med Luna" sa jag. Han nickade och gick till Terry Boot. Jag gick fram till Luna.
"Ska vi jobba tillsammans?" Hon lyste upp.
"Gärna!"
"Okej, idag ska vi repetera lamslagningsbesvärjelsen och avväpningsbesvärjelsen. Vi ska börja med att försöka avväpna varandra"
Rummet fyllde genast av rop och trollstavar som flög åt alla håll. Jag riktade min trollstav mot Luna.
"Expelliarmus!" Hennes trollstav flög i en båge och jag fångade den.
"Snyggt Ginny!" Sa Harry uppskattande och jag kände att jag blev gladare än jag borde.
Jag kastade tillbaka trollstaven till Luna och sen blev det hennes tur att avväpna mig. Hon lyckades avväpna mig på ett snyggt sätt och sen blev det min tur igen.
***
Efter DA-lektionen så gick jag, Luna och Michael på en promenad runt sjön. Vi pratade om lektionen och många andra saker.
"Har ni gjort läxan i förvandlingskonst?"
"Tack Ginny! Det hade jag glömt!" Michael började springa mot slottet.
"Vi ses!" Ropade han över axeln.
Jag och Luna fortsatte gå. Det blev mörkare och mörkare. Tillslut tände vi våra trollstavar.
"Vi får egentligen inte vara ute nu, va?"
"Nej" medgav jag.
"Det blir som ett äventyr" Lunas ögon glittrade.
När jag tittade in i hennes varma glittrade ögon så kände jag något växa inom mig. Något stort och varmt. Det bubblade till i magen och jag insåg var det var. Jag var kär i Luna. Jag hade blivit kär i min bästa vän. Det här kunde inte sluta lyckligt. Jag var ju tillsammans med Michael och dessutom var hon säkert inte kär i mig. Vi stannade. Sjön glittrade i månljuset och Lunas ögon log och glittrade i ljuset från våra trollstavar.
"Jag har glömt min väska i vid-behov-rummet"
"Åh, då går vi väl tillbaka då" jag försökte att inte låta besviken. Ögonblicket hade varit så magiskt och sen bröts det på grund av Lunas dumma väska.
Vi lyckades osedda ta oss till väggen. Luna gick fram och tillbaka tre gånger. Dörren visade sig och vi gick in i DA:s högkvarter. I ett hörn stod Lunas väska. Hon tog den och sen var det dags för den svåra uppgiften att ta oss osedda till våra elevhem.
Då hände något jag aldrig trodde skulle hända. Perfekt synkroniserat lutade vi oss mot varandra. Våra läppar möttes. Hennes var varma och mjuka. Jag kände doften av schampo från hennes hår. Jag tog ett steg närmare och hon lade sin arm runt mina axlar.
Dörren öppnades och Michael kom in.
"Där är ni vad bra! Luna hade inte kommit tillbaka så jag var ute och letade efter er. När jag inte hittade er där så gixk jag hit för..." han avbröt sig när han fick syn på oss.
"Jaha... jag trodde att du och jag..."
Jag släppte Luna och tittade på honom.
"Jag är ledsen"
"Jag med" han vände sig om och lämnade rummet.
Jag tittade på den stängda dörren. Jag var ledsen på riktigt. Det var inte bara tomma ord. Michael var en bra och schysst person. Det var inte rätt mot honom att avsluta vårt förhållande såhär.
___
Uppdatering! Sorry för att det tog så lång tid men det har verkligen varit svårt att skriva den här delen. Jag är ganska nöjd med den även om vissa delar kanske blev lite väl cheesy. Aja, hoppas ni tycker om den iallafall. Har förresten redigerat min Dramione-one shot lite så nu är den lite längre.
YOU ARE READING
one shots > HP
Fanfiction[STÄNGD] Kommer publicera one shots om olika shippar inom Harry Potter. Ni kan kommentera om det är någon särskild ship ni vill att jag ska skriva om. Ni kan absolut "beställa" shippar från nästa generation, Fantastic Beasts eller någon av mina fanf...