Jason lachte. 'Ik ook op jou!' zei hij met een grote glimlach. Sophia pakte nog een Twix die ze in twee deelde. 'Als we deze nog opeten en niet uitkotsen, hebben we ieder een twix op. Het is niet veel maar het is een begin. Mijn moeder heeft geld achter gelaten voor eten. We moeten alleen even langs jouw huis om je spullen te pakken.' ratelde Sophia aan een stuk door. Jason begon te lachen. 'Sophia, rustig.' zei Jason lachend en pakte de halve Twix en duwde het in zijn mond. Sophia lachte om Jason zijn reactie. Ze pakte de andere helft en at het op. Ze voelde zich voor de eerste keer niet schuldig dat ze had gegeten. Misschien kwam het later, maar eigenlijk hoopte ze van niet. 'Nou kom Jason, we moeten je spullen gaan halen!' zei ze glimlachend en sloeg een arm om Jason heen. Jason glimlachte naar Sophia en sloeg zijn arm om Sophia heen. Ze kreeg een warm gevoel van binnen... Sophia bloosde lichtjes. Jason en zij hadden zoveel lol vandaag. Ze was al haar problemen even helemaal vergeten. Ze liepen langs het park met de snackkraam. 'Zullen we een frikandel delen?' vroeg Jason voorzichtig. 'hmm, okay'. antwoorde Sophia en bestelde een frikandel. Ze gingen op een bankje zitten en deelde de frikandel in twee. Sophia nam drie grote happen en slikte de frikandel door. Jason had er iets meer moeite mee maar at hem wel op. 'Laten we gaan.' stelde Sophia voor en stond op. Ze voelde zich veel beter wanneer ze met Jason was. Jason sloeg een arm om Sophia heen en glimlachte klein. Sophia bloosde en kreeg weer een warm gevoel.. Zou ze dan toch verliefd zijn?
Jason draaide de sleutel in het slot en liep naar binnen. Sophia wachtte buiten op het paaltje. 'Mam, ik ga 3 dagen bij Mike logeren.' zei hij en wachtte op haar antwoord. 'Doe wat je wilt.' was het antwoord geweest. Jason zijn moeder was nooit een echte moeder voor Jason geweest. Zijn moeder was zestien toen Jason werd geboren. Hij was een ongeluk, hij was niet gewild. Dat heeft zijn moeder vak tegen hem gezegd. Zijn vader was vertrokken toen hij hoorde dat ze zwanger was. Jason was daarom ook negen van de tien keer op zijn kamer. Hij liep naar boven en pakte uit zijn kledingkast wat kleren. Onder zijn bed lag zijn rugzak. Jason pakte zijn rugzak en deed daar zijn kleding in. Hij liep langzaam naar beneden en rechtdoor naar buiten. Zijn moeder gaf toch niks om hem.
'Kom je?' vroeg Jason aan Sophia toen hij weer buiten was. 'Wacht even, ik moet je iets vertellen.' zei Sophia en keek hem aan.
JE LEEST
Sophia-Line Averson
Teen FictionSophia-Line Averson, ook wel Sophia genoemd, heeft een moeilijk verlegen. Ze wordt al vijf jaar lang gepest, is suïdiaal en heeft anorexia. Sophia leeft in lastig leven, waar ze eigenlijk een einde aan wil maken. Dan ontmoet ze een jongen genaamd Ja...