°ten

402 82 72
                                    

Yejin pov

takpe lah, aku dah fed up dengan set playdoh aku sendiri. benda tu dah lama kot, aku tekan ii tak jugak ii keluar tanah liat last kali aku simpan balik set playdoh aku tu.

laptop dibuka. aku bercadang nak layan seventeen. umm, kenapa bukan got7? sesekali kita kena ubah citarasa. aku ni multifandom jadi hmm semua aku layan.

sebenarnya jadi multifandom ni susah. susah weh susah. bayang kan kalau group yang kau stan semua comeback bulan yang sama? kira duit kau habis dekat album dia cepat. itu tak termasuk lighstick ataupun season greetings.

pintu bilik aku diketuk. "ya?" lantang dan nyaring suara aku. "yejin, kau boleh masak something tak? kawan ik aku lapar."

aku membuka pintu. yuta sedang tersengih-sengih. "maaf aku bukan kuli dekat rumah ni, kalau kawan ii kau lapar itu bukan masalah aku. kau boleh pergi mamak depan tu untuk belikan diorang makanan."

dia terus memasamkan wajah. "alaa kau ni tak sporting lah. kau masak sedap apa, boleh lah eh?" dia serupa merayu. "aku malas lah. pergi lah masak sendiri."

"dasar budak no fun," dia turun ke bawah dan membebel panjang. segala butir isi aku tak dengar, bebel dah lah macam mak ii aduu bila nak matang?

aku mengunci pintu bilik. bunyi noti yang tak henti ii daripada telefon aku mengganggu ketenteraman awam. ecehh baku gila ayat haktuih HAHAH.

pikamark:
good morning hehe.

ayyejin:
kepala kamu la morning, sekarang dah evening.

pikamark:
phone autocorrect la halah ii.

ayyejin:
lmao mengaku je lah kau tak pandai inggeris ;)

pikamark:
gila kau tak pandai? aku ni dari l.a kut confirm lah pandai. //proud of myself//

ayyejin:
LA? woah sama dengan mark laa aduu dah lah nama korang pun sama.

pikamark:
aku dah cakap jodoh aku dengan dia kuat :)

ayyejin:
gay.

pikamark:
im not, tapi memang jodoh kami kuat :)

ayyejin:
pergi mati, jodoh aku dengan dia lagi kuat ;)

Mark pov

aku baca ayat tu sekali lagi. "jodoh aku dengan dia lagi kuat."? jap ii means dia nak kata aku dengan dia jodoh lagi panjang?

HAHAHHA merapu apa adudu.

aku tahu lumrah kpopers macam ni memang anggap aku, member dengan kawan ii idol aku semua tu husband diorang, ya aku dah masak dengan perangai diorang. semua aku dah faham tapi,

haritu cakap jinyoung husband dia, sekarang aku pulak. tamak betul ish ii. insaf lah anak muda, bangun daripada mimpi. ok jap author dia terasa.

dengan mood yang malas, aku pergi ke dapur. samyang di tangan aku gunting, periuk berwarna emas yang selalu orang guna tu aku tuang air panas.

lumrah hidup aku makan macam ni ahdjdhd bosan kan hidup aku? itu yang kalau boleh nak kahwin cepat tu tapi siapa lah nak kat aku kan?

phone aku masih lagi bergetar. tak lain tak bukan perempuan tu lagi la tu. spam ah tu sebab aku seen je, dasar tak puas hati.

ayyejin:
jodoh kau dengan dia takkan kuat weh.

ayyejin:
percayalah ;)

ayyejin:
kau lelaki, dia lelaki. even aku ship gay tapi kalau gay dia dengan kau harap maklum aku cakap awal ii aku serang rumah kau.

pikamark:
kalau kau tahu siapa aku agak ii nya kau nak serang tak rumah aku? ;)

===

===

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
unnoticed. ➳ mark tuan!Where stories live. Discover now