3 katlı bir ev.Içinde sadece bir kadın yaşıyor...
-Buyrun hanımım.Kahveniz...
-Koy.
Bu kadın sarışın,mavi gözlü bir kadın.Terrasta oturmuş ve 33 yıl öncesini düşünüyordu...:
********************************
33 yıl önce
********************************
-Aşkım,minik canavar nerde!!?
-Buralardaydı.Hayallah!Şimdi sahnesi gelecek!
-Ya arayalım hadi.Belki prenses rolünü beyenmemiştir.
-Hayatım,abartma.Hadi gel arayalım-diye Salim karısı Sevdanı dindirmeye çalıştı.O arada telefonu çaldı.Arayan "en iyi dostu"ydu.
-Efendim Yener?
-Salim,gelemiyorum kızının oyununa.Kusura bakmassın dimi?(aslında oyun salonun dışarısındaydı...)
-Yok,bizde minik kediyi arıyorduk zaten.Yine kayboldu.
-Hm...Tamam
"Açın arabayı,gidiyoruz.Salak Salime gelemeyeceğimi söyledim.Adama bak ya.Kızının tiyatrosunamı gelecektim!
O anda "minik kedi"(8 yaşlı küçük kız)Binadan eylence amaçlı kaçmak üzereydi.Yener çocuğu gördü ve:
-Nereye bakalım!!?
Çocuk yüzünü döndü ve babasının arkadaşını,Yener amcasıni gördü.Yenerin o sırada telefonu çaldı.Dengesizlik neticesinde telefon elinden düştü.O sırada çocuk,iyi niyetle telefonu yerden alıp Yener amcasına uzatdı.Bunları Yenerin bindiği arabadaki kadın izliyordu.
-Amca,al-diye kız safcasına telefonu amcaya uzatdı.
Iyi kalpli Salimin iyi niyetli kızi-diye Yener kız çocuğuna öyle bir tekme atdı ki.Kız yere çarpıldı.Canı çok yanmıştı.Sinirle Yenerin bacağını ısırdı.Yener daha da sinirlenip"Velet!"diye kızın üzerine geliyordu.Kız çok korktu ve koşmaya başladı.Arkadan çocuğun babası koştu.Her şeyi görmüştü.Çocuk babasının ona seslendiğini bile duymuyordu.Öle korkmuştu ki.Babasıysa yola bakmadan çocuğun arkasından koşuyordu.Az sonra bir arabadan çılgın bir ses geldi.Küçük kız çocuğu-Hande yüzünü döndüğünde babası yerde kanlar içindeydi.Yener de olanları gördü.Kız şoke olmuştu.Henüz onlardan ve Yenerin adamlarından başka kimse olanları görmemişti.Tabi Salimi vurup kaçan adamdan başka kimse...
O anda,o her şeyin mahv olduğu anda Yener,adamlarından birine işaret verdi ve o adam babasının üstüne oturup ağlayan çocuğu,Handeni zorla kucağına alıp arabaya bindirerek götürdü.
2 gün sonra kız kendini bir arabada buldu.Daha yeni uyanmıştı.Çok ta açdı.Sonra arabanın kapısı açıldı ve siyah giymiş bir adam 8 yaşlı kız çocuğunu,Handeni kucağına alarak bir eve getirdi.Burası köy gibi bir yerdi.Hande uslu durmuyor,bağırıyordu.Ama adam buna önem vermiyordu.Kapıyı köy kadınlarına benzer birisi açtı.Çok sinirliye benziyordu
-Bunamı bakacağız!!?-Diye sinirle sordu
-Evet.Kocan nerde.-diye Handenı kucağında tutan adam sordu.
-Işte o.Konyada.2güne gelir.
-Tamam.-Diyerek adam Handeni indirdi ve arabasına binip gitdi.
Kadın sinirli şekilde bağırıp-çağıran,kendisini gördükten sonra korkup susan Handeye bakıyordu.Iyice süzdükten sonra:
-Izle!!!-diye bağırdı
Hande korkup kadını izlemeye devam etdi.Kızı evin arkasındaki ahıra getirdi.Içeriye girdiler ve kadın:
-Bundan sonra,16 yaşın olup,seni evlendirene kadar burada yaşayacaksın.Anladınmı!?Günde 2 kez yemeğini getireceğim.Aha orada yatağın var-diye kadın bir pencereli ahırın başındaki döküntülü yatağı gösterdi.Yemeğini ben getireceğim.Bir öğlen,bir akşam.Kahvaltı yok.Ta köyün yukarısında okul var.Yatağının arkasındada benim kızımın eski okul çantası ve defter kalemleri var.Istersen okula gidersin.Umrumda bile değil!Görmeyeceğim seni!Öğlen vakti geldiğinde dışarı çık ve ahırın dış penceresinin karşısına bak.Orada yemeğini koymuş olacağım.Akşam yemeğinide o şekilde.Okul konusunuda anlatdığımı düşünüyorum!Zaten köyün büdcesi yetmiyor kitap almaya.Öyretmenler kendileri yazdırıyo.Gitmek istersen gidersin.Bu canla pek inanmıyorum sana da..Neyse!Okulda şu an yarışma var.Yani iki gün sonra.Sınav geçirecekler.Kim iyi yazarsa,onu Istanbula,en iyi okula gönderecekler ve çok iyi okutacaklar.Haberin olsun!Kimsesizsin diyede yatılı kalırsın heralde!Aman,ne diyorum ben!Sanki sınavı geçecek!Aman,umrumda değil!
