BAB 1 SI DIA

59 2 0
                                    

Cinta berputik setelah aku melihatnya bermain bola keranjang di court sekolah. Aku melihat tanpa mengelipkan mata. Tanpa ku sedari dia sedang melihat ku. Aku melemparkan senyuman ku. Dia juga. Saat itu hati ku terasa seperti hendak tercampak keluar. Pipi ku seperti disua bahang api. Muka ku merah padam. Aku berlari keluar untuk menahan malu daripada dilihat oleh si dia. Dengan tidak sengaja aku terlanggar seseorang.

BUKKKK....

Aku terjatuh. Dia melihat ku. Begitu juga aku. Aku seperti pernah melihatnya. Tetapi dimana.

Dia kemudian memarahi aku. Aku tahu itu salah aku. Aku meminta maaf. Tetapi dia hanya mengendahkannya dan berlalu pergi.

Aku masuk ke kelas ku pabila loceng berbunyi. Aku seorang yang tidak suka bergaul dengan orang. Aku lebih suka menyendiri kerana aku memang begitu sejak ditinggalkan oleh ibu bapaku.

Cikgu masuk bagi memulakan pelajaran. Aku melemparkan pandangan ku ke arah luar. Dan ku melihat si dia. Tetapi aku sedih kerana dia bersama perempuan lain. Aku terus fokus ke hadapan kerana aku sakit jika melihat dia bersama perempuan lain.

Aku cuba untuk meluahkan perasaan aku tetapi aku takut ditolak. Aku cube untuk mendapat perhatian dia tetapi dia hanya mengendahkan ku.

Jangan Lupakan AkuWhere stories live. Discover now