Seperti di'janji'kan,aku tak janji..aku teman juga lah mamat kicap tak cukup botol niyh.amsyar oo amsyar banyaknye panggilan nama kau panggil kat orang.sesedap udang goreng tepung jer kau panggil.ish2
Dia berjogging di lorong2 yang disediakan.aku duduk di sebuah bangku.hmmm.banyak persoalan aku nak tanya dia tuh tapi rasanya macam dah terbantut segalanya.huh
Aku rasa macam nak berjogging juga lah.bosan dowh.hmmm haaa aku taw nak buat apa.hihi
Aku mengejar lelaki itu dari belakang.sampai betul2 di belakangnya aku menerjah"baa!!"badan dia ternaik sedikit.prftt.
"Awak niyh terkejut saya"aku hanya gelak bersahaja.sekali sekala main2 dengan orang yang tak pernah kenal best pa?
"Hahaha weyhh macam mana kau tahu tempat kerja aku hah?kawan kau yang bagitau ke?"soalku.terlepas satu soalan dalam otak.
"Ouh pasal benda tu.awak nak cover tak pandai lah.tidur atas meja dengan kawan saya mau tak cam?"aku terlopong.wuishh nampak?!
"Eh aku pandai cover lah"marahku.dia tergelak kecil."awak niyh memang suka acah2 boyish ke cenna?"acap menaikkan keningnya sedikit.menyirap darah aku dengar.
"Mana ada,aku ayu lah..hmm boleyh lah boyish sikit.haaaa aku nak tanya kau apesal hah ajak aku teman kau?yang tu first.second perempuan yang tampar muka flawless aku hari tu memang tak dak adab?third kau tak malu ke minta no telefon kat perempuan?"panjang lebar aku bertanya.kalah soalan spm.prftt yeke?lantak argh.
"Kalau awak nak tahu semua jawapan tuh haa mai kita duduk sambil rilek2 atas bangku tuh.jom"ajak acap lalu mengenggam lenganku.kau pehal?
"Woi"dia memandangku."bukan mahram"ujarku.dia melepaskan genggaman itu lalu menunduk tanda maaf.beradab juga mamat niyh lain lah kawan dia bukan nak minta maaf ke apa ke.huh
🎩🎩🎩🎩🎩🎩🎩🎩🎩🎩🎩🎩🎩
"First sebab saya tergerak hati nak ajak awak well saya tak tahu pun nama awak tetapi personaliti awak buat saya tertarik..mungkin saya jatuh cinta?"aku agak terkejut dengan penjelasannya.ayat last tu.wohowww power2.playboy kan?
"Second ok saya minta maaf sebabkan saya awak kena tampar.honestly she is my ex girlfriend"prfttt nampak2."saya stress sebab dia pergunakan saya.dia nak kikis duit saya awak tahu.n time tuh awak ada so saya kata lah awak gf saya n last she was slapping you.im so sorry"sambungnya.aku rileks mendengar.
"Third yup saya tak malu.why?sebab saya rasa perempuan murah jer yang cepat bagi no fon"amarahku tiba2 datang.mukaku start merah.mata aku mula menjadi api.aku bangun dari duduk di sebelahnya.kami duk sebelah tapi tak lah sampai dekat tak dak udara tuh.
"Woii kicap masin pedas masam mahsuri!!kau ingat perempuan boleh tukar2 ke hah?!perempuan murah jer yang cepat bagi no fon?Eh kau tak patut lah kata macam tu.kau ingat perempuan nak ke lelaki macam kau?"aku melepaskan amarah itu.dia terkejut dengan perlakuan aku.amsyar kenapa kau melenting niyh?
"Eh awak ..saya tak berniat pun nak lukakan hati awak.serius saya minta maaf"rayunya.macam mana boleyh jadi macamniyh aku tak berniat pun.
"Sebenarnya kan kau tu yang murah sebab apa?sebab kau playboy.macam mana aku tau kau playboy?cara cakap.aku minta maaf kalau bagi kau terasa.aku cuma nak sedarkan kau jer so aku chaw dulu bye2 assalamualaikum!jaga iman weyh"kataku dengan laju lalu meninggalkannya yang terpinga2.
"Aishh..budak niyh memang bagi aku sentap tahap cimpazi beranak niyh..hmmm betul gak kata dia,mungkin patut aku berubah?"desis hati asyraff dengan senyuman nipis.walaupun dia salah faham bait2 katanya menusuk kalbu.sebenarnya asyraff memang nak perangkap amsyar tapi amsyar bertindak dulu.memang sentap lah kau.
YOU ARE READING
Kahwin Dengan Kau?!
Random"Aku pinang kau"amsyar ternganga mendengar kata2 yang keluar dari mulut adrian shawky. "Kau gila?! Kahwin dengan kau?! Tak dak masa"nurul amsyar membalas sedas. "Kahwin jelah kak oii amirul bagi aihh nanti jadi anak dara tua baru tau"amirul mencelah...