KDK?!-3

281 9 0
                                    

Adrian syawky pov

Aku bersama rakanku berkumpul di sebuah restoran yang memang menjadi tempat kegemaran kami untuk melepak.sudah menjadi kebiasaan untuk melepak.lagi2 kalau ada cerita yang hot.kami memesan makanan di sini.tempat ini juga menjadi kunjungan kami untuk melepak kerana ia beroperasi 24 jam.nak lepak smpai mampus pun tak pa.asyraf menuju ke arah kami sambil tersenyum2.mamat nih nak mampus ke?

"Weh muka tenang happy siap ada flower crown kenapa dowh"tegur azlan salah satu rakan ku.asyraf menarik sebuah kerusi lalu duduk di sebelah ariff."aku putus dengan syasya weyh!!!heaven!!!!" Kami semua tergelak. "Memang patut pun putus dia tu asyik kikis duit kau je mana tak nya""kann""tapi kan lepas break ada lagi bidadari masuk dalam hati aku "
kami hanya membuat muka "kejadah kau".tak insaf lagi?!

"eh betul lah,dia comel jerr mata dia weyhh cantikk"kami semua dah kenal perangai asyraf,playboy lepastu marah orang kikis duit dia tapi dia tu!?bangsat.aku tak berminat sangat bab perempuan niyh.meluat.pernah lah ada tapi tak tau lah .walaupun banyak terhegeh aku tutup hati.

"Kau ni acap tak habis2,makan jom"kataku.makanan sudah sampai.kami makan dengan berselera.

⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️
Amsyar pov

"Amirul!!!akak pergi kerja dulu study elok2"

"Ye kak bawa motor tu elok2 jangan jumpa lelaki tadi pula"aku menjeling ke arah adik aku yang sedang gelak.haish ketuk kepala kang.

Aku ke sebuah restoran yang agak terkenal.makanan semua mahal2.aku baru bekerja sebagai waiter kat sini .shift malam untuk kerja lebih.siang malam,aku kerja.nak duk rumah pun tak melekat.nasib adik aku pandai berdikari.kerja nih baru start sebab sambilan kalau pizza tu aku tetap.

Masuk sahaja kerja aku mengambil apron sekerat pinggang lalu menyelukkan sebuah buku nota kecil dengan pen.aku melihat sekeliling.ramai yang datang tak pernah putus2 pelanggan dekat sini bak kata managernye lah.pekerja semua baik2 belaka.manager pun baik ramah..rahmat allah tak boleh jangka.

aku terlihat ada sepasang suami isteri masuk dan mengambil tempat di sebelah budak2 yang bersembang.aku pun laju memegang kad menu untuk ke sana.

"Assalamualaikum selamat datang encik puan,"
"Waalaikumsalam"
"Encik puan tengok lah dulu menu niyh"mereka mengangguk.aku berdiri bersebelahan puan ini.puan itu bertanya mengenai makanan.aku jawab dengan sopan.semua ini aku belajar dari rakan sekerja baru aku.

"Nak yang ini 2 n yang ini 2, terima kasih"aku mencatat di atas buku itu lalu menunduk kepada mereka.budak2 sebelah aku ni tak habis2 pandang aku.nampak sangat ekor mata korang.apehal??Dalam 5 orang kot ada disitu.aku menunduk lalu berjalan dengan cepat.baru selangkah jalan,ada orang menghalang.haih yang ni aku pantang.aku mendongak.whatdeheck!!!!??mamat miang bangku patah tuh!!

"Hai,kita pernah berjumpa kan?"tegurnya.

"Tak kot,sori boleh tolong ke tepi tak?Orang nak jalan"mintaku.tolonglah pesanan niyh bila nak hantar?

"Wow orang pernah panggil awak sugar tak ?sebab awak manis macam gula lah"pickupline lapuk hatuihh.

"Tolong ke tepi pliss"rayu aku.kedengaran ada suara berbunyi."dah lah tu acap kau bukannya laku pun tak payah kacau anak dara orang"manusia yang menghalang aku ni rupanya bernama acap.dia kelihatan merengus kasar.aku pun apalagi rempuh terus lah badan dia.dia mengaduh sakit.lantaklah.

Aq mengepit kan pesanan di ruangan memasak."weyh fiza aku nak pi tandas sat"hafiza mengangguk.aku terus berlari pergi tandas.buang habis apa yang patut.terus aku menilik mukaku di cermin.mata ku dibuka luas.kenapa lah kanta mata aku merah??nak pakai contact lens hitam tak ada duit.takkan nak beli secondhand mau buta aku.haih,aku mengeluh lalu membasuh tangan.

Keluar sahaja dari tandas,perlanggaran berlaku.aku mendongak.sakit siot macam kena langgar dengan besi penghadang.

"Hoi buta ke apa??!"jeritku.dia menoleh ke arah ku smbil mengusap lengannya yang berlanggar denganku.aku agak terlopong melihatnya.

"Kau?!?!?!"serentak kami menjerit...

TBC
🌹🌹🌹

Kahwin Dengan Kau?!Where stories live. Discover now