Jag vände mig om i ett hastigt ryck. "Viktoria!"
V- vad fan tror du att du håller på med!!
A- lämna mig ifred!
V- varför du är skyldig mig pengar från vadet!
Mac- vadå pengar och vadå för vad?
A- nej jag och Viktoria slog vad om att jag aldrig skulle kunna bli tillsammans med dig. Jag sa att jag inte kommer och hon trodde att jag skulle.
V- 5 000 nu!!!
Mac, Tinus- 5 000!!!!!!!Min blick riktades ner mot marken.
Mac-vadå så du är skyldig henne 5 000!!
A-ja! Sa jag skyldigt.
Tinus- och du har det inte i handen?
A-nej.
Mac- då får vi väll hjälpa dig!Marcus tog fram 5 tusen lappar ut fickan!
Jag stod där som om jag var en fågelholk.Mac- här så lämnar du Alexandra ifred sen okej!
A- hur hur...
Tinus- man blir ganska rik av att vara känd.
A-ohhD- hallå tillbaka till Julia?
K- ja juste.
D- jo Julias hjärta stannades under operationen. Julia klarade sig som tur var men hon kommer få stanna här i en vecka för att vi ska vara säkra.
Alla- okej!*
Marcus perspektiv
Jag satte mig i soffan bredvid Alexandra. Hon hade inte sitt leende på sina läppar som vanligt. Jag såg hur hennes tårar började rinna ned för hennes kinder.Mac- hur mår du?
A- bra.Jag ställde mig upp för att gå och hämta något att dricka då hon tog hårt tag i min arm. "Snälla stanna hos mig" Pep hon med sin ljusa röst. "Jag ska bara hämta något att dricka"
Jag kom tillbaka med ett glas saft i handen. Alexandra hade nästan somnat. Hon låg med slutna ögon.
Mac- älskling jag har lite saft till dig.
A- Tack älskling.Hon satte sig upp och drack lite av den söta saften. Hon la sitt huvud på min axel. Efter 30 minuter hade hon somnat så jag bar upp henne till sitt rum och gick sedan in till Kajsa och Martinus.
Alexandras perspektiv
Jag vaknade av att jag la i min säng av någon konstig anledning. Jag kunde inte skymta sikten av någon Marcus. Hade han lämnat mig här ensam?Jag tog tag i min guldiga iPhone7 och kollade igenom meddelandena jag fått under jag sovit. 3 sms från Viktoria? Jag gick in på meddelanden och läste dom för mig själv.
Viktoria😭
14:32
Hej tönt du är välkommen tillbaka till skolan toan är ny!!!
14:40
Du kan ju gifta dig med toan ni är så lika!
14:45
Marcus förtjänar inte dig han är faktist otrogen med mig!!Jag klarade inte av mer jag kastade bort min mobil och jag gick upp ur sängen med en kick!
Jag gick in i Kajsas rum där alla satt. "MARCUS!!!" skrek jag på han jag måste verkligen få reda på om han är otrogen.Jag visste att Viktoria skrev skit men nu gick det över gränsen......
________
Oj oj oj är det på väg att bli drama 😏
Det får ni se i nästa kap PS Love you!
YOU ARE READING
Du och jag för alltid -M&M
FanfictionDet är tyst i hela skolan! Varenda person jag går förbi kollar på mig med en äcklad min. Längst fram i korridoren ser jag Kajsa. Hon säger inte ens hej till mig och vi var BFFs jag gick vidare och i dörröppningen stod........ mer får ni veta om nu f...