"Kau lagi??!?!penat lah jumpa kau"
"Wowo lek2 aku seratus kali ganda penat lah!!eh kau buat apa hah kat sini?!"balasku.hensem gila bila dia selak sedikit rambutnya yang kedepan.apa kau niyh amsyar!!
"Aku makan kat sini n stay your customer behave pasai layanan kau kalau tak aku suruh manager pecat kau!!katanya lalu pergi.aku merengus kasar herrr.
"Woii kau ingat kau besar?!?!kau ingat kau berkuasa hah?!?!"aku menjerit tapi dia buat dont know jer.mamat nih kalau kena parkour dengan aku hancur kang.
🍽🍽🍽🍽🍽🍽🍽🍽🍽🍽🍽🍽🍽
"Pesanan encik sampai sori lambat.selamat menikmati makanan ini"aku menunduk lalu menghadiahkan senyuman manis kepada pasangan suami isteri ini.mereka tersenyum dan mengucapkan terima kasih.aku berlalu pergi sambil membawa dulang.
Entah kaki malaun mana entah mai tahan kaki aku."warghh!!"mata ku dipejam erat mesti jatuh teruk niyh tetapi aku merasakan tanganku dipegang seseorang untuk menahanku dari jatuh.aku mencelikkan mata nasib tak jatuh.
"Sori wak tersengaja tadi"jawapan kau memang nak kena.korang tahu sapa??acap2 kicap masin tuh.
"Eh kau pehal hah cari pasal?!tak dak kerja yang berwawasan ka!?"nilai murni terus aku sebut.tangan aku yang dipegang orang tadi aku raih kembali tanpa memandang siapa yang menolong aku.
"Saya nak no fon awak je boleh tak?"
"Haish yelah nah stop kacau aku"aku menulis di atas kertas lalu menyuakan kepadanya.baru nak berlalu pergi ada lagi yang halang..aku tak faham betul lah..korang memang nak jadi penghadang kereta kat plaza tol tu ke cenna?
"Ye cik abang nak apa la..."aku bercakap memandang ke arah lain.perkataan yang mahu disebut adalah "lagi" jadi saat perkataan la itu aku menoleh.erkk.
"Kau tak mau berterima kasih kat aku ke?aku tolong kau dari jatuh macam pisang bergolek tau"
"Tak dak masa lah aku nak berterima kasih dekat orang macam kau"aku menunjuk2(?) banyak kali ke arah mukanya.aku terus beredar.kenapa masalah macam ni perlu ada?aku tak faham betul lah.
🍜🍜🍜🍜🍜🍜🍛🍛🍙🍛🍙🍛🍜
Adrian shawky pov
"Weyh Ad"panggil asyraff.mesti nak tanya macam2 soalan kat aku pasal budak tuh.meluat betul!
"Kau nak pa cap?mesti nak tanya macam mana aku kenal perempuan tuh kan?"acap mengangguk.
"Dia pernah mai rumah aku hantar pizza n the first lady yang perli aku marah aku n cari pasal dengan aku"mereka agak terlopong kerana bagi pengetahuan mereka tak dak sapa boleh buat macam tu dekat makhluk yang bernama adrian shawky.
"Serios kau?"Tanya ariff yang duduk sebelahku.aku mengangguk.nak cakap pasal minah tu pun aku tak dak selera.dari banyak lagi dorang tanya baik aku buat silentrademark.
"Korang semua tahu"semua tatap muka asyraf apabila dia mahu bercerita."perempuan tuh lah yang aku jumpa.cuba korang perhati betul2 mata dia.mata dia warna merah dengan bulu mata yang panjang pergh!!!!comey lah kecik je..marah pun comey!!!"fangirling dah datang.aku hanya menjeling eeii tak patut langsung lah.org macamtu bidadari??jin lagi ada lah.
"Weyh kau tak nak try ke ariff azlan?soal assyraf.aku macam nak ketuk ja kepala dia ni.ingat perempuan baju ke??tapi kalau perempuan tu tak hargai pun tak guna.
"Aku on.nak no fon budak tu"minta ariff.azlan pun mengangguk mahu join.apa lagi tengah bergilir2 pas no fon.entah setan mana entah menarik aku nak ambil no fon budak tu.cepat2 aku tahan.haish ingat adrian sebab perempuan juga lah kau anti pompuan.
"Kau memang tak nak ke ad?tnyanya lalu menyuakan kertas no tlfn budak perempuan itu.aku merampas dari tangan asyraff lalu meroyokkannya lalu baling ke atas lantai.
"Aku tak pernah nak no fon budak macamtu n one more thing takkan pernah nak no fon semua perempuan dalam dunia niyh!aku chaw lu"kataku lalu beredar keluar.mereka hanya memandang dalam kekesalan.
"Kenapa kau Tanya dia?"
"Ala mungkin dia interesting ke kat perempuan tuh"
"Kau taw kan Ad tu macam mana?"Asyraf mengeluh.sori ad aku salah.🔎🔍🔎🔍🔎🔍🔎🔍🔎🔍🔎🔍🔎🔍
Arghh buat apa hah?! Bdx mcmtu biadap!! no adab 0 percen nak lagi?!korang tak faham apa aku rasa.noob taw budak centuu!!haish. Kenapa?!kenapa?!kau tinggalkn aku hana?! Disebabkan kau Aku dah takut nak terima perempuan.keluar air mata jernih dari mata turun ke pipi.erghh!!aku drive ke taman.aku duduk di atas bangku lalu menangis sekuat hati.eh kau laki lah buat pa nk menangis?Tanpa kusedar,seseorang menyuakan aku sebatang lolipop.orang kata malam2 ni banyak benda berkeliaran.kang aku pusing ada makhluk memang aku karate lah.chill lah penakut kau nih.aku mengambil dari tangannya.
"Terimaaaa kasihhh"ucapku gagap.kau ingat tak takut ke?
"Haish kau ni penakut lah haha"gelaknya.walaupun dalam kesamaran lampu minyak tanah eh bukan lampu nilon jelas terpampang mukanya yang gelak.
"Kau niyh aku lah penghantar pizza yang kau marah tuh n yang tadi berlanggar dengan kau tuh"aku menoleh.terkejut aku.dia tersenyum kambing.aku bangun dari duduk.
"Eh kau buat apa kat sini?"soalku dengan nada yang agak keras.
"Aku saja ja datang sini pastu aku nampak kau menangis so aku nak pastikan kau bukan hantu..tu ja..kenapa kau menangis?"tanyanya lalu mengulup lolipop yang sebiji macam aku.aku duduk kembali.
"Kau sapa perlu tahu hidup aku?eh kau niyh memang kerja ke?muka macam f1,takkan dah kerja?"tanyaku balik.muka dia ja selalu aku nampak.makbapak tak dak ke?
"Haah aku kerja.eh form1 form1 aku pun aku comel lah..hahaha aku 18 lah tunggu result so aku kerja lah"jawabnya.ouhh tunggu result.patutlah.comel? First time aku jumpa orang perasan macam denni.
"Kau asal tak makan lolipop tuh?makan lah hilang semua rasa sedih kau taw..jangan risau aku tak buh langsung racun dalam tuh..nak baca mantera pun tak reti"
"Tak maw lah..thanks bagi kat aku..dah lah baik kau balik malam dah kot.kang ada 'benda' kacau baru kau tahu"dia tergelak kecil.aku bangun dari duduk lalu menyelukkan lolipop ke dalam poket.saat aku menoleh.kecut perut aku weyh.tak dak sapa sebelah aku.Peluh mula membasahi badan.ibu!!!!!
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
TBC🌹Sori dowh sepanjang aku buat cita niyh banyak tak best🙏 tak faham nanti aku explain.
YOU ARE READING
Kahwin Dengan Kau?!
Random"Aku pinang kau"amsyar ternganga mendengar kata2 yang keluar dari mulut adrian shawky. "Kau gila?! Kahwin dengan kau?! Tak dak masa"nurul amsyar membalas sedas. "Kahwin jelah kak oii amirul bagi aihh nanti jadi anak dara tua baru tau"amirul mencelah...