''Vad är det?'', frågar Zack.''Inget, jag bara tänker'. Jag vet inte vad jag ska göra längre, jag vill göra saker men vet att det kommer att förstöra mycket och såra många personer..', mumlar jag.
''Vad det än är, så måste du veta att ibland måste man vara självisk för att kunna leva. Det är inte alltid bra att göra bra saker, det är ditt liv och livet är för kort, vi lever bara en gång. Så lev livet Kylie och ta alla konsekvenser. Vad det än kostar att göra det som kommer att göra dig lycklig.''.
Jag blir förvånad, väldigt förvånad. Zacks ord får mig att tänka igenom väldigt mycket. Om jag vill leva och vara lycklig så ska jag kunna göra det oavsett alla konsekvenser. Eller?
Jag tittar på honom förvånad, Zack ler mot mig och studerar mitt ansikte. Han är så fin, jag vill bara röra vid honom och kyssa dessa kyssbara läpparna. Snabbt skakar jag bort tankarna.
''Hur går det med Nelly?'', frågar jag snabbt.
''Sådär, vi bråkar ofta'', Nickar han.
Jag kan inte undgå att le svagt och tänka igen på hans underbara läppar. Jag är nog inte den enda som är borta i mina tankar, Zack är tyst och studerar mitt ansikte återigen. Har jag något på mitt ansikte eller? Plötsligt tittar han åt sidan men tittar på mig igen.
''Förlåt, jag måste vara självisk och göra detta'', mumlar han.
Jag tittar oförstående på honom men blir överraskad när hans mjuka underbara läppar rör vi mina. Utan tvekan kysser jag honom tillbaka och.. Det ringer på dörren, vi drar ifrån och ställer oss upp snabbt. Zack försvinner inom ett par sekunder in i sitt rum utan att ens titta på mig och jag öppnar dörren.
''Vad är det?'', frågar Mark.
''Åh, öh, inget. Jag visste inte att du skulle komma hem nu..'', mumlar jag.
"Det ser ut som om du har sett ett spöke"
Mark flinar och tar av sig ytterkläderna, han kommer fram till mig och kramar om mig. Han lägger sin hand på min kind och tittar leendes på mig.
''Jag kommer snart'', säger jag snabbt och går iväg mot toaletten.
Jag tittar på mig själv i spegeln, vadfan hände nyss?! Jag kysste Zack igen! Jag har varit otrogen mot min pojkvän igen, inte bara det utan jag har varit otrogen mot Nelly också! Gud jag är en hemsk människa!!
Men åt andra sidan så kändes det så bra och rätt, Zack får mig att känna på ett speciellt sätt. Något jag aldrig kände innan.
****
Jag tittar ut från fönstret, borde jag gå in till hans rum och snacka med honom? Han har inte gått ut ur sitt rum hela dagen igår eller jo det gjorde han men sedan var han inne på sitt rum annars och Mark gick ut nyss så vi kommer inte att bli avbrytna om vi snackar nu.
Jag är rädd, nervös men ändå älskar jag den känslan. Jag vet inte vad jag ska göra, Gud!
Jag ser hur Zacks handtag dras neråt så jag vänder mig om och sätter mig stilla, steg hörs komma närmare och närmare mig. Jag försöker se ut som om jag inte märker det eller påverkas av det, men sanningen är att jag är sjukt nervös.
''hej..'', säger han, jag tittar på honom men säger inget.
''Hej på mig med'', säger han och ler.
''Vart har du varit försvunnen igår?'', frågar jag.
''Jag var hos Nelly'', svarar han.
''Varför svarar du inte på mina samtal? Vad försöker du göra?'', frågar jag och tittar argt på honom.
Bara att veta att han direkt efter det vi gjorde gick till Nelly och spenderade tiden med henne dödar mig. Jag har försökt nå honom hela jävla tiden men han svarade aldrig.
Zack tittar runt omkring och suckar. Han ser vara rädd ut.
''Ingen är här, Mark gick nyss'', säger jag.
Jag tittar ner på hans händer och ser att han håller i en påse, jag ler mot honom och tittar upp igen.
''Vad är det? Är det en present till mig?''. frågar jag med ett stort leende.
''Helt rätt!'', svarar han och ler.
''Jag ville vara den första som ger dig present'', han räcker fram påsen till mig.
Leendes öppnar jag upp paketet, röd parfymflaska syns och jag ler. Jag tittar upp på Zack, hans leende försvinner.
''Du har förlorat, jag ska gifta mig. Men ändå har du vunnit..'', säger han, jag tittar förvirrat på honom men sedan ler jag.
Han kan inte göra såhär mot mig och sedan förlova sig med Nelly?!!?!?!?!
''Låt oss göra ett vad'', jag tittar uppmanande på honom.
''Du kommer inte gifta dig'', fortsätter jag och tittar allvarligt på honom.
''Vad får jag om jag vinner?'', frågar han.
Snett och busigt ler jag mot honom, han typ gick med på detta. Nu ska han bara veta vad han ska vinna, om han vinner.
Precis när jag öppnar munnen för att berätta vad det är han kommer att vinna, så ringer min mobil. Jag vänder mig om och ser vem det är som har ringt.
''Det är Kendall'', säger jag.
''Hallå?'', ler jag.
''Kylie! kan du komma snabbt!''
''Vad är det?'', frågar jag förvirrat.
''Snälla, jag mår inte bra kom hit'', gråter hon.
''Jag kommer nu!'', jag lägger på.
''Vad är det?̈́', frågar Zack.
Jag svarar inte utan springer ut, jag sätter på mig skor och öppnar dörren.
''Hallå vad har hänt? Vad vill Kendall?'', frågar Zack igen.
''Hon mår inte bra'', svarar jag.
''Jag följer med'', säger han.
''Nej! Kom inte, jag går själv'', säger jag och går iväg.
**
Jag knackar på dörren och Kendall öppnar dörren, hennes ögon är jätteröda och maskaran är under ögonen.
''Kylie..'', hon slänger sina armar runt om mig och kramar mig hårt.
''Vad är det?'', frågar jag, Kendall svarar inte och börjar snyfta.
''Hey! det är okej, jag är här nu'', jag torkar hennes kinder och stänger dörren bakom oss sedan leder jag henne till vardagsrummet.
Jag drar andan, hela vardagsrummet är förstört. Det finns glas överallt, fjäder från kuddarna, sofforna är snea och stolar på golvet.
''Vad har hänt här? Har det blivit en inbrott?'', frågar jag förvirrat.
''Vi bråkade'', Kendall brister ut i gråt och sätter sig på golvet.
''Vem?'', frågar jag försiktigt.
''Jag och Liam, jag vet inte vad som hände vi bara började bråka åt ingenting men sedan blev han galen och började ta sönder saker och ting. Han knuffade mig och började skrika på mig, sen gick han ut och svarar inte på telefonen'', gråter hon.
''Mår du bra?'', frågar jag och lägger handen på hennes mage. ''Mår barnet bra?̈́'.
Kendall tittar på mig och gråter ännu mer, vad har hänt?
''Precis innan vi började bråka så blödde jag jättemycket, jag vet inte om det är missfall eller inte och Liam vet ingenting om detta. Jag tror något dåligt hände i hans jobb och det är därför han fick en utbrott'', säger hon.
''Kom, vi går till sjukhuset'', jag hjälper henne upp och vi börjar gå mot ytterdörren.
YOU ARE READING
Förbjudna Läppar
FanfictionJag hann inte ens reagera, allting hände så snabbt. Även fast jag inte visste vem han var, så lät jag honom kyssa mig. Hans mjuka läppar masserade mina, jag flämtade till vilket lät honom le. Han drog tillbaka med händerna på min midja. Jag bet mig...