|| 01

2.3K 29 12
                                    

Eva Pov

Ik loop de woonkamer in, waar mijn moeder zit met mijn kleine zusje. Ik loop naar de computer toe die in de hoek staat en doe hem aan. Tijdens het opstarten, loop naar de keuken om een wat drinken te halen en als weer terug kom bij de computer, is hij klaar. Ik open het Skype gesprek van mij en mijn 3 vriendinnen Melanie, Rosa en Jade.


Ik kijk opzij naar mijn moeder en ze kijkt afwezig naar de tv.


We hebben het de laatste tijd best wel moeilijk. Mijn vader is een paar maanden geleden weg gegaan en mijn moeder is er nog steeds kapot van. We hebben het niet zo ruim, omdat ze nu alles zelf moet doen, ook al heb ik ook een bijbaantje en help ik dus ook wel met het inkomen.


Ik kijk weer terug naar de computer en zie dat Melanie en Jade online zijn.


Melanie: EVAAAA EINDELIJK, WAAR WAS JE?!

Eva: Ik mocht niet op de computer totdat mijn huiswerk klaar was *sigh* MAAR IK BEN ER, NU IS JULLIE LEVEN EEN STUK BETER, OF NIET?! ;)

Jade: Neh, ga maar weer weg, et was wel gezellig met Melanie ;)

Eva: Wauw, wat een liefde xd


Ik zie dat het tekentje van Rosa ook groen wordt en ze mengt zich ook in het gesprek.


Rosa: OMG RAAD EENS WAT ER NET GEBEURDE?!

Jade: Wat dan?

Rosa: ER WAS EEN VET KNAPPE JONGEN DIE TEGEN ME BEGON TE PRATEN OP FACEBOOK, OMG

Melanie: Nice! Hoe zit ie eruit?

Rosa: *afbeelding*

Melanie: WOW, DIE IS ECHT HOT

Rosa: IKR?!


Ik zucht. Ze hebben het altijd over dingen die gebeuren op facebook en allemaal zulke sites, maar omdat mijn moeder veel te beschermend is over mij, mag ik dat niet aanmaken. Ze denkt dat ik dan verkeerde mensen aantrek enzo. Wat een onzin! Maar doordat ik dat dus allemaal niet heb, loop ik vaak verschrikkelijk achter met dingen en daardoor hoor ik er niet echt bij op school. Melanie, Jade en Rosa zijn mijn enige vriendinnen die ik hier heb, ik ben best wel eenzaam eigenlijk.


Jade: OMG GUYZZ, KOM HIER IK VERVEEL MEEE, PLEASEEEEE!!

Eva: Haha, okeee, kom eraan x


Ik sta op en zet de computer op de slaapstand. Ik loop de gang in en doe mijn jas en schoenen aan.


"Eva, waar ga je heen?" Ik draai me om en zie mijn moeder in de deur opening staan.


"Ik ga even naar Jade." Zeg ik zacht. Mijn moeder kijkt me moeilijk aan.


"Zorg dat je voor het avond eten thuis bent" zucht ze en ze loopt terug naar de woonkamer. Ik rol met mijn ogen en loop naar buiten, richting mijn fiets. Ik stap op en fiets in de richting van Jade haar huis.


Als ik aankom bij haar huis, zie ik Rosa en Melanie ook aankomen. Ik geef ze allebei een knuffel en we lopen naar binnen toe. Zoals gewoonlijk zit Jade op haar kamer en we lopen gillend naar binnen. Dat is een dingetje dat we altijd doen als we bij elkaar komen, ook al vinden de ouders het vaak iets minder leuk....

Cyberbully ~ MainstreetWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu