Deel 26

74 8 1
                                    

Vandaag is de dag dat mijn beste vriendin gaat trouwen. Ik voel me vreselijk dat ik er niet altijd voor haar ben geweest. Vanaf nu worden we weer zo close als vroeger. Het is 11:00 en ik ben net wakker. Ik stap de douche in en kom er na drie kwartier uit. 'Ya hmara wacht maar' roept Ouassim. 'Sme7li a khoya' roep ik lachend. 'Khoya' schreeuwt hij spottend. 'Houbi bedoel ik' roep ik. Ik kleed me verder aan en hoor hem lachen. Ik trek snel slippers aan en ren dan de trap af om ontbijt te gaan halen. Wanneer ik thuis kom is Ouassim net klaar met douchen en kunnen we meteen aan tafel schuiven. Na het ontbijten word er aangebeld en is mijn visagiste er. Ze maakt me op en steekt mijn haren op. Daarna helpt ze me met mijn jurk aantrekken (zie afbeelding) . Ouassim heeft een zwart pak aan met een oud roze stropdas. Om een uur of half 3 rijden we naar het huis van mijn vriendin voor de khorja. We stappen uit Ouass loopt naar de mannen en ik loop naar binnen. Mijn mond valt open bij het zien van Doha. 'Noor' roept ze. Ik loop naar haar toe en geef haar een dikke knuffel. 'Dankjewel dat je bent gekomen' zegt ze. 'Geen dank schat is van zelfsprekend' zeg ik. Nadat de dakka heel hard buiten staat te trommelen lopen we een voor een naar buiten. Als de meerderheid buiten staat komt mijn vriendinnetje samen met haar man naar buitenlopen. Ze dansen even met ze twee en daarna trekt ze mij naar het midden en ik laat me zeker niet tegenhouden. Na wat met de billen en schouders geschud te hebben stappen ze de auto in. Ik en Ouassim volgen het voorbeeld en stappen onze auto in en rijden erachter aan in een lange stoet. We volgen de bruidsauto naar het park om daar foto's te maken. Gelukkig schijnt het zonnetje en is het niet koud. Nadat we foto's hebben gemaakt gaan we naar de zaal. Daar aangekomen neem ik afscheid van Ouass en loop ik de zaal in. Gelukkig zie ik een paar meiden die ik ken en ga bij hun aan tafel zitten. Het was echt een geweldig leuke dag aan het einde van de avond kwamen er een paar mannen binnen samen met het bruidspaar. Ze gingen met ze alle dansen en sommige waren op zoek naar een meisje haha. Natuurlijk ging ik ook dansen maar ik lette wel op mijn pas. Opgegeven moment was daar het moment dat ze elkaar melk,dadel en taart gaven. Daarna werd er nog even gedanst en als laatste werd het bruidsboeket naar achter gegooit. Hij werd gevangen door Romaysa een meisje dat ik via Doha ken. En meteen toen ze het boeket ving ging een van de mannen op zijn knie en vroeg haar ten huwelijk. De hele zaal viel stil. Ze keek hem ongelovig aan en knikte toen hevig. Dit was blijkbaar allemaal gepland anders was het heel lullig voor Doha. Daarna gingen de meeste mensen al weg er werd veel gedanst en uiteindelijk was het laatste nummer daar dan. Single ladies. Ik appte Ouassim dat hij voor de deur op mij moest wachten. Ik belde hem maar hij nam niet op. Dus ik nam afscheid van Doha en wenste haar nog van alles. Ik liep naar buiten en zag daar een heleboel mannen staan. Ik schrok en wou net weer teruglopen tot iemand zijn hand op mijm schouder legde. Ik keek om. 'Hey jou had ik hier niet verwacht' zei Zakaria. 'Nee ik jou eerlijk gezegd ook niet' zei ik verward. 'Is de bruiloft van mijn nichtje' zei die. Ik keek hem verbaasd aan. 'Kun je iemand voor me halen' zei ik. 'Wie' zei die. 'Mijn man' zei ik weer op mijn beurt. 'Ah Ouassim' zei die. Hij draaide zich om en wou weglopen. 'Wacht' zei ik. Hij draaide zich om en keek me vragend aan. 'Kun je iemand sturen en dan hier bij me blijven' zei ik. 'Is mevrouw bang' zei die grijnzend. Ik knikte. Hij riep een jongen en hij ging Ouassim halen. Toen we Ouassim zagen liep Zakaria weg en ik bedankte hem nog even. 'Wie was dat' zegt Ouassim. 'Zakaria mijn collega' zei ik. Ouassim knikte en knuffelde me. Daarna gaf hij me zijn colbert omdat Ik het erg koud had. We liepen naar de auto op weg naar huis. We reden niet eens 5 minuten of ik viel al in een diepe slaap..

Hey dames heb lang niets geplaatst maar hier is dan eindelijk een deeltje x

Loyalty before RoyaltyWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu