KDK?!-8

248 6 0
                                    

Pov adrian syawky

Balik sahaja rumah terus aku masuk ke dalam bilik.nak mandi!badan melekit nak mampus!

Sesudah aku mandi,aku berpakaian t shirt dengan seluar trek turun untuk makan.

"Along, nana ada cerita!"tegur adikku,adriana. Haaa, nilah cinta sayang aku.prftt adik sendiri.dia lah selalu bagi semangat dengan dengar cerita atau masalah aku.meme akrab lah.

"Along pun ada cerita"jawabku sambil mengunyah nasi perlahan2."eh ad tak maw kongsi dengan umi atau abah ke?"soal umi.aku hanya tersenyum.nak pancing lah tuh.

"Umi2,umi nak tahu tak along kann dia ga...."mulut adriana ditekup adrian.adrian menjegilkan matanya.tau dah nana nak bagitau apa.aku bukan gay!!

"Adrian,kesian adik kamu tuh,lemas nanti,lepaskan"suruh tuan arman farish.

Aku melepaskannya."adik,kau tengoklah nanti,kalau kau cerita along cerita dekat amirul yang kau suka dia,nak?"adriana tersenyum sinis."tak kesah pun,kalau nak cerita, pi lah sana,nana tak kesah langsung"aku menjelingnya tajam.aishh budak niyh.kang sumbat nasi ni dalam mulut baru taw.

Selepas habis kami semua makan,aku menolong umi di dapur.anak mithali dowh.prftt sila gali kubur.nana banyak kerja sekolah+ ulang kaji pulak kan pt3.

Sedang aku meletakkan pinggan di dalam almari atas umi menyapaku."adrian,umi nak tanya.kamu tak nak ke kahwin?"soalan yang aku tak berapa nak minat.bukan apa cuma tak suka lah.

"Nak tu entah lah umi,lagipun ad jambu lagi lah hehe"loyarku.umi tergelak.

"Tahulah jambu tapi muka ad bila umi tengok macam apple bukan jambu"aku tergelak dengan loyar umi.pandai dah umi sekarang.aku berhenti gelak.muka umi aku lihat."umi bukan apa ad..memang kamu muda lagi tapi kan bagos kahwin awai2.tak perlu lah nak risau sangat pasai makan minum kamu"aku tersentap.awat tersentap niyh?

"Nak umi cari kan ke?"tanya umi.aku mengeleng.entah kenapa otak aku terfikir pasal bdx amsyar tuh?hahahah lawak muka dia terkejut.

"Tengok dulu lah umi macam mana..insyaallah kalau ada rezeki"umi tersenyum manis.ouh umi you make me melting!#otakadriankenabedah

🍘🍘🍘🍘🍘🍘🍘🍘🍘🍘🍘🍘🍘

"Ok,na kau cita dulu" jam sudah menunjuk pukul 11.sebabkan nana memang takkan boleh tidur time niyh,adrian selalu ajak dia bersembang.

"Time sukan tadi nana kena buat grup dengan amirul.malu long!!tak tahu nak letak muka kat mana!"fangirling dah adik aku sorang niyh.ish2 tak patut.

"Adik letak muka adik dekat ketiak along meh sini"nana membuat muka jijik."tak sanggup nana..ketiak along busuk!!"aku tergelak.hehe..

"Along pulak cerita, pagi tadi nurul amsyar datang rumah niyh..pastu..."belum sempat aku sambung,nana terlebih dahulu sambung."pastu gaduh2...along tak penat ke gaduh dengan bdx tuh?lama2 jatuh sayang baru taw"aku terkebil sekejap.

"Along mulai hari ni,nana bagi satu challenge kat along"pantang betul aku main cabar2 niyh.walaupun adik sendiri.

"Along kena pikat bdx amsyar yang nana tak tahu jantinanya apa sampai dia jatuh cinta tetapi kalau tak berjaya you have to marry her.full stop"cabaran kau dik!

"Apa niyh na?! Kau tak tahu apa yang aku rasa bila aku nak pikat perempuan. Hana musnahkan perasaan aku macam mana aku nak move on?!"suaraku meninggi tapi aku masih mengawalnya.adriana datang memelukku.

Kahwin Dengan Kau?!Where stories live. Discover now