°three

615 120 65
                                    

Yejin pov

"bilalah kamu ni nak matang yejin?" aku menggaru-garu kepala yang tak gatal. "matang apa nya omma?" mak aku menggeleng kepala.

"tolonglah yejin, kamu tahun ni dah official 20 tahun. dah masuk 2 series dah, tak boleh ke belajar terima hakikat?" aku mula bosan dengar bebelan mak aku.

"i don't get it, straight to the point, apa omma nak?"

"tolong move on daripada kpop ii ni, diaorang notice kamu ke? heh silap ii kamu lahir kat bumi ni pun diorang tak tahu." aku menggeleng kepala.

"no fun nya adudud, biarlah yejin nak minat siapa pun. diorang tu sekurangnya takdelah curang dengan yejin. ha, kalau yejin couple ada 75% kebarangkalian orang mintak break.

"daripada couple imaginasi tu lagi better tau couple break ii,"

"lagi better,"

aku lagi prefer couple imaginasi,

sekurang ii nya otak aku brilliant,

dan masa aku dihabis kan kat idol aku,

takde pulak aku lepak tengah ii malam kan,

adudud kecoh betul mak aku nii.

"lagi better," tu boleh pergi mati.

:)

"carilah kerja yejin," mak aku mengutip baju ii yang berselerak di bilik aku. well hehe, kerja aku kat rumah ni fangirling dengan tidur je.

"kalau omma tahu kerja yang ada kaitan dengan stylist idol ke, boleh lah jugak hehe." bantal dibaling tepat ii kat muka aku.

"bangun daripada imaginasi, reality kamu takkan seindah tu." aku sengih. "soon to be," kata aku sambil mengenyit mata.

ayyejin:
mak aku ni no fun do.

ayyejin:
rasa nak hampuk dia dengan sudip.

ayyejin:
ehh??

ayyejin:
sorry salah chat..

aku terdiam bila aku baca mesej yang aku hantar dekat kawan aku tu. aku tersalah hantar dekat user nama "pikamark" yang aku baru kenal semalam.

alahaii nak buat cerita cliche pun agak ii laa.

pikamark:
eh takpelah salah chat haha

pikamark:
boleh aku tahu kenapa?

ayyejin:
dia cakap aku ni takde life, aku tak matang.

pikamark:
??

ayyejin:
ok aku admit aku minat got7 gegila well memang lumrah hidup kpopers, siapa suruh diorang hensem,

ayyejin:
mak aku kata minat kpop tak bawak ke mana pun :( sedih lah weh act aku nak ngadu kat kawan baik aku, dah alang ii salah chat and kau pun on aku ngadu kat kau je la HAHAHAHA

pikamark:
minat kpop tak bawak ke mana?

pikamark:
heh mak kau salah

pikamark:
sebab kau ada fanacc lah aku kenal kau :)

"ha?" aku terdiam. ayat mamat ni selalu pelik tau macam maksud aku ayat dia mesti ada emoji ":)" favourite dia tu dengan ayat mesti tergantung.

ayyejin:
tak faham :(

pikamark:
umm maksud aku, like, kau jumpa ramai kawan baru dekat alam social ha gitu ah tu.

ayyejin:
oHH ha dah paham HAHAH thanks comfort btw

pikamark:
well nampak cam kau dah ok, gtg now bye.

ayyejin:
bye ✨

aku rasa relief bila ada orang pujuk, well sekarang aku admit, kawan internet lagi baik daripada kawan betul. tapi bila cakap dengan parents,

"stranger lah jangan kawan dengan dia,"

ya tuhan nasib aku tabah, sebab aku ni cepat tabah lah aku ignore kata ii parents. diorang jauh lebih baik daripada kawan reality.

===


unnoticed. ➳ mark tuan!Where stories live. Discover now