KDK?!-6

216 5 3
                                    

Habis sahaja kerja dengan apek cina tuh cepat2 aku bergegas pergi ke restoran pizzalalala.

Punchcard sudah ku tekan,pakaian sudah lengkap.aku mengelap meja pelanggan yang baru selesai makan.aku meletakkan ke dalam besen di dapur.aku duduk di kerusi pelanggan yang kosong tiada penghuni.fikiran aku menerawang apabila mengingatkan hal pagi tadi.kenapa lah dia hensem sangat?mata warna hazel bila aku perhati betul2 haih kaya bekerjaya tengok jer dia pakai suit pun tau dah.

Tanpa ku sedar makhluk mana entah memetik jari di hadapan mukaku.aku terus tersedar dari lamunan.😱😱😱!!!! Baru aku fikir pasal kau kau dah muncul.dia tersenyum sinis.maigadd walaupun sinis cair weyh.dia duduk di sebelah aku.

Aku berdiri untuk sambung melakukan kerja.dia kan customer.aku bow kepadanya.lantas tangan dia memegang tanganku.aku terhenti.hye!suka hati ja pegang tangan orang!"nak apa?"soalku dingin lalu merentap tangannya.

"Kau duduk sini teman aku makan"whatdeheck?!?! Dia ingat aku niyh kerja makan gaji buta?!

"Encik saya niyh pekerja kat sini bukan pekerja encik tau so lepaskan saya"sopan aku bertutur.nak orang cepat lepaskan so aku cakap lah baik2 kalau tak,tak dak maknanya.

"Ouh pandai pulak bersaya encik dengan aku.kau niyh bab perlemah no 1.Kau nak kawan2 aku datang kacau kau buat kerja ke tak?"Memang aku pandai perlemah flip kain buruk sikit..soalan dia ni agak mencabar.ramai rakan2 sekerjaku melihatku.kenapa dia Tanya?perluka?

Terdengar bunyi riuh dari luar restoran.aku melihat satu persatu muka orang tuh.erkk mamat kicap tuh.aku pun apa lagi duduk terus tepi lelaki ini lalu menundukkan muka.herr.aku mengeluarkan telefon lalu mesej kepada atiqah."weyh ada masalah sikit kau bagitau kat semua orang satgi aku kerja lebih selepas mamat2 yang tengah masuk ni blah"atiqah membalas "ok tapi satgi explain" aku menutup telefon lalu membuat ok di bawah meja yang boleh nampak tangan aku.atiqah dengan yang lain pun ok.

"Kenapa kau ajak kawan kau datang sekali?"soalku dengan nada berbisik."kau tak perlu tahu.yang penting aku tak mau kawan aku kacau kau"tersentap aku.herr apasal denni?lantaklah dorang nak kacau aku ke tak kau bukan suami aku nak halang.tapi ada baik juga lah tak lah aku kena kacau nanti.

➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖

Lama gak lah dorang duduk sekarang baru dorang blah.1 jam kot.amsyar sudah terbongkang tidur.lelaki di sebelahnya sedang makan pizza.sekali sekala dia memandang gadis di tepinya.comel memang comel tapi perangai buruk kau mengatasi segalanya so hancur comel kau.adrian mengeluh.dia mengerak amsyar yang diulit mimpi.tiada sebarang pergerakan berlaku.tidur mati dahhh!

"Woii budak bangun!!!"adrian menjerit betul2 ditepi telinga amsyar.amsyar terus bangun lalu mengosok matanya.dia menguap lalu mengeliat sampai tertolak muka adrian.adrian mula panas.biadap kau!!

"Woi mengeliat pun agak2 lah smpai muka aku kau nak tolak!!"amsyar tergelak kecil.sebenarnya dia sengaja buat macamtu.yalah jerit kat telinga orang ingat tak sakit ke?

"Dorang dah balik so aku nak buat kerja,bye2"kata amsyar lalu berdiri mahu meneruskan kerja yang tertangguh selama berpuluh minit tadi.

"Tunggu sekejap nama kau apa?"kening amsyar terjongket sedikit.aikk nak tau nama aku?ajaib.

"Kau jangan ingat aku tergoda kat kau ke ape ke aku nak tau nama kau senang sikit panggil"amsyar mengangguk faham.ceh satu hari nanti kau tergoda aku sumbat kau dalam ekzos motor.

"Nama aku nurul amsyar"muka lelaki itu berkerut.bukan amsyar tu nama lelaki ke?unik juga.

"Ouh... kau kunsa ka?"mata amsyar membulat.terus dia menarik rambut lelaki tuh.lelaki itu mengerang kesakitan."biadap sungguh kau niyh!!!kesian dengan keturunan kau kena ada manusia yang tak beradab macam ni!!"amsyar melepaskan tarikan dan berlalu pergi.sakit hati tak terkira.ada patut panggil orang kunsa dia tu pa dayus?herr

Adrian memperbetulkan rambutnya.biadap mia perempuan.pantang betul aku kalau orang main rambut nih.herr.amsyar2 nama unik orang entah apa2 macam alien jatuh dari langit.ntah2 memang kunsa.

🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥
Pada waktu petang 🌞

Pov amsyar

Sedang aku melakukan kerja di dapur,atiqah memanggilku."Am,ada orang nak jumpa kau"

Makhluk mana pula nak jumpa aku.kacau orang time2 kerja niyh.bikin panas jer.herr

"Aku datang"apronku buka disangkut di penyangkut khas untuk apron.topi dibetulkan.kena lah lawa orang nak jumpa.lagipun manager suruh jaga imej.

Aku pergi ke kaunter."mana orang yang nak jumpa aku tuh?"atiqah menunjuk dengan jari telunjuknya menghala ke pintu masuk.aku mengangguk.

Manusia mana niyh? Pakai tshirt macam nak pi sukan ja.salah tempat niyh kalau nak pi gym kena pi jauh lagi.niyh restoran.buta huruf ke pa?amsyar kutuk2.

"Assalamualaikum kenapa ea nak jumpa saya?"soalku straight foward.kerja banyak lagi niyh.

Lelaki itu mengalihkan tubuh badannya ke hadapanku.badan aku macam terkena renjatan elektrik dari belut.KICAP MASIN!!!!

"Waalaikumsalam,hye awak ingat saya?"dia tersenyum manis.okay yang niyh memang tak nampak dia kejam.aku terkaku sebentar.

"Awak...hye awak"aku tersedar dan tersenyum kelat."ingat2,kenapa hah nak jumpa?"Sebenarnya takut tapi kawal lah sikit nada percakapan.

"Saya nak ajak awak keluar petang niyh boleh tak?maksud saya bukan keluar pi mana2 pun cuma pergi tasik yang boleh jogging tu boleh tak?"prftt kau stranger buat apa aku nak ikut?Pesanan dari amirul menerjah masuk dalam kota minda"akak jangan percaya orang luar,kang dia rogol akak,kesian suami akak"pandai kau mirul bagi pesanan😑

"Rasanya tak kot,aku tak kenal kau pun,so sori"aku cepat2 mahu beredar.macam mana dia tahu aku kerja kat sini?mamat  tuh!.

"Pliss"rayunya.ok kita tengok permainan dia."ok kau lepak lah kat mana2 lu nanti pukul 5 datang balik"dia mengangguk dengan senyuman yang memang seronok lah.

Astagfirullahalazim satu2 benda berlaku lepas mamat cengeng mamat kicap nanti mamat apa?mamat gila tengah jalan?mohon jauhkan.

❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️

Tbc

Sori hambar👌🏾

Kahwin Dengan Kau?!Where stories live. Discover now