3

69 11 0
                                    

Ik open mijn ogen en zie dat Kyra nog slaapt. Wat hebben gisteren nog gedaan? Vreemd ik weet het niet meer. Ik heb Jonas niet in bed gestopt schiet me nu te binnen! Ik ren naar beneden en zie mijn moeder al aan de keukentafel zitten.

"Hey liefje, lekker geslapen?"

"Ja hoor mam..."

"Jij en Kyra lagen al vroeg te slapen gisteren. Jonas was nog wakker toen ik thuis kwam. Het was pas 8 uur. Dus ik ging naar boven om te kijken of jullie nog op waren, maar jullie lagen allebei te slapen op de grond met een kussen in jullie arm. Ik besloot toen om jullie een deken te geven." Legt mijn moeder uit.

"Daarom lag ik daarnet op de grond !" Roep ik lachend uit.

"Ik wou jullie niet wekken dus daarom liet ik jullie liggen."

"Waarom lag ik op de grond?" Hoor ik een stem achter mij zeggen.

"We waren gisteren in slaap gevallen op de grond." Antwoord ik Kyra  lachend.

Ze moet ook lachen als ze dit hoort.

"Ik zal anders wat croissantjes in de oven doen." Zegt mijn moeder als ze naar de diepvries loopt.
Ze haalt er vervolgens een zak croissantjes uit.

"Lekkerrrr!" Roept Kyra het uit.

"Ik ga even douchen." Zeg ik tegen Kyra en loop de keuken  uit.
Al snel hoor ik dat Kyra achter me loopt.

"Zullen we straks naar Vincent gaan? Ik wil hem ook wel eens zien." Zegt Kyra terwijl ze op haar mobiel kijkt.

"Ja, wil jij dan kleren voor me uitzoeken? Zeg ik terwijl ik haar smekend aankijk.

"Jaaaah!! Ik hoopte dat ik jou mocht stylen. " Roept ze enthousiast.

Terwijl ik me ga douchen kiest Kyra kleren voor me uit.

******

"Hij staat je prachtig meid!!" Gilt Kyra

Ik draai een rondje terwijl ik mezelf ik de spiegel bekijk. Ik heb een wit jurkje aan dat een hand boven mijn knieën komt. Het heeft een kanten top.
Ik draai mijn haar in een losse knot en draai me naar Kyra.

"Moet ik mijn haar zo doen of gewoon los laten?" Vraag ik twijfelend.

"Laat de knot maar. Jongens vinden knotten altijd schattig!" Krijg ik als antwoord.

Vervolgens loop ik naar mijn makeup kastje en doe wat mascara aan meer doe ik nooit.

Kyra was haar ondertussen ook al gaan klaarmaken en komt terug met een zwart aansluitend jurkje dat haar trouwens echt fantastisch staat.

"Dat jurkje staat je echt goed." Zeg ik gemeend.

Ze doet ook haar make up en we lopen daarna naar beneden om te eten.

"Ik ruik de geur van de croissantjes." Zegt Kyra opgewonden.

Als we beneden komen gaan we aan tafel zitten. Jonas is inmiddels als wakker en zit ook als aan tafel.

"Goedemorgen." Zegt hij opgewekt.

"Goedemorgen." Zeggen in en Kyra in koor.

"Wat zien jullie er mooi uit ! Wat gaan jullie doen?" Vraagt mijn moeder als ze aan tafel komt zitten.

"Gewoon naar Vincent." Zeg ik onverschillig.

"Het is niet gewoon Vincent!! Ze is helemaal weg van hem!!" Roept Kyra uit.

Ik geef haar een stamp en een blik dat ze haar mond met houden.

"Ik ben blij dat jullie weer contact hebben. Trouwens je zou me toch vertellen hoe het met hem gaat?" Vraagt mijn moeder verder.

" ja... Hij woont niet meer bij zijn moeder..."

"Dat meen je niet!" Onderbreekt mijn moeder me.

