Osa 3

118 10 0
                                    

Ruuan haun jälkeen palaamme kotiin. Ovi on auki. "Metsästäjät ovat siis käyneet täällä jo aikaisemmin tänään, joten he varmaankin palaavat uudestaan, koska emme olleet kotona." Ajattelen. Moon katsoo minua. Se on huomannut, että minua vaivaa jokin. Shadow on mennyt jo sisälle tutkimaan. Menen itsekin sisälle ja alan etsiä kaikkein tarpeellisimpia tavaroita. Emme voi jäädä tänne enää. Metsästäjät voivat palata ihan milloin tahansa. Etsin reppuani, kunnes löydän sen. Tungen sinne vaatteita, puukon, tulitikut, taskulampun, makuupussin, tyynyn, köyttä, vesipullon ja ruokaa mitä nyt kaapista satuin löytämään. Sitten etsin teltan, joka saa nyt hetken kelvata, kunnes olemme löytäneet meille uuden kodin. Jätän tavarat oven luo ja menen katsomaan mitä Moon ja Shadow puuhaavat. Ne leikkivät iloisesti. Tajuan, että minun pitää ottaa Moonin ja Shadown lelut, joten haen reppuni ja tungen nekin sinne. "Nyt meidän on aika lähteä" Sanon ja ennen kuin lähdemme haen vielä pari minulle tärkeää juttua, joista yksi on kuva äidistä ja pehmolelun, jonka sain kun olin pieni. Ne ovat ainoita muistojani äidistä, joten niitä ei saa unohtaa. Etsin vielä hatun ja hanskat, koska ulkona on vähän kylmä, koska on syksy. Laitan takin päälle, repun selkään ja otan teltan ja sitten menen pihalle. Katselen haikeana taloa viimeisen kerran sillä en tiedä tulisinko näkemään sitä enää ja huudan Moonia ja Shadowta. He tulevat luokseni ja sitten lähdemme. Pääsemme juuri ajoissa metsään kuusien taakse piiloon, koska kuulemme äänen. Katson taakseni. Metsästäjät ovat palanneet. "Moon, Shadow nyt juostaan." Kuiskaan ja alamme juosta. Pian olemme yhä kauempana ja kauempana entisestä kodistamme. Pakotan itseni eteenpäin sillä tunnen kuinka jokin haluaisi minun palaavan, mutta en voi palata sillä, jos tekisin sen Moon ja Shadow kuolisivat. En kestäisi sitä, joten jatkan juoksuani taakseni katsomatta. En tiedä kauan olemme juosseet, mutta alkaa olla jo hämärää, joten pysähdymme ja pystytän teltan. Kömmimme sinne sisään. "Ehkä löydämme meille vielä paremman kodin, jossa voimme olla turvassa." Ajattelen ja silitän Moonin ja Shadown päitä vuorotellen. Pian nukahdan Moonin ja Shadown lämpöön, kun he makaavat vieressäni.

Kuun varjo ja taivasWhere stories live. Discover now