Ett fyverkeri för saga

68 2 0
                                    

Har glömt berätta att Alexandra har flyttat till Trofors för ganska länge sen😂 Jaja här är ett nytt kap
Alexandras pov
Det var som alla andra dagar en helt vanlig dag. Tror jag i alla fall. Något kändes fel. Jag gick upp kl 06:00 för att klä mig i dem svarta jinsen och den vita bodyn som jag tagit fram dagen innan.

Helt ärligt jag vet inte hur det är just nu. Jag har inte pratat med verken Marcus eller Martinus på en hel vecka. Jag brukar gå själv i korridorerna när inte Saga är här. Eller ja ibland brukar Lucas komma och prata lite dirty talk men jag dissar honom bara. Sånt jävla äckel asså!

Maten jag ätit har bara kommit upp i stora mängder spya och på min vänstra arm ser man dem tre såren jag skurit för tre dagar sen. Ett nytt varje dag.

Jag gick ned för dem vita trä trapporna i en långsam och sölig tackt. Den vita trappan knarrade till ibland och ekade i hela det tomma huset. Det sista trappsteget var tungt. Jag skulle ju hällre vara kvar där uppe i mitt vita rum.

Kajsa hade flyttat tillbaka till Sverige då hon kände att jag svek henne. Men vad fan hon är ju inte bättre själv. Martinus hade hittat en ny tjej. Saga. Hon kom hit nästan varje dag efter den trista skolan tillsammans med martinus eftersom Marcus är min kille eller ja snarare var. Och Marcus och martinus är ju bröder.

Jag och saga hade blivit som systrar. Hon kom också i från Sverige och skulle snart resa hem igen. Jag föreslog att hon kunde flytta hem till mig och som sagt som gjort.

Saga skulle flytta in här om en vecka. Nu mera bor jag helt själv. Mamma och pappa är i Egypten. Dem hade några ärenden dem skulle fixa.

Jag gick mot det vit,svarta kylskåpet. Det ända som fanns kvar var en ost, två smörpaket, mjölk och skinka. Jag gick bort mot det vita skåpet där det bara fans bröd och lite flingor.

Jag sket i att äta och började fixa mig inför den tråkiga skoldagen. Mitt hår plattade jag och ett par silver örhängen satte jag i mina öronsnibbar. En grön bomber jacka och ett par vita sneakers klädde mig väl.

Jag sköt upp den vita dörren och la nyckeln under mattan. Saga skulle tydligen hit för att fixa något så jag skulle lägga nyckeln där.

På den trånga och leriga stigen rörde jag mig i en hastig tackt så jag inte skulle hinna bli så skitig. Nu såg jag dem vita dörrarna och den personen jag älskade mest i hela värden. Jag ökade tackten som snabbt gick över till att springa. "SAGA!!!!" Hon hoppade upp i min famn och jag kramade om henne hårt. Hennes blonda hår flög och rufsades till av vinden.

Hennes klar blåa ögon kunde man aldrig sluta smälta i. Ja förstår varför martinus fallit för henne. Jag ser inte en skymt av killen som gjorde pirret i min mage till en explosion.

"Vart är alla killar vi skulle ju mötas här idag?" Frågade jag och kollade runt.

Sagas pov
"Vart är killarna vi skulle ju mötas här idag?"
Alexandra kollade runt som om hon inte visste vart hon var.
"Jag vet inte." Ljög jag fram och kollade runt precis som hon för att inte avslöja mig.
"Kom vi kollar om dem är där inne."
Sa jag och började gå mot den vita dörren.

Alexandras pov
Jag går med en hastig tackt mot dem stora vita dörrarna tillsammans med den bästa personen. Hand i hand. Jag puttade upp dörren och ett fyrverkeri sätts igång i min mage.
Tredje persons pov
Bakom dörrarna väntade en överraskning som hon aldrig skulle glömma.

Du och jag för alltid -M&MDonde viven las historias. Descúbrelo ahora