,,Tak spusti!", pokynula som chalanovi od fontány, keď ma položil späť na posteľ a sadol si na stoličku, ktorú ai ku mne predtým prisunul. Napadlo ma, že by som sa ho možno mala spýtať na meno. Nemôžem mu donekonečna hovoriť chalan od fontány. Poslušne prikývol.
,,V prvom rade by som ti asi mal vysvetliť, čo sa s tebou stalo.", začal trochu neisto. Porozhliadol sa po miestnosti, akoby sa bál, že nás niekto začuje, a potom spustil detailné vysvetľovanie:,,V dvadsiatom storočí sa skupina vedcov rozhodla vyskúšať genetické úpravy na ľuďoch. Bol to tajný projekt, verejnosť sa nemohla dozvedieť o existencii experimentu, ktorý sa zahrával so životmi ľudí v takej miere. Mali v pláne zahrať sa na bohov. Popravde, celé to bolo nelegálne. Vzniklo sérum, ktoré dokáže ovplyvniť genetickú výbavu v embrionálnom štádiu. Zohnali niekoľko tehotných žien, ktorým sérum vpichli a čakali. Po narodení týchto dieťat však neprišlo k žiadnej anomálii. Deti boli úplne normálne, zdravé a ničím zvláštne. Experiment vyhlasili za neúspešný a rozhodli sa s ním pre vysoké náklady nepokračovať, ale rozhodli sa predčasne. Zbavili sa séra, jednoducho ho spláchli do záchoda, lebo zostalo len niekoľko malých vzoriek. Bolo to nezodpovedné."
Na chvíľu sa odmlčal, nechal ma spracovať úvod. Teraz mal prísť hlavný bod príbehu. Celkom sa vyžíval s jeho výkladom.
,,Po niekoľkých rokoch sa však ozvala prvá z desiatich matiek, ktorá oznámila, že jej dieťa sa zmenilo. Opisovala to ako záchvat bolesti, ktorý prišiel úplne nečakane a bez varovania. Jej dieťaťu sa údajne zmenila farba vlasov, očí a predmety v jeho blízkosti sa začali vznášať. Vydesená matka priviedla dieťa za lekármi a vedcami, ktorí behom jej tehotenstva viedli experiment so sérom. Potom sa ozvala druhá vystrašená matka, ktorá tvrdila to isté, ale jej dcéra pre zmenu dokázala manipulovať s rastlinami a zvieratami. Chovali sa podľa jej želaní. Vedci si uvedomili, že sérum bolo nakoniec naozaj účinné, ale jeho dopad prišiel až s odstupom času. No najväčšiu chybu, akú urobili, si uvedomili, až keď im zavolala žena jedného z lekárskych výpomocí, ktorá bola tehotná v rovnakom čase ako ostatné ženy porodili svoje deti. Jej dieťa prežilo rovnakú premenu s rovnakými následkami aj napriek tomu, že nebolo pod vplyvom séra. Aspoň nie priamo. Zriedené sérum, ktoré prešlo kanalizáciami cez čističky vôd sa dostalo až do vodovodných kohútikov. Matky v tehotenstve, ktoré túto vodu pili, vystavili svoje deti rovnakému experimentu, i keď nedobrovoľne. Výsledkom experimentu boli 2 pozitívne deti z desiatich, čo síce nebolo veľa, ale stále dosť na to, aby vedeli, že mnoho detí z okolia sa stane geneticky upravenými a nebudú mať ani tušenia, čo sa to s nimi deje. Sérum sa z vodného systému nedalo odstrániť, a preto pre tieto deti založili Hniezdo, kde sa môžu naučiť ovládať svoje novo nadobudnuté schopnosti, kde nebudú na očiach nič netušiacej verejnosti a kde sa vedenie snaží prísť na to, ako sérum a jeho účinky nadobro zastaviť.", dokončil s pátosom v hlase a teatrálne rozhodil rukami. Neveriacky som naňho civela. Kolečká v hlave sa mi točili obrovskou rýchlosťou, až sa mi takmer začalo dymiť z hlavy. Bláznovstvo. Tento človek je šialený. Schopnosti? Ja nemám žiadne.
Opatrne som sa spýtala:,,Takže som vlastne mutant a vy ste ma preto uniesli a chystáte sa ma tu zatvoriť po zbytok môjho života, aby sa verejnosť nedozvedela o zahrávaní sa s ľudskou DNA?"
Zažmurkal a vystrúhal dotknutú grimasu.
,,Keď to povieš takto, znie to naozaj zle.", pretrel si oči dlaňami a unavene sa oprel lakťami o kolená. Znie to zle a šialene. Nemám v pláne tu zostať ani o minútu dlhšie.
,,Okamžite odchádzam!", vyhlásila som a znova vyskočila z postele. Hlava sa mi nebezpečne zakrútila, ale bolo mi to jedno. Dúfala som, že to ustojím. Neprešla som však ani meter a chalan od fontány mi už pevne zvieral zápästie. Gumička, ktorá mi držala biele vlasy v jednoduchom chvoste, sa uvoľnila a do tváre mi padlo pár pramienkov. Zachvela som sa. Z vlastných vlasov mi naskakovala husia koža.
YOU ARE READING
Algophobia
FantasyGrace Spencer je mladá flegmatička, neobľúbená medzi ľudmi. Vždy vedela, že medzi normálnych ľudí nezapadá. Keď sa však objaví záhadný a podozrivo vyzerajúci Sett, celý svet sa jej obráti hore nohami. Zoberie ju na miesto, kam by údajne mala patriť...