Första skoldagen

386 7 2
                                    

Det hade gått 10 veckor sen jag och Kajsa hade sett varandra i ögonen. Men äntligen skulle vi två se varandra efter ett härligt sommarlov med både killar och bad kanske lite för mycket killar.

Kajsa åkte bil till skolan. Det var lite konstigt att gå på bussen utan sin bästa vän som alltid höll min hand och stod vid min sida. Men det gick bra. Jag satt ensam längst fram då jag fick ett meddelande. Som var från Kajsa.

BFF❤🔒
08:17
Hej boo  jo jag blir lite sen.
Kan du säga det till Inger?

Jag❤🔒
08:17
Ja absolut.
När tror du att du kommer?

BFF❤🔒
08:25
Jag vet inte 9 kanske.

Jag❤🔒
08:26
Okej jag säger det till inger.
Vi syns sen längtar redan!

BFF❤🔒
08:26
Ja vi syns hejdå.

Jag hoppade av bussen och gick mot ingången.
Jag gillade inte skolan särskilt mycket det var alltid fullt utanför Aulan och i korridoren. Jag ville bara att Kajsa skulle koma. Jag hängde av mig min väska och jacka och gick mot klassrummets dörr.

Dörren öppnades med ett ryck.
I- välkommen välkommen!
Alla gick in och satte sig på sin plats. Jag kan knappt sätta mig ner förens Inger frågade.
I- har någon sätt Kajsa?
Jag skulle precis säga att hon kommer om en liten stund då dörren rycktes upp. KAJSA!

K- Förlåt att jag är sen.
I- Det gör inget sätt dig på din plats.

Efter ett litet tag frågade ja om jag fick gå ut ett tag då jag kände mig lite osäker. Som en klump i magen. En sekund efter jag gått ut kommer Kajsa springandes och ger mig en stor bamse kram som jag ger tillbaks.
K- Jag har saknat dig så!!!
A- vad tror du jag har då!!!

Vi gick in igen och efter ett tag öppnas dörren igen men den här gången väldigt försiktigt. Hej och välkommen till din nya klass säger Inger snabbt och alla stirrar.

KAJSAS PERSPEKTIV
Jag var förvånad när det helt plötsligt kommit in en ny tjej i klassrummet. Jag var rädd att jag skulle förlora Alexandra. Snabbt frågade jag kaxigt Vem är det där?
I- Ja vill du presentera dig för klassen?
Hon svarar snabbt och kort ett tyst Ja.
E- Hej jag heter Ella och kommer från Småland. Det är väldigt roligt att vara här. Jag älskar hundar och bor lite utanför Stocholm. Jag har aldrig riktigt haft en vän men jag vill gärna ha en.
I- här har du många vänner!
Alexandra svarade snabbt när Ella kom och satte sig bredvid oss.
A- Fast jag är upptagen så hitta en annan gumman.
E- förlåt trodde det var ledigt.
A- nej så hejdå.
Jag älskade när Alexandra var så där beskyddande och kaxig det märktes att hon inte ville förlora mig. Högt och tydligt ringde det i klockorna över hela skolan och alla kastade sig mot dörren! Det var rast.

Alexandra och jag satte oss utanför Aulan som vanligt då hon frågar mig på det där viset då hon skulle säga något viktigt.
A- Kajsa om 2 månader så ska jag.....
K- vadå vad är det?
Mina tårar trycktes bakom ögonlocken som jag strängt tryckte bort.
A- Jag ska flytta!
När hon sa det kunde jag inte hålla mer mina tårar rann ned för kinderna och jag vände mig om.
K- vart ska du flytta!
Utbrast jag snabbt?
A- till Norge. I Oslo!
Jag hörde att hon också grät nu.
K- bra då kanske vi inte ska vara vänner längre! GÅÅÅ!!

Du och jag för alltid -M&MWhere stories live. Discover now