Asteroit Kuşağı

85 1 1
                                    

Astreoit kuşağı yaşam alanın dışında kalan Mars ve Jüpiter'in yörüngeleri arasında kalan,asteroit yörüngelerinin en yoğun bulunduğu Güneş Sistemi bölgesidir ve Güneş Sistemi'nin oluşumundan kalan toz ve asteroitlerden oluşur

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.

Astreoit kuşağı yaşam alanın dışında kalan Mars ve Jüpiter'in yörüngeleri arasında kalan,asteroit yörüngelerinin en yoğun bulunduğu Güneş Sistemi bölgesidir ve Güneş Sistemi'nin oluşumundan kalan toz ve asteroitlerden oluşur. Bugüne kadar yaklaşık 600.000 civarındaasteroit ve cüce gezegen burada keşfedilmiştir.

Güneş Sistemi'ndeki gezegenlerin dağılımına baktığımızda, bir düzen olduğu fark edilir. Her gezegenin yörüngesi, bir içtekinden %75 geniştir. Bu düzene göre, Asteroid Kuşağı'nın yerinde de bir gezegen olması gerekirdi. Peki, Bu gezegene ne oldu? Bu konuda kesin bir kanıt olmamakla birlikte, bazı gezegenbilimcilere göre, bir zamanlar burada oluşmakta olan bir gezegen Jüpiter'in çok güçlü kütle çekiminin etkisiyle parçalandı. Ya da, buradaki gezegenimsiler hiçbir zaman bir araya gelerek bir gezegen oluşturamadılar. 

Kuşakta bulunan asteroidlerin toplam kütlesinin az olması, Jüpiter'in ya da birbirlerinin kütleçekimlerinin etkisiyle yörüngelerinden çıktklarıı düşüncesini destekliyor. Yörüngeden ayrılan cisimler, ya Güneş'in çevresinde başka bir yörüngeye oturuyorlar ya da Güneş ya da dev gezegenler tarafından yutuluyorlar. Zaman zaman, karasal gezegenlerle de çarpışabiliyorlar. Gökbilimciler, Dünya'dan görülebilecek asteroidlerin sayısını 100.000 olarak tahmin ediyorlar.Asteroidlerin en büyüğü olan Ceres'in çapı 914 km'dir. Bu kuşak dışında da Güneş Sistemi'nde başka asteroidler vardır. 

Asteroit Kuşağı'nda Bode Yasası ile bir gezegen olduğu düşünülüyordu. Detaylı gözlemler sonucunda 1 Ocak 1801 yılında astronom Giuseppe Piazzi tarafından bir cüce gezegen olan Ceres bulundu ve yarım asır boyunca 8. gezegen olarak bilindi. Bu güne kadar en büyük asteroit olarak kalan Ceres, bu kuşaktaki maddenin %32'sine sahiptir. Ceres'ten 15 ay sonra Heinrich Wilhelm Olbers tarafından keşfedilen ikinci asteroit 2 Pallas'dır. Daha sonra Alman astronom Karl L. Harding tarafından 1804'te keşfedilen 3 Juno ve yine Olbers tarafından 1807'de keşfedilen 4 Vesta, kuşataki maddenin %1 ve %9'unu taşımaktadır. Vesta, kuşaktaki ikinci büyük asteroit olup 2012 yılında NASA'nın Dawn uydusu tarafından ziyaret edilmiş ve incelenmiştir. 2015'in Mayıs ayında iyonlaşma güdümlü bu uydunun Ceres'i de ziyaret etmesi plânlanmaktadır.

Asteroid kuşağı'ndaki asteroidlerin toplam kütlesi yaklaşık Ay'ın kütlesi kadardır.


Not : Dünyada milyonlarca yıl önce yaşamış dinazor neslide bir astreoit çarpması yüzünden yok oldular ve tekrar astreoitin dünyaya çarpma olasılığı var ama belkide milyarlarca yıl sonra

Okuduğunuz için teşekkürler :)

Uzay ve Evrenin