°nineteen

335 66 37
                                    

Yejin pov

"kenapa tak bersiap lagi yuta?" tanya aku sebaik saja aku turun dari tangga. dia mengelatkan wajah. "aku tak percaya tau nak pergi date ni."

aku masuk ke dalam bilik bawah untuk berdandan. "laa taknak ke? takpelah kalau camtu hehe." dia masih lagi dengan muka cuka dia tu.

"tak payah tipu akulah yejin, macam la aku taktau kau nak pergi mana, bukan pergi date pun tapi attend fanmeet got7 kan?" aku terdiam.

ya memang cadangan aku camtu pun, i mean yuta pandai pandu kereta jadi aku boleh mintak dia tumpang kan aku sampai situ, bila dah sampai sana boleh aku terus cari mark even tak kenal dia.

"aku dah penat lah dengan kau ni. selalu buat aku tak tentu arah tapi selama ni fake. menipu untuk kesenangan kau. habis kau fikir aku ni apa?"

ok wtf drama apakah?

"aku suka kau dah lama weh, kau asyik je dengan idol yang tak pernah sedar kewujudan kau tu. buta ke aku ni depan mata kau je?"

confess kat aku ke ni?

uyo aku ada fans.

eh silap fan*

ok rip mintak fan ramai.

"tak buta cuma tak perasan hehe." aku sempat lagi menjawab. "tapi sekarang ni aku bebetul lambat pergi fanmeet ni jadi jom cepat tentang tadi aku buat ii lupa je eh, jangan malu."

yuta memandang aku lama dengan pandangan yang tajam. uu takuttt nyaa. "pergilah sendiri, aku takde mood." dia membuat muka malas dan muka macam takde tenaga.

"kalau takde tenaga pergi minum milo, minum milo nanana sihat dan kuat." aku sempat lagi menyanyi lagu milo dengan lirik kucar-kacir.

"lawak ke tu? maaflah nak gelak takde mood."

psh, nak gelak pun kena ada mood ke?

"tak apalah yuta, aku pergi sendiri kalau aku kena culik pun bukan kau kesah ann kk ciao dulu." aku mengambil semua barang ii dan tak dilupakan lighstick yang aku order bahaha.

"kejap," dia menghentikan langkah aku. aku tersenyum girang. "jangan lupa bawak kunci rumah."

...

aku terus memasamkan wajah sebelum menghempas kuat pintu.

+++

aku menunggu panggilan daripada dahyun, tak jugak diangkat ii, halah ii janji melayu betul la sorang ii.

dahyun gay dengan sana :
weh aku lambat sikit. jalan jammed.

yejin :
tahu dah, kau memang selalu lambat.

dahyun gay dengan sana :
hehe ok ii tunggu dekat situ jangan bergerak.

yejin :
cepat sikit weh btw kau ada an ticket?

dahyun gay dengan sana :
tak ada tapi percaya lah cakap aku nanti akan ada jual dengan harga murah

dahyun gay dengan sana :
tapi kalau tak ada pun apa salah nya kita tunggu dekat luar ehehe.

yejin :
apa ii je lah cepat sikit.

aku membuka account instagram dan cuba dm mark.

oh berjaya.

ayyejin:
dah taknak block ke bang?

pikamark:
taknak sebab aku dah baik.

unnoticed. ➳ mark tuan!Where stories live. Discover now