"Ja.. meen ik wel. Hij woonde dan een tijdje bij zijn vader, maar die nieuwe vrouw mocht hem niet. Nu woont hij alleen in een appartementje...nouja een groot appartement eigenlijk. Zijn vader betaald het voor hem." Leg ik uit.

"Waarom was hij weggegaan bij zijn moeder vraagt Kyra."

"Zijn moeder werkte niet meer en dronk te veel. Door haar schuld is Chlowie... d d dood." Krijg ik net over mijn lippen. Ik voel de tranen over mijn wangen stromen.

"Omg ! Dit is heftig. Ik snap wel waarom hij er niet meer woont." Zegt Kyra terwijl ze naar me toe komt en me in een knuffel trekt.

"Hoe kan hij alleen wonen? Hij is toch nog geen 18?" Gaat mijn moeder verder.
Kyra laat me los en kijkt me vragend aan.

"Hij loog tegen de eigenaar over zijn leeftijd." Zeg ik beantwoordend.

Nadat ik alles heb uitgelegd en beantwoord stel ik voor om te vertrekken.

*****

"Hier is het dan !"

We staren allebei naar het appartement.

"Het is wel mooi!" Roept Kyra uit.

"Laten we onze fietsen daar stellen" Zeg ik wijzend naar een muurtje aan de overkant.

Nadat we onze fietsen hebben gesteld lopen we richting de deur. Ik druk op de bel.

"Met Vincent."  Klinkt door een luidsprekertje.

" Ik ben het Melisa."

" Mel ! Ik wist niet dat je zou komen!"

Al snel hoor ik een klik. De deur gaat open.

"Is het wel een goed idee dat ik mee kom? " Vraagt Kyra als ze me tegenhoudt.

"Tuurlijk! Zonder jou ga ik niet!" Zeg ik vastbesloten.

"Oké.." mompelt ze.

We lopen naar binnen en nemen de lift naar de 3 verdieping.
Als we daar toekomen staat Vincent ons op te wachten in de deuropening.

"Hey Mel ! En Kyra... lang geleden."

"Hey" Zeg ik terwijl ik naar hem toe stap.

Hij opent zijn armen uitnodigend om me een knuffel te geven. Natuurlijk geef ik hem een knuffel. Als ik hem weer loslaat stapt Kyra naar hem en geeft hem een hand.

"Je bent echt verandert...op een goede manier." Voegt ze er nog snel aan toe.

"Jij ook. Laten we anders maar naar binnen gaan." Stelt hij voor.

We lopen met ze'n naar binnen.
Binnen zie ik Yarne zitten. Hij kijkt op en zwaait, maar zijn blik blijft hangen op Kyra.

"Wie is  die mooie meid?" Zegt hij terwijl hij opstaat.

"Dit is Kyra." En ik duw Kyra zijn kant op. Kyra geeft Yarne een handdruk. Ik zie Yarne knipogen waardoor Kyra bloost.

"Ik ben Yarne trouwens." Zegt hij glimlachend.

"Willen jullie iets drinken?" Vraagt Vincent.

"Ja graag een cola." Zeg ik.

" Ik ook een cola." Zegt Kyra.

"Ik zal je wel helpen." Zeg ik weer.

"Is niet nodig en trouwens jij bent de gast." Antwoord Vincent kort.

Ik negeer hem en volg hem toch de keuken in.

"Je bent nog steeds zo koppig als vroeger." Mompelt hij.

"Zouden Kyra en Yarne niet schattig zijn samen?" Zeg ik om over een ander onderwerp te beginnen.

"Ja. Yarne vindt haar anders wel knap." Grijnst Vincent.

"Hoe zit het bij jou in de liefde? Heb je al iemand of heb je iemand op het oog ?" Vraag ik hem.

Hij begint te blozen. Hij zet een stap dichter bij mij en buigt zich voorover. Ik voel mijn hart sneller kloppen...

Hey readers xoxo.
Dat was dan hoofdstuk 3.
Spannend einde toch?
Gelukkig nieuwjaar !!🎉🎉
Vergeet niet te voten!
Alvast bedankt xx
Byeee

What Is Love? Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu