BAB-1

148 5 0
                                    

" Lynn! Bangun la dah jam 6 ni!" kata ibunya dengan nada marah terhadap anak bongsunya ni ..Lynn ni ada dua lagi abang yang belajar di overseas
"Mama"panggil Azlin dengan nada sayunya..
"Ye, kenapa Lynn? Tanya ibunya..
"Lynn rasa tak sihat la" Dengan nada bersimpati.
"Ihh! Kenapa pulak..?? Mama tengok Lynn okay je"kata mamanya yang pelik melihat keadaan anaknya..
"Entah la mama Lyn rasa macam kepala ni pening sangat!"Kata Azlin kepada mamanya dengan sengaja menekan kan perkataan "pening"
" Kalau macam tu,Lyn rehat je la ye! Mama nak kejutkan Abah kamu tu"kata mamanya yang agak bersimpati dengan keadaan anaknya..

*************
"NUR AZLIN LYNN BT KAMARUL!" Jerit ibunya separuh mati..
"Apa bising-bising ni Irah?"kata suaminya.
"Ni bang si Lynn ni dari tadi saya panggil tak menyahut pon!"kata dia kepada suaminya..
" Awak ni pon biar la dia~" kata suaminya lagi..
"Lyn cepat la kebuloq dah mama ni oiii!!!" sempat juga dia senyum sinis kepada suaminya yang menggelengkan kepala..

***************
Azlin bangun dari katilnya dengan rambutnya yang ala ala mak nyah kena kejar polis..

BUKKK!!

"Aduhh!! Arghhhh!! Cis tak guna punya handbag, aku beli mahal-mahal ni balasan kau ye!!" katanya lalu menyepak begnya dengan marah sekali..

Azlin menuruni anak tangga dengan berhati-hati kerana takut berulang kembali kejadian menjadi buah nangka busuk tak berbayar tadi dibilik..

"Ya Allah! Terkejut mama dengan rambut yang macam orang hilang suami ni hahahah!! " ketawa ibunya selepas melihat keadaan anaknya yang agak serabut..
"Heh" Azlin tersenyum mendengar leteran ibunya..
"Tak payah nak sengih macam kerang busuk la,cepat turun sini makan lepastu mandi"kata ibunya lagi..

*******

Haih!Boringnya..Apa aku nak buat ye?" Bisik Azlin di dalam hati.
Haaaa! Baik aku chat amira at least hilang sikit boring kan! Hehehe" laju saja dia membuka aplikasi wechat dan menaip nama cherly..

"Haih la kawan aku ni nama dah cantik dah tapi entah la kenapa dia bubuh nama macam ni pelik aku!
Kononnya nak nama ala ala princess gitu...ehh menyampah la aku hahaha" bisik Azlin di dalam hati.

[ oiii!]-Lynn

[Ya ada apa? Apa kau mau?]-mira

[Hish! Kau ni chat pon mesti ada sebab ke]-Lynn

[Uii rugi kau tidak datang tadi ni!]-mira

[Mira?]-Lynn

[Yes]-mira
"Sepatah je kau jawab haih!"bisik lynn di dalam hati..

[Aku nak tanya ni.Boleh tak mira -,-*]-Lynn

[ ye tanya la]-mira

[Si 'H' aku macam mana? Dia buat apa? Dia sihat tak?Aku miss dia gitu lorhh!]-Lynn

[Panjang cerita ni! Sian la bha sikit aku ni :(...]-mira

[Besok cer kat aku tau i tido dulo ye... jumpa dekat sekolah nanti tau..Good Night mira ily gitu muah3x]-Lynn

Selepas membalas chat amira, Dia terus meletakkan telefon dan membaca doa lalu terus melelapkan matanya kerana terlalu mengantuk..

*********
Bersambung ..

Crush Sekolah Ke PelaminWhere stories live. Discover now