-Ben babamı,annemi istiyorum!
-Ne yapiyim?!Söylediklerimi söyledim!
Gece vakti.Hande kan bulaşmış prenses kostümüyle ahırın içinde bir o tarafa,bir bu tarafa gidiyordu.Bir gün sonraydı.E haliyle yarın sınav olacaktı.Hande çok zeki bir kızdı.Eski defterleri gözden geçiriyordu.Evin sahibinin kızının eski defterlerini.Kadın kapını açtı ve Handeye kendi çocuğunun tişört ve pantalonunu verdi.
-Giy!Kanlı elbiseyle durma öyle!
Bir gün geçti.Hande her şeyini hazırladı.Daha 8 yaşındaydı.Bilmediği,yapamadıgı hiç bir şey yoktu.Sınavı geçecek çocuğu aynı gün götürüyormuşlar Istanbula.Onun için Hande,iki gün öğle yemeğini yememiş saklamıştı.
Okuldaydı.Öyretmen sınav kağıtını Handenin önüne koydu:
-Küçüksün.Ama zekisin de.Belki yapa bilirsin.
Öyle de oldu.Hande geçti.100 kişilik okulda,5.sınıf sınavını tek Hande geçti.O ahırda öyle çalışmıştı ki...
Istanbul.Hande yokluktan gelen kız değildi.Ama daha önce bu okulda okumamıştı o kadar.Içeri girdiğinde bütün çocuklar acınası halde olan,üst başi berbat şekilde olan Handeye garip şekilde bakıyordu.
-Otur boş yerde.Şimdi tenefüs.Arkadaşlarınla tanış ol-diyerek öğretmen dışarı çıktı.Bir grup erkek ve kız Handenin üzerine gelerek "senin gibilerin bizim okulda,sınıfımızda yeri yok"diyerekten dövmeye başladı.O anda bi erkek çocuk(zengin bir ailenin çocuğu)olaya karıştı ve kızın önüne geçti.Her kes bu oğlanı dinledi.Çekildiler.
-Bunlar hep böyledir.Ne anlarlar?Iyimisin?
-Teşekkür ederim.iyiyim...-kız kısık sesle söyledi.
Sonra dışarı çıkarken bir kadın arkadan:
-Dur Hande!-diye bağırdı.
Bu kadın köydeki kadınla anlaşıp Handeni evlatlık alacak kadındî.Handeye her şeyi anlatdı.Çok zengin değildi.Bir kocası vardı.Kızı eve getirdi ve odasını gösterdi.O arada kadın-Makbule,mutfağa girip kocasıyla konuşuyurdu.Handeyse kenarda durup onlarî dinledi
-Babasımı ölmüş!?
-Evet,acıdım duyunca.Onun için.Tek bununla kalsa iyi.Annesi kalp krizinden gitmiş.
Bu sözleri duyunca Hande ağlayarak dışarí çıktı.Kadın
-Koş kız duydu!Koş
Hande ağlayarak koşuyordu.O arada Makbule ve kocası Hikmet onun arkasından koşuyordu.Ama arkadan bir araba gelip Handeye çarptı...
Hastanedeydiler
-Doktor?Handenin durumu ne!?-diye Makbule ağlayarak sordu
Doktorsa:
-Malasef,kafa trambası.Uyandı.Göre bilirsiniz.Ama çocuk hafıza kaybı yaşadı.Yaşı çok küçük olduğundan hatırlaması mucize olur....
......................................................... Kadın(Yenerin arabasının içindeki kadın( kahvesinden bir yudum aldı ve:
-Kızın mirasdan haberdar olması lazım.-dedi.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Elimde Kalan
RomanceBu roman sadece sevgi değil,hayatı anlatacak bir roman.Ilk başlarını okuyupta çıkmayın.Asla klişe olmayan bir aşk hikayesidir.Sonuna kadar okumanız dileğiyle....