-Sammy
‘Sorry dat we laat zijn.’ Zegt Ciara als ze het kantoor van Hans van der Berg, hoofd management van het Nederlandse kantoor van Vans binnen loopt. Ze strijkt haar jurk glad en gaat snel op een van de stoelen zitten, die aan een langwerpige tafel midden in het kantoor staan. De tafel neemt de meeste ruimte in het kantoor in, vooraan is een Smartboard, boven de tafel hangt de beamer en aan de andere kant staan kasten met mappen en boeken erin. In de hoek naast het Smartboard staat een bureau met een laptop erop. Je kan het vergelijken met een klaslokaal, maar dan met een langwerpige grote tafel in het midden in plaats van kleine tafeltjes.
‘Het valt wel mee, jullie zijn maar vijf minuten te laat.’ Zegt Hans, die nog bezig is op zijn computer. Zijn vingers ratelen snel op zijn toetsenbord en zijn ogen schieten over het scherm.
‘Vijf minuten is vijf minuten teveel.’ Mompelt Ciara. Annabel en ik kijken elkaar aan en grinniken. Ciara en haar schema’s…
Hans heeft al vaker geprobeerd om haar te laten relaxen, maar het is nog nooit iemand gelukt. Ze doet alles volgens haar schema’s en wekkers sinds… nou ja, sinds wat er met haar is gebeurd.
‘Één seconde hoor.’ Mompelt Hans terwijl hij door typt op zijn laptop. Ciara tikt ongeduldig met haar nagels op de tafel, en ik kijk een beetje om me heen.
Ik weet nog dat we voor het eerst in dit kantoor waren. De muren waren toen nog saai wit, inmiddels zijn ze bezaaid met graffiti, gemaakt door twee jongens van de surfafdeling.
We waren harstikke zenuwachtig en bang dat ze ons niet goed zouden vinden. Hans vroeg ons om voor hem te zingen. Annabel en Ciara kunnen zingen, Annabel zelfs ontzettend goed. Ik daarintegen minder, ik ben meer het creatieve brein achter onze acties.
Uiteindelijk snap ik dat ze ook mij hebben gevraagd. Ik speel gitaar en kom met de creatieve ideeën, en dansen is ook echt mijn ding. Ballet, Modern en Breakdance zijn mijn favorieten, daar heb ik ook de meeste lessen in op school. Annabel doet ook Ballet en Modern en speelt Viool, Ciara kan niet dansen maar speelt wel Piano.
‘Oké, klaar.’ Zegt Hans dan. Hij klapt zijn laptop dicht, en gaat tegenover ons aan de tafel zitten.
‘Goedemorgen.’ Zegt hij eerst met een glimlach terwijl hij zijn handen samen vouwt en voor zich op tafel legt. ‘Groot nieuws vandaag.’
Annabel kijkt hem nieuwsgierig aan en ook Ciara gaat rechtop zitten.
‘Jullie hebben drie keuzes.’ Zegt hij. ‘Goed nieuws, héél goed nieuws en geweldig nieuws.’
‘Geweldig nieuws!’ Roept Annabel gespannen uit. Ik moet grinniken en Hans gaat verder.
‘Het geweldige nieuws is dat ons straatteam… jullie dus… zijn uitgenodigd voor een première! Komende Dinsdag!’
Mijn mond valt open en ik staar Hans aan.
‘Mogen we dan in gala?’ Vraagt Annabel enthousiast. De lach op haar gezicht is gigantisch en ze trommelt opgewonden met haar handen op tafel.
‘Nee.’ Antwoord Hans met een glimlach. Annabel haar lach verdwijnt meteen en ze stopt met trommelen.
‘Oh.’ Zegt ze als een klein teleurgesteld meisje.
‘Jullie gaan niet als gasten, maar als crew. Vans sponsort de nieuwe Disney film met in de hoofdrol Mickey Mouse.’ Verteld Hans.
‘Waarom sponseren jullie een Disney film?’ Vraagt Ciara verbaast.
‘Omdát, Ciara, wij deze schoenen verkopen.’ Zegt Hans. Hij buigt zich onder de tafel en haalt er met een dramatische beweging een schoenendoos onder vandaan, het viel me niet eens op dat die daar stonden. Hij haalt de deksel eraf en legt een Vans gymp op tafel, met een print van allemaal kleine Mickey Mousejes erop.
JE LEEST
The Soundtrack Of My Summer (B-Brave Fanfiction)
أدب الهواةSammy, Annabel en Ciara werken twee maanden bij het reclameteam van Vans als ze opgeroepen worden voor een bespreking. Ze krijgen groot nieuws: er moet een extra meisje bij, en ze gaan samenwerken met twee jongens van de skateafdeling. Ciara stelt B...