Deel 23

94 8 1
                                    

Ik word wakker en sta op mijn gemak op ik maak een ontbijtje klaar en eet die gulzig op. Ouassim is zoals gewoonlijk al de deur uit. Ik heb nergens zin in dus besluit ik maar om een beetje op te ruimen. Ik maak alles schoon, zuig, dwijl en stof af. Als laatst spuit ik een heerlijke luchtverfrisser rond en ga een douche nemen. Na het douchen trek ik een panty aan en een heel erg oversized hoodie aan. Hij komt tot mn knieën. Ik fohn mijn haren en doe ze in een strakke staart. Het is inmiddels 15:46 wat zal ik gaan doen? Ik hoor mijn telefoon afgaan en ren de trap af. Onbekend nummer? Ik neem op. 'Hallo?' Vraag ik. 'Met politie omgeving (..) spreek ik met mevrouw (..)' vraagt een mannenstem. 'Ah goedemiddag ja daar spreekt u mee' zeg ik. 'Zou u even naar bureau kunnen komen uw echtgenoot is hier al' zegt hij. 'Ja ben er met een paar minuten joe' zeg ik. En hang op. Wtf gebeurd er? Ik trek mijn lage vans skatersneakers aan en ren naar de auto. Ik race richting het bureau en stap met mijn zwerverkleding de auto uit. 'Hi ik kom voor meneer Bosschweld' zeg ik. 'Ja rechtdoor en dan links dan weer rechtdoor tot de 4e deur en dan rechts' zegt ze. Ik blij de route zingen zodat ik t niet vergeet. Ik klop op de deur en er word open geroepen. Ik loop naar binnen en zie Ouassim zitten met een hele bloedplek op zijn kleding. Mijn mond valt open en ik loop langzaam naar hem toe. Ik kijk van Ouassim naar de agent. 'Gaat u zitten' zegt hij. Ik ga zitten en kijk afwachtend naar de agent. 'U zult vast erg geschrokken zijn, maar maakt u maar geen zorgen' zegt hij. 'Wat is er gebeurd' vraag ik. 'Ik heb van uw man begrepen dat u al een paar jaar word lastig gevallen' zegt hij. Ik knik. Ouassim onderbreekt de agent. 'Ik vond dat het genoeg was. Ze hebben Rachid van je afgepakt! En daarna ook nog je dochter! Ik heb hem opgezocht en hem geslagen. Hij heeft niets, omstanders hadden de politie gebeld en nu zit ik hier' zegt hij. Ik slik. 'Dat was inderdaad wat ik u wou vertellen, maar er is meer. De man die u en uw familie lastigvalt is een zeer gevaarlijk persoon en hij word al jaren gezocht' zegt de agent. 'Ik geef je dit apparaat en die doe je aan je sleutelbos, zodra hij je lastigvalt of bij je in de buurt is druk je op het knopje en dan kunnen wij je locatie zien en meteen komen' zegt de agent. 'Er is nog een maar; we moeten helaas wel uw telefoongesprekken afluisteren zodat we genoeg informatie hebben en we zullen camera's rondom uw huis plaatsen' zegt hij. Ik laat alles even tot me bezinken en zucht diep. 'Is dat het' zeg ik. Ze knikken allebei. 'Oke dankuwel' ik sta op en geef de agent een hand. Ik krijgeen stapel papieren in mijn handen gedrukt en daarmee verlaten we het kantoor. We rijden richting huis en daar aangekomen help ik hem naar binnen lopen. 'Waar heb je pijn' vraag ik. 'Mn ribben' zegt hij pijnlijk. Ik laat hem op de bank liggen en doe zijn trui omhoog. Zijn ribben zijn blauw paars ik doe zijn trui omlaag en help hem rechtop zitten. 'Ik pak even een andere trui dan gaan we naar het ziekenhuis' zeg ik. Hij mompelt iets wat op "isgoed" lijkt. Ik ren de trap op ,pak een zwarte polo en ren de trap weer af. Ik help hem met omkleden en daarna gaan we naar de auto. Ik rijd met volle vaart naar het ziekenhuis en daar aangekomen help ik hem weet lopen. We gaan naar de 1e hulp en worden meteen geholpen. Het blijkt dus dat hij 2 ribben heeft gekneusd. Mijn arme man. Hij heeft pijnstillers meegekregen en voor de rest moet hij niet teveel bewegen.

Thuis aangekomen laat ik Ouassim even op de bank liggen en al gauw ligt hij te slapen. Arme ziel je hoort hem pijnlijk kreunen. Ik maak harrira klaar en ben daar wel even mee bezig. Daarna ga ik op de andere kant van de bank zitten en ga even tv kijken. Als het eten klaar is maak ik Ouassim voorzichtig wakker. 'Schat, eten is klaar' zeg ik zacht en geef hem een kus op zijn mond.  Hij opent zijn ogen en glimlacht. Ik help hem overeind en laat hem aan tafel zitten. Ik dien het eten op en we eten op ons gemak. Morgen zullen ze in Sha Allah de camera's plaatsen..

Loyalty before RoyaltyWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu