1 vecka senare
Nu har det gått en vecka och 3 dagar sedan jag kysste Marcus hejdå. Jag saknade honom redan. Idag var det dags för första skoldagen. Vi hade inte gått i skolan den här veckan eftersom vår pappa var väldigt arg på oss. Vi fick inte ens lämna huset för att få gå till mammas jobb.
Nu stod vi utanför den blå gröna dörren till skolan. Jag var jätte nervös. Jag kände hur det tryckte mot bröstkorgen och mina ande tag vart långsamt hastigare.
Vi gick långsamt in i skolan där vi möttes av en lång korridor full av elever. Alla stirrade konstigt på oss. Man kände en stor press på sig man fick ju inte göra fel.
Vi tog modet att fråga två tjejer vart vårt klassrum var.
(Tj=tjejerna)
A- hej.
Tj- hej. Vill ni ha hjälp med något?
K- ja vi vill gärna veta vart klass 7A är?
Tj- ja visst juste ni är ju dem nya tjejerna som ska börja i våran parallell klass!
A- ja exakt.
Tj- hej jag heter Ida och jag Julia. Kul att få några nya tjejer.Vi följde med Ida och Julia till vårt klass rum. Där vi möttes av en massa elever. Dem var väldigt trevliga mot mig och Kajsa. Vi hade lätt för att komma in i klassen.
1 vecka senare.
Nu hade det gått två veckor utan min söta och i mitt perspektiv sexiga Marcus. Jag saknade han så himla mycket men oavsett hur mycket jag saknade honom så var jag tvungen att gå till skolan.
Idag var dagen då alla skulle prata med våran skolsköterska om vår mens. Jag var först ut. Efter som att hon också var kurator passade jag på att prata om mina problem. Jag hade ju faktist ADHD och bulimi så jag ville att dem skulle veta det.
När jag var klar gick dem andra in och Kajsa var sist ut. Efter vi pratat med skolsköterskan skulle vi ha NOmen vår NO lärare var sjuk så vi hade. Ånej typiskt våran skolsköterska. Och ni kan ju gissa det första hon säger.
Ja ni hade rätt ett "hej". Men sedan spårade det ur totalt.
(S=skolsköterskan)S- hej allihopa! Idag ska vi ha NO men det tycker jag är så tråkigt så jag tycker vi ska prata om några problem som några kanske har. Och Alexandra du och jag har ju redan pratat om ditt problem med din mens så du kan gå och sätta dig i grupp rummet.
Jag kände hur jag började svettas och mina kinder blev röda som tomater. Jag dog! Asså hur fan kunde hon säga så framför hela klassen och skämma ut mig på det sättet.
Resten av skoldagen gick bra förutom på musiken när jag spelade fel ackord på gitarren.
Plötsligt fick jag ett SMS. Jag tog upp mobilen och kolla vad det var. Jag brukade nästan aldrig få SMS. Men smset kom idag från.
MARCUS!!!!!
______________
Marcus?
Hoppas ni blev nöjda med detta kapitel. Det vart inte så långt men Jaja. 😂😂 i nästa kapitel blir det lite mer romantiskt och kanske lite Dirty vem vet❤🔒
VOCÊ ESTÁ LENDO
Du och jag för alltid -M&M
FanficDet är tyst i hela skolan! Varenda person jag går förbi kollar på mig med en äcklad min. Längst fram i korridoren ser jag Kajsa. Hon säger inte ens hej till mig och vi var BFFs jag gick vidare och i dörröppningen stod........ mer får ni veta om nu f...