hoofdstuk 1

1.1K 24 1
                                    

Het is een normale schooldag als Felicia school uit loopt, "pff, waarom is school zo vermoeiend" kreunt ze. Ming lacht, "hebben we nog huiswerk voor morgen" vraagt Felicia "ja, het boekverslag voor Engels moet af" zegt Ming klagend. "WAAAT, EN DAT ZEG JE ME NU PAS. AH KUT VAN DER MEER. IK HEB DAT BOEK NOG NIET EENS OPENGESLAGEN." zegt Felicia Klagend.

Pov Felicia

Als ik eindelijk thuis kom staat mijn moeder in de keuken. Ik loop meteen door naar boven ik heb geen zin in in geklets, ik moet aan mn boekverslag. "Felies.." zegt mijn moeder "ja. Mam sorry hoor maar ik moet nog een heel boekverslag in elkaar flansen. Ik ben boven"

"Felicia, heb je van de week nog cijfers terug gekregen?" ja die heb ik wel, maar dat ga ik haar niet zeggen die onvoldoende van Mens en Maatschappij.. "nee" zeg ik snel, "oh, en waarom sta je dan onvoldoende voor mens en maatschappij?!? " ik kreun, "mam niet doen, ik ben boven" "laat je vader dit maat niet horen, goed leren volgende keer!" "Jaja."

Ik zit nu al drie uur aan mijn boekverslag maar ik snap helemaal niks van het boek. Ik pak mijn mobiel en kijk op Twitter, oeh Rein is online. "@FvD_Official : zoveel Engels, ik snap er helemaal niks van. Help me of wens me succes @reinduif " na een vijf minuten geeft mijn mobiel aan dat ik een twee nieuwe interactie heb, het zal toch niet? " @reinduif volgt je. " waaaahh. " @reinduif : succes, moet ik je helpen schoonheid? X " ik gil, "AAAAAAAHHH OMG OMG OMG! " "is er wat Lies" roept mn moeder van beneden "nee niks" roep ik blij terug ik bel Ming meteen maar zij is me voor. Ik neem op. "GUUUURL WAAAUW JE HEBT EEN TWEET VAN REIN" gilt ze door de telefoon, "ja en hij volgt me!" "Omg, dm hem!" gilt Ming. Ik moet lachen na tien minuten hangen we op, ik moet eten.

Als ik weer naar boven loop heb ik een dm. "Whats the problem with english? Xx" staat er, O-M-G . "Uh, snap er helemaal niks van. D: x" antwoord ik, had ik de x wel moeten doen? Vraag ik me af.. niet veel later heb ik een dm terug, "ik help je wel, heb je Skype? Xxx" drie kusjes! Aaaah. Ik geef hem mijn skype en start skype op, ik accepteer het vriendenverzoek en we begginen te Skype. Rein kent het boek, hij had er vorig jaar een verslag over moeten maken, hij haalde zijn oude boekverslag op zijn laptop te voorschijn. Hij had de naam aangepast en mailde het naar mij, nu had ik mijn boekverslag af. We skypte nog een tijdje en wisselde nummers uit. Mijn hart klopte van hier tot Tokyo, waarom kreeg ik zomaar zo'n reactie van Rein, en hoe zijn we eigenlijk in contact gekomen.. toen ik ' s avonds mijn bed in kroop kon ik het nog steeds niet geloven en viel ik met een lach in slaap.

Wat sociale media wel niet voor je kan doen..Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu