"Egyszer bizonyára már mindannyian feltettük magunknak a kérdést: mit változtatnánk az életünkön, ha véletlen szerencse folytán visszamehetnénk a múltba? Milyen tévedéseket próbálnánk helyrehozni? Milyen fájdalmat, lelkiismeret-furdalást, megbánást törölnénk el szívesen? Lenne-e merszünk új értelmet adni a létünknek? Mivé válnánk? Merre tartanánk? És kivel?"
/Guillaume Musso/
Gwyneth szemszöge:
Épp csaptam volna rá az ajtót, ám Nath hirtelen becsúsztatta a lábát közé és a félfa közé.
-Au! Na jó azt hiszem ezt megérdemeltem. De megőrültél?
-Menj el.
-Nem. -mondta és betolta az ajtót. -Azt akartad én mondjam el. Akkor most elmondom, ha akarod, ha nem. De talán jobb lenne, ha megmutatnám.
Felé fordultam. A szemébe néztem. Ő az arcomat a két kezébe fogta és veszélyesen közel kerültünk egymáshoz. Még levegőt vennem is hirtelen nehezemre esett. A szívem pedig hevesebben kezdett verni. Elvesztem.
-Kérlek, Gwyn. Ha kell, ezután eltűnök az életedből és bármilyen nehéz lesz is, soha többé nem kereslek majd. Esküszöm.
Megint vegyes érzéseim támadtak. Tétováztam.
-Csak egy esélyt adj. Szükségem van erre az egy esélyre.
-Rendben. -mondtam. Ennyi. Feladtam a küzdelmet a saját ostoba büszkeségemmel. Nath arca nem lett nyugodtabb, csak feszültebb.
Akkor volt alkalmam megtanulni, hogy vannak olyan pillanatok amikor a sors ránk bízza a döntést. De sokszor nem tudhatjuk, mit hoz a következő lépés.
Szótlanul lépkedtünk egymás mellett. Időközben havazni kezdett. A leheletünk vastag párafelhőket hagyott. Nem igazán értettem Nath hova akar vinni. Átvágtunk a parkon, majd elsétáltunk a templom előtt. Eközben továbbra sem szólt hozzám. Majd zsivaj ütötte meg a fülemet. Olyan zsivaj, melyet már régen nem hallottam. Viszont annál jobban ismertem...
Az óvoda fényes épülete szörnyetegként magasodott az ártatlan játékokat játszó gyerekek fölé. De a gyerekeket nem akadályozta meg abban, hogy önfeledt játékukat elkezdjék. Én akkoriban a csendesebb lányok közé tartoztam, aki mindennek örült, de a maga módján komoly volt. Viszont nem szerettem ott maradni. Jobb szerettem volna a szüleimmel lenni.
-Miért vagyunk itt? -tettem fel a kérdést őszintén semmi harag nélkül. Nath csak rám sandított, mintha csak egy pillantást lopott volna le arcomról. De aztán kifejezéstelen arccal figyelte a gyerekeket, majd előre mutatott. Követtem az irányt és tekintetem egy szőke hajú kislányon állapodott meg. A szívem összeszorult.
-Ő ott Lorelay. De mi csak Lorinak hívtuk... ő a lányom.
Akkor villámcsapásként ért a felismerés. A telefonhívás, hogy sokszor hazasietett, mint például a kórházból is. Emiatt tudta Melanie magához kötni. Emiatt félt, hogy megharagszom rá. Nem kérdeztem meg miért nem mondta el, hisz tudtam. Kezemmel a kerítésnek támaszkodtam.
-Elmondhattad volna. -mondtam nyugodtan.
-Ne mond, hogy nem haragudtál volna.
-Talán haragudtam volna, de nem annyira mint így.
-Emellett... van egy húga is.
-Hogy?
-Épp most két éves.
Két év. Két éve ment el Melanie. Itt hagyta Nath-et két gyerekkel és nem érdekelte mi lesz velük. Megszorítottam a kerítés rácsát.
-Azt hiszem.. bocsánatot kell kérnem. Ismét. Úgy viselkedtem, mint egy gyerek. Meg kellett volna hallgassalak, együttérzőnek kellett volna lennem... -ám ekkor Nath a mutatóujját az ajkamra tapasztotta.
-Nekem pedig el kellett volna mondanom korábban. Így vagy úgy, megtörtént. Most már tudod. Nagyon haragszol?
Válasz helyett csak átöleltem.
-Olyan hülye vagy! -dünnyögtem a kabátjába.
Ő megdöbbent. Éreztem. Majd átölelt és nevetni kezdett.
-Akkor te mi vagy?
-Valami hasonló. -mondtam, amikor kissé eltolt magától.
-Amúgy miből gondoltad, hogy van valakim?
-Hát... öö.. Az igazság az...
Akkor elmondtam mindent. Vagyis nem egészen mindent, csak azt, ami tényleg nagyon fontos volt.
-Szóval féltékeny voltál?
-Nem.
-Pedig szerintem de.
-Ahj nem igaaz.
-Elpirultál.
-Nem is. Az csak a hideg miatt van. -hazudtam.
A hó egyre sűrűbb pelyhekben hullott, és mi még ott álldogáltunk a gyerekeket nézve. Amikorra tényleg fázni kezdtem.
-Meg akarod ismerni?
-Igen. De talán nem most. Nem érzem úgy, hogy ez lenne a legmegfelelőbb alkalom.
-Rendben. -mondta majd egy kis szünet után hozzátette: -Akarod, hogy hazakísérjelek?
-Gondolom nemsoká haza kell vinned őt.
-Igen, de..
-Neked vele kell lenned. És a húgával.. öhm..
Erre elmosolyodott.
-Cori. (ejtsd: Kori - Cornelia -Kornélia .szerk)
-Igen, Corival.
-Mit csinálsz karácsonykor?
-Én leszek a mikulás. És bemászok a kéményeken.
Erre ő felnevetett.
-Nincs még konkrét tervem. Úgy volt, hogy Evannel töltöm, de már nem.
-Hogyhogy? Összevesztetek?
-Nem mondanám. Inkább beláttam, hogy annyira nem illünk össze.
-Tényleg?
-Ühüm...
-Lenne kedved eljönni velem vásárolni?
-Na és a gyerekek?
-Ne aggódj. A szomszédban lakik egy idős házaspár ilyenkor mindig náluk vannak. Nem lesz gond velük.
-Menjünk. -mosolyogtam rá.
-Hétvége jó neked?
-Tökéletes.
-Akkor hétvégén találkozunk. -mondta és átölelt.
Magamhoz szorítottam, de szívem szerint még nem engedtem volna el.
Ahogy hazafelé sétáltam, jólesett, hogy kiszellőztethettem a fejem. Kissé sok volt nekem ez egyszerre, de megint boldognak éreztem maga. És aggódtam. Vajon milyenek a lányai? Jól kijövök majd velük? Te jó ég! És mit vegyek nekik? Na és Nathnek? Azt hiszem izgalmasabb idők elé nézek....
Na sziasztok!
Voltak gondjaim a fejezettel, de összehoztam. Az előzőben úgy éreztem túl dühösre írtam Gwyn érzéseit, de sztem én is ilyen lettem volna. Saját magam hergelném. Most meg nem tudom nem-e vettem ahhoz képest lazán. Na mind1. Várom a véleményeteket, nagyon kíváncsi vagyok akár arra is, hogy ti hogy írtátok volna, mit javítanátok.
Köszi előre is! Pusszancs!!!
YOU ARE READING
Szerelmünk Szilánkjai
RomanceMindenki szeret. És mindenkit szeretni kell. Én is szerettem. Igen, így múlt időben. Szerettem őt, teljes szívemből. De aztán különváltak útjaink. Megesik ez, gyakran, nagyon gyakran. Nem feledtem el őt. Képtelen lettem volna elfelejteni. Még most ö...