Üranüs Güneş sisteminin 7. gezegeni ve buz kütleli gaz devidir. Adını Yunan mitolojisi'ndeki gökyüzü tanrısı Uranos'tan alır. 1781 yılında William Herschel tarafından bulunmuştur. Çap açısından Satürn ve Jüpiterden sonra 3. kütle açısındansa Neptünden sonra 4. sırada gelir.
Özellikleri
Güneş çevresinde bir devrini 84 yılda tamamlar. Uranüs'ün çevresinde ince, keskin hatlı ve koyu renkli 10 halkanın olduğu tespit edilmiştir. Halkaların tümü, yaklaşık 1 m çapında koyu renkli kaya benzeri parçalardan oluşmaktadır. Bunların yapısı henüz belirlenememiştir. Uranüs, kutbu güneşe bakacak şekilde tekerlek gibi döner. Böylece etrafındaki halkalar da dik olarak onunla birlikte döner. Manyetik alanı Satürn ve Dünya gibidir. Gezegenin dönme periyodu yaklaşık olarak 17.5 saattir ve dönme ekseni olağan dışıdır. Uranüs'ün eriyik halde bulunan ağır bir çekirdeği vardır. çevresinde ise su, metan ve amonyaktan oluşur.
Atmosfer
Etkin sıcaklık 58 K
1 bar basınçtaki sıcaklık 76 K
1 bar basınçtaki yoğunluk 0.42 kg/m3
Rüzgâr hızı 0 ile 200 m/s arası
Skala yüksekliği 27.7 km
Ortalama moleküler ağırlık 2.64 g/mol
Bileşim: Hidrojen (H2) % 83, Helyum (He) %15, Metan (CH4) %2, Aerosoller: Amonyum buzu; su buzu; amonyum hidrosülfit; Metan buzu
Uydular
Uranüs'ün 27 uydusu bilinmektedir. Bunların bir çoğu küçük astreoitlerden oluştuğu için 5 tane büyük Uydusu vardır. Bu uydular Miranda, Umbriel, Ariel, Oberon ve Titania dır.
Üranüs ile bilgiler vermeye çalıştım :)
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Uzay ve Evrenin Sırları
Ficțiune științifico-fantasticăUzay ve Evren ile ilgili bilgiler vermeye çalışacağım...