12.Katie

48 1 0
                                    

Roan heeft het goed opgepakt dat hij broer word. Ik ben blijkbaar al 2 maanden zwanger. Toen Roan lag te slapen ben ik naar de drogist geweest en een test gekocht. Toen die positie aan gaf ging ik naar Luke. Die reageerde heel blij en gaf me overal kusjes in mijn gezicht. 'Ik word weer papa!' Hij bleef de zin steeds herhalen. Ik kreeg een leuk idee en ging even de deur uit. Toen ik in de kledingwinkel was liet ik een groen shirt bedrukken met daar op: ik word een grote broer! Ik vond hem zo schattig toen die klaar was. Ik ging naar huis en liet hem meteen zien aan Luke. Oké terug naar nu. Ik stap uit bed en loop naar onder. Shasa en Snowflake liggen rustig in hun manden. Het zijn rustige honden maar als ze speels zijn is het oppassen waar je loopt. Ze rennen je zo om. Ik ben blij met nog een kindje maar zelf wilde ik nog even wachten. Maar nu ik zwanger ben ben ik heel erg blij. Ik loop naar de keuken om nog niemand te zien. Ik begin eten te maken, ei met spek, Luke en Roan houden er van. Als het klaar is zet ik het op tafel en loop de trap weer op. Ik doe de deur van de kamer van Roan open en zie niemand. Waar is hij? Misschien bij Luke. Ik loop onze kamer op en zie alleen Luke. 'Luke word wakker. Roan is weg en het eten is klaar.' 'Wie is weg?' 'Roan.' Luke springt uit bed en rent naar de kamer van Roan. Maar niks. We rennen naar onder en ja hoor hij zit weer bij de honden in de mand. We lachen. Hij houd echt van die dieren. 'Kom Roan eten is klaar.' 'Oké mama.' Hij staat op en loopt met ons mee naar de keuken.

Als het eten op is ruimt Luke het op. Roan is nog moe dus gaat weer slapen, bij de honden. 'Vandaag komen mijn ouders en broers met vriendinnen. En Ben neemt Zoe mee. 'Is goed. Maar wie is Zoë?' 'Mijn nichtje. Bens dochter.' Ik knik en hij geeft me een kus. 'Zullen we meteen het nieuws vertellen?' Hij knikt weer. 'Ja dan kan Roan dat shirtje aan.' Ik grinnik. 'Ik ga wel even kijken of die wakker is.' 'Wacht nog maar even.' 'Oké dan leg ik wel alvast zijn kleding klaar.' Luke knikt. Ik loop naar boven en zoek in zijn kast naar een spijkerbroekje. Al snel heb ik een leuke gevonden. Die hebt ik gekocht en Luke en ik hebben die ook. Ik leg het broekje op zijn bed. Zijn shirtje ligt op onze kamer. Als ik de kast van ons open trek pak ik meteen de andere shirtjes die ik gekocht heb. Voor Luke een groene met :Ik word papa! En die van mij is ook groen en er staat op :Ik word mama! Ik pak de broeken die er bij passen. Ik leg het shirtje van Roan op zijn bedje en loop weer naar onder. 'Hè schatje.' Luke trekt me op zijn schoot. Ik kijk de kamer rond en zie de familie van Luke zitten. 'Luke laat me eens los?' 'Waarom?' Hij trekt een pruillipje. 'Omdat ik me wil voorstellen aan je familie en Roan ga halen.' Hij knikt toch maar en laat me los. Ik stel me voor aan zijn broer en hun vriendinnen. Ook Zoe geef ik een hand. 'Ben jij tante Katie?' Ik kijk naar Luke die blij knikt. 'Uh ja dat ben ik.' Ze klapt in haar handjes en geeft me een knuffel. Ik grinnik. Als ze me los ge laten heeft loop ik naar de honden. 'Roan kom. Komen jullie ook meiden?' De honden staan op en rennen meteen de woonkamer in. 'WOW RUSTIG!' Ik grinnik en til Roan op. Ik loop met hem op de arm naar de woonkamer. 'Luke ik heb kleding voor je klaargelegd boven.' Fluister ik in zijn oor. Hij kijkt me raar aan. Ik knipoog naar hem. 'Ik doe Roan even wat anders aan.' 'Ik ga mee.' Ik grinnik en knik. 'We zijn zo terug.' We lopen naar boven. 'Ik doe eerst hem aan.' Hij knikt en loopt achter me aan naar de kamer van Roan. 'Roan wakker blijven.' Hij mompelt wat en blijft nog net rechtstaan. Ik doe zijn broekje uit en trek bij hem de spijkerbroek aan. Luke trekt zijn shirtje uit en het andere shirtje aan. Hij tilt Roan op en we lopen naar onze kamer. Luke legt Roan op bed en ziet de kleding. 'Wanneer hebben die gehaald?' 'Tegelijk met dat van Roan.' Hij grinnikt en we kleden ons om. 'Niet te geloven dat we nog een kindje krijgen.' 'Ik weet het. Toch ben ik blij.' Hij knikt. 'En dit keer zal ik er altijd zijn.' Ik leg mijn armen ook om zijn nek en kus hem. 'Bah!' We laten los en zien Roan met zijn handjes voor zijn ogen op bed zitten. We lachen en Luke tilt hem op. We lopen de trap af en ik open de deur naar de woonkamer. Ze kijken ons allemaal aan en Luke zet Roan voor ons neer zodat je goed kan zien wat op zijn shirtje staat. We knielen naast hem neer en kijken de kamer in. De moeder van Luke ziet het het eerste. 'WORD IK WEER OMA! WAT LEUK!' Ze spring op en loopt op ons af. We worden in een knuffel getrokken. 'Hoe lang al?' '2 maanden.' 'Ow wat leuk.' Ook de rest staat op en feliciteer ons. 'Luke beloof ons een ding. Laat ze nooit meer alleen. Ze hebben je nodig en dat hadden ze al 2 jaar gehad. Nu moet je ook bij ze blijven en samen gelukkig en oud worden. Roan heeft het misschien niet allemaal begrepen maar Katie heeft het pijn gedaan. Nu word je weer vader en moet je altijd voor ze klaarstaan.' 'Zowieso pap. Ik was dom om naar Matt te luisteren. Ik moest luisteren naar mijn hart. Een tijdje terug heb ik dat eindelijk gedaan en een keuze gemaakt waar ik nooit spijt van ga krijgen. Ik laat jullie nooit meer gaan.' Ik heb tranen in mijn ogen staan en sla mijn armen om Luke heen. 'I love you.' 'I love you to.' Hij zoent me. We trekken terug en gaan rustig op de bank zitten. Roan kruipt tussen ons in. Shasa en Snowflake springen ook op de bank. Hier zitten we dan. Ons gezinnetje met binnenkort een nieuw gezinslid.

He is you're daddy (5sos) Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu