Jag ligger på sängen och tuggar på äpple medan jag tittar på film, jag kollar på filmen ''22 Jump Street''. Mark kommer in till rummet och tittar på mig, jag tittar på honom men vänder tillbaka blicken till filmen. Mark ställer sig framför mig och ger mig arg blick, självklart ska han göra det. I matsalen av hur arg jag var så kunde jag inte kontrollera mig själv, jag såg hur Amanda kollade på mig och hånlog mot mig så jag gick upp och skrek på henne.''Det du gjorde var omoget'', börjar han och jag himlar med ögonen och fortsätter kolla på min film.
''Kan du förfan stänga av filmen eller?!'', skriker han.
Jag trycker på paus och vänder blicken mot honom. Jag kanske gjorde fel men hon ska fan lämna oss ifred.
''Vad är det? Vad vill du prata om? Vill du berätta för mig om det som hände under lunchen?'' , jag ler sarkastisk mot honom.
''Har lilla Amanda gått och gråtit framför dig?'', muttrar jag.
''Jag har bara varit där för henne som vän!'', svarar han argt.
''Ja, självklart. Det finns säkert ingen annan anledning'', jag rycker på axlarna och fortsätter att le.
''Jag gick dit bara för att vara en bra vän! Märker du inte hur du beter dig?! Jag hatar sånna här skit saker, sluta bete dig sådär! Du måste lita på mig, ett förhållande fungerar inte utan tillit.'', skriker han.
Jag ställer mig argt upp, det här går över gränsen. Jag är trött på detta!
''Sluta hota mig hela jävla tiden!'', skriker jag.
''Jag hotar dig inte utan jag varnar dig'', skriker han tillbaka.
''Det räcker, jag orkar inte med dina regler, jag vill inte göra saker när jag blir tvingad till det, jag vill inte ha regler, det räcker! Du har tvingat mig att göra saker och nu räcker det!'', skriker jag åt honom.
''Lugna ner dig och skrik inte'', skriker han.
''Det är du som tvingar mig till det! Du litar aldrig på mig och sen kommer du och tror att det är okej att tvinga dig på mig när jag säger nej! Det är du som förstör vårt förhållande'', skriker jag.
''Lägg av, sluta nu!'', skriker han varnande.
''Då ska du sluta tvinga mig till saker och pressa mig!'', jag andas ut, så arg har jag bara varit på mamma.
Jag sätter mig på sängen och lägger händerna för ansiktet, jag låter tårarna rinna. Jag vill inte det här, varför kan han inte förstå det?!
Jag känner hur Mark kommer och lägger sina händer ovanpå mina, snabbt slår jag bort de.
''Du har återigen låtit henne komma mellan oss!'', muttrar jag.
''Jag orkar inte mer, jag är trött på detta'', säger han.
''Då ska du lämna mig ifred!'', jag ställer mig upp och öppnar dörren. Zack står mitt i hallen och tittar oroligt på mig, jag vänder mig om och går mot toaletten och låser dörren.
***
Det har gått några timmar efter vårt bråk, Mark har gått ut och jag har suttit på sängen sedan dess. Min mobil ringer till, suckandes tar jag den och trycker på svara.
''Vad?'', säger jag åt Zack som ringde mig.
''Gör inte såhär Kylie''
''Vadå?''
''Gör inte såhär mot Mark, hitta inte på saker för att gömma det vi håller på med. Jag är jätteledsen och upprörd. Gör inte honom ledsen.''
''Du lägger all ansvar på mig, nu är det jag som gjorde fel ellerhur?'', frågar jag.
Jag hör hur någon knackar på dörren och hans mjuka röst förändras direkt.
''Nej, gör inte så! Älskling jag ringer dig sen, ta hand om dig!''
''Är någon med dig?'', frågar jag irriterat.
''Okej, godnatt''
Zack lägger på, jag suckar. Varför skyller alla på mig?
Jag lägger mig på sängen och blundar. Men öppnar snabbt ögonen då jag hör dörren öppnas och in kommer Mark. Han snackar inte med mig eller ens tittar på mig, han börjar knäppa upp sin skjorta.
''Du kommer att frysa'', säger han iskallt.
Jag lägger täcket över mig och lägger mig igen på sängen, jag blundar och försöker sova medan Mark fortfarande byter om. Efter ett tag så lägger han sig bredvid mig och rör sina fingrar upp och nerför min arm.
''Jag älskar dig'', jag känner hans andedräkt mot min hals.
''Det är kanske därför jag blev så upprörd, jag kunde inte kontrollera mig själv. Förlåt'', säger han och pussar min axel.
''Jag vill inte att något ska förstöras mellan oss, jag hoppas vi kan lösa det istället för att irritera varandra'. Jag hoppas att vi kan förlåta varandra för våra misstag för att kunna leva lyckligt'', säger han och smeker mitt hår.
Kommer han verkligen förlåta mig och Zack för våra misstag?
Mark vänder sig om och ställer sig upp, då öppnar jag ögonen och tittar tomt framför mig. Efter ett tag lägger han sig under täcket bredvid mig.
''Jag älskar dig Kylie, hoppas vi kan lita på varandra'', han kysser min hals.
YOU ARE READING
Förbjudna Läppar
FanfictionJag hann inte ens reagera, allting hände så snabbt. Även fast jag inte visste vem han var, så lät jag honom kyssa mig. Hans mjuka läppar masserade mina, jag flämtade till vilket lät honom le. Han drog tillbaka med händerna på min midja. Jag bet mig...