KDK?!-5

219 8 0
                                    

Nurul amsyar pov

Aku terus sahaja lari dengan pantas dan senyap lalu bersembunyi dalam semak apabila mendengar kata2nya itu.muka dia lawak weyh!!!pucat lesing siap ada batu lesung sekali hahah.merapu amsyar!!dia memecut lari masuk ke dalam kereta.aku gelak terkekek2 haih.dingin2 pun boleh menangis.tak patut.

Aku naik motor ktm rc8 ku dengan helmet full face untuk pulang ke rumah.dalam perjalanan aku ternampak seekor makhluk berambut panjang sedang mengedong anak.bulu roma sudah menegak bak tiang bendera.aku terus pecut weyh!!Tak toleh kanan tak toleh kiri!takut!!BALASAN!!hiks

💤💤💤💤💤💤💤💤💤💤💤💤💤

"Akak bangun dah pagi..amirul nak pi sekolah niyh"gerak amirul lalu mengoncangkan badan kakaknya.woii kuat gila kakak aku berdengkur.

Badan amsyar tergerak sedikit tetapi masih tidak bangun.amirul mengeluh.kenapa dengan kakak aku niyh?selalunya dia yang paling awal tak pernah lambat.mesti something terjadi ni."akak!!!!!! Tsunami datang!!!!"jerit amirul sambil melompat atas katil kakaknya.

Amsyar yang mula tersedar terus bangun kerana badannya terloncat2.dia mengosok matanya untuk melihat penglihatan yang jelas.terpampang jelas muka adiknya yang sedang mengeleng kepala berkali2.

"Kau nak pa akak nak tidur lah"ujar amsyar dengan suara serak basah.benda semalam tak habis lagi kot.

"Akak sekarang niyh pukul berapa??akak tak mau hantar adik pi sekolah ke?"amsyar mengerling jam tangannya yang berada di sebelah bantal.masyaallah!!mukanya kelam kabut.setiap jam pukul 7 30 dia akan menghantar adiknya ke sekolah.walaupun dekat dia tetap nak hantar.kang ada apa2 penculikan berlaku siapa nak tanggung?amirul seorang lah yang paling bernilai dalam hidupnya.

"Sat dik akak lupa tunggu kat luar"amirul mengangguk.cepat2 amsyar bergegas masuk ke dalam bilik air seperti halilintar membelah bumi.

🤖🤖🤖🤖🤖🤖🤖🤖🤖🤖🤖🤖🤖

Amsyar pov

"Kau belajar elok2 bagi kejayaan kat akak taw"amirul mengangguk lalu menyalami kakaknya.

"Kakak,jangan pergi lagi.kenapa mata akak sembam dengan muka akak pucat?"soal amirul.dia terlihat kakaknya yang agak serabut dari awal pagi lagi sewaktu dia gerakkan amsyar.

"Balik nanti akak cita lah.pi cepat kang lambat kena tulis nama,assalamualaikum"suruhku apabila jarum jam mahu menunjuk pkl 7 40.aku balik ke rumah selepas menghantar amirul.

⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️
Pov nurul amsyar

Msk dlm bilik air cepat2 aku mandi untuk pergi ke kerja.tadi tu kan aku masuk bilik air tetapi untuk basuh muka ja.slps mandi aku makan roti yang dibakar oleh amirul.selang beberapa minit,aku terus pergi ke tempat kerjaku dengan menaiki motor kesayanganku.

Buat pengetahuan korang aku ada tiga pekerjaan tapi cuma 1 ja tetap yang 2 lagi tu aku tak tau nak bagi tetap ke tak..hahah keling amsyar.2 pekerjaan sudah korang tahu cuma satu sahaja lagi korang belum tahu.special sikit lah agaknya hahah.

"Ye apek maw antar itu surat khabar kat sapa?"soalku kepada apek cina.manager tuh.

"Lu antar ini surat khabar dekat jalan ampang itu tempat kaya lah senang gua ckp,lu antar sana. ini alamat sekali sama itu surat khabar"aku mengangguk faham.haa ni lah kerja aku waktu pagi.kadang2 lah dapat dalam 15 ringgit.ok lah tu.

P/s author x reti ckp pelat cina😓

Aku meletakkan surat khabar yang digulung dengan getah oleh tauke apek tuh dekat dalam bucket (?).aku pergi ke jalan ampang menghantar surat khabar dengan menaiki motor apek tuh.nak ja guna motor aku tapi minyak weyh minyak.

"Aikk macam pernah ku kenali tempat ini"kataku lalu mengusap dagu perlahan2.hmm haa mamat cengeng tuh!!.pintu dibuka.aku tak mau jumpa dia pliss lah..otak aku start nak mengingatkan kembali apa yang terjadi  semalam.warghh!!aku tak mau terobek!

Seorang makcik mungkin dalam lingkungan 50 an sedang datang menuju ke arahku."ye dikk nak apa?"
Aku yang sudah siap memegang surat khabar terus memberi kepadanya."surat khabar yang  cik pesan"dia mengambil dari tanganku.dia menegak kan tapak tangannya lalu menolak angin.tunggu sekejap maksud dia.aku tersenyum lalu mengangguk.

Aku berdiri di tepi motor sementara menunggu makcik tuh.terlihat seorang figura sedang berjalan ke arah sebuah kereta.mungkin nak keluar.aku menadjustkan motor yang berada di hadapan pintu pagar lalu membawanya ke tempat lain.aku menunggu di tepi pintu pagar serentak kereta itu bergerak.aku menunduk tunjuk hormat.

Orang itu membuka tingkap.mungkin nak tengok muka aku yang flawless.hahah amsyar!!
Hensem gila weyh!!!!dia pakai spek mata hitam.terliur aku.saat dia membuka spek mata senyuman aku mati serta merta.ingatkan abang dia ka sapa ka rupanya makhluk durjana niyh.

"Puas tilik muka aku?soalnya.lantas mataku menghala ke tempat lain.malu dowh!muka ni dah mula merah menyala macam mata aku.

"Kau nih memang tak dak kerja lain ka?asyik ikut aku ja sampai dekat rumah kau ikut.satu lagi tak perlu lah nak pakai contact lens merah tu hodoh taw,macam vampire kau tahu"aku memandangnya sinis.banyaknya kau komen wahai mamat!

"Sebab aku ada kerja lah aku datang rumah kau.eh tak kuasalah aku nak ikut kau baik aku ikut bangla.mata aku real tak dak kerja nak pakai contact lens macam orang lain kat luar sana tuh"tindasku balik.suka hati nak kata mata orang ni tak asli.warghh!!!amirul,kau tengok mamat niyh!

Dia tergelak kecil sambil memandang sinis."kalau kau tak ikut tak dak maknanya kau ada dengan aku semalam"katanya lalu meninggalkan aku.aku merengus kasar herr dia niyh memang nak kena cekik dengan hantu semalam.

Makcik tadi datang semula lalu menyuakanku duit."terima kasih cik""sama2 dik"makcik itu mahu meninggalkan aku tapi cepat2 aku tahan."kenapa dik?""makcik boleh tolong saya tak?"soalku sopan dengan senyuman malu2 comel gitu."boleh""makcik tolong bagitau kat anak tuan rumah niyh yang baru ja keluar tadi suruh dia jangan cari pasal dengan orang kalau tak saya cekik dia terimakasih"kataku laju lalu bow meninggalkannya.sebabkan kau makhluk durjana mood aku hilang terus...argh!!!!

🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥

Tbc

Sori hambar☔️

Kahwin Dengan Kau?!Where stories live. Discover now