Osa 7

93 10 0
                                    

*Samaan aikaan metsätäjien luona*

"Tarvitsemme apuasi." Metsästäjä 1 sanoo rauhallisesti. "Mihin tarvitsette apuani?" Poika kysyy ja jatkaa "Voin auttaa, jos hinnasta sovitaan." "Hyvä on. Paljonko haluat?" Metsästäjä 1 kysyy. "Paljonko teillä on antaa ja millaiseen tehtävään minua tarvitaan?" Poika jatkaa kysellen. Metsästäjät päättävät kertoa suunnitelmansa pojalle.

*Lilyn näkökulma*

Pääseemme perille uuteen kotiimme. Tie ei ollutkaan niin vaikea kuin kuvittelin. Onneksi sitä ei kuitenkaan löydä niin helposti, joten tänne ei ainakaan tulossa ketään. Avaan oven ja astun sisään. Shadow juoksee heti tutkimaan mitä sisältä löytyy. Moon on vähän varovaisempi. Se antaa minun mennä ensin, mutta pian sekin uskaltautuu lähtemään katsomaan paikkoja. "Tervetuloa uuteen kotiin." Sanon ja lähden itsekkin katsomaan miltä uusi kotimme näyttää. Menen ensin makuuhuoneeseen. Siellä on kuvia minusta ja äidistä. Kyynel vierähtää poskelleni. Pyyhin sen pois ja menen jatkamaan kierrosta. Keittiö on mukava. Siellä pystyy hyvin kokkaamaan. En osaa kokata, mutta ainahan sitä voi opetella jotakin tekemään. Jatkan matkaa. Tässä on olohuone vaikka meillä telkkaria koskaan ole ollutkaan. Olen mielummin ulkona Moonin ja Shadown kanssa kuin istun sisällä katsomassa televisiota. Liikkuminen on enemmän se minun juttuni. Menen purkamaan kamani huoneeseeni. Päätän tutkia kaapin ja laatikot nyt tarkemmin. Avaan yöpöydän ylimmän laatikon, tyhjä. Niinkuin kaikki muutkin laatikot. Sitten katson kaappiin. Siellä on äidin vaatteita. Otan yhden paidan ja haistan sitä. Se tuoksuu ihan äidille. Onneksi voin alkaa käyttää näitä vaatteita, koska en minä paljoa omia vaatteita ottanut. Laitan omat vaatteeni kaappiin ja sitten menen kylpyhuoneeseen. Kylpy, suihku, käsien pesu allas, vessa. Talo on juuri sopivan kokoinen. Täällä meidän on hyvä asua. Moon ja Shadow ovat selvästikin löytäneet jotain, kun niitä ei näy. Sitten Moon tulee jostain luokseni ja päätän seurata sitä. Se johdattaa minut jonkun oven luo. Shadow istuu sen vieressä. Avaan oven ja annan Moonin ja Shadown mennä edeltä. Sytytän valot ja päädymme kellariin. Siellä on pako-ovi, jos joku tulee meille ja meidän pitää paeta. Siellä on myös ruokaa, joka on varmaankin jo vanhaa. Kun Moon ja Shadow ovat tutkineet paikan palaamme takaisin ylös. Suljen oven ja menemme syömään jotakin sillä kaikilla on jo kova nälkä, kun emme ole syöneet pitkään aikaan hyvin, kun on pitänyt säästää ruokaa, koska en tiedä kauanko olisimme jatkaneet matkaamme ja miten pitkälle, jos en olisi keksinyt tulla tänne.

Kuun varjo ja taivasWhere stories live. Discover now