Seorang budak perempuan yang memulakan hidup barunya di Kota Kinabalu, Sabah dengan penuh harapan tempat yang ditujunya mempunyai seribu satu kegembiraan buatnya Azlin..
"Hai !..kau dari mana?" Teguran seseorang menghentikan pembacaan Azlin.Buku di tangannya ditutup kemudian lelaki di hadapannya dipandang tak beriak sebelum tegurannya dijawab.
" Perak.."jawabnya sepatah.
" Hi, saya Veldonlee," ucap lelaki itu lagi memperkenalkan diri.Senyumannya dihulurkan.
Azlin terdiam. Senyuman yang dihulurkan dibiarkan tak bersambut.
Lelaki itu tersenyum lagi dan berlalu pergi.
Setelah beberapa bulan dia bersekolah disana
Azlin mendapati kehidupannya di Sabah tidak sebaik angan-angannya..EMPAT TAHUN KEMUDIAN...
Azlin telah berganjak ke Sekolah Menengah Kebangsaan Sembulan . Pada hari pertamanya, dia telah berjumpa seorang perempuan yang sangat peramah dan baik yang bernama "Husna"..
Sejak perkenalan pertama mereka telah menjadikan mereka rapat.Azlin dan Husna selalu meluangkan masa bersama-sama dengan menceritakan masalah-masalah yang dihadapi mereka.
Pada suatu hari, Azlin memberitahu rakannya Husna yang dia telah menyukai seorang jejaka yang dinamakan "BUAYA DARAT"..SEBULAN AZLIN MENYIMPAN PERASAANNYA..
*****
"Woi!Apa kau buat tu?"..jerit Husna.
"Hish! kau ni salam pon tak bagi!"..laju saja tangannya menyorokkan kertas yang ditulisnya di bawah meja..KRIINNGGG!!"..loceng yang membingitkan telinga namun senang di hati pelajar Sekolah Menengah itu..
Setelah mendengar loceng itu berbunyi semua pelajar terburu-buru mengemas barang sekolah untuk pulang ke rumah masing.Namun nasib malang bagi seorang perempuan yang bernama Azlin Lynn kerana telah meninggal sesuatu yang akan menjadikan hidupnya huru- hara..
Bersambung..
YOU ARE READING
Crush Sekolah Ke Pelamin
RandomCerita yang mengisahkan tentang liku-liku kehidupan Azlin lynn dalam memendamkan perasaan suka terhadap jejaka yang bernama hashrul sejak di zaman persekolahan lagi bagaimanakah kesudahan Azlin apabila mengetahui bahawa cintanya tidak seindah yang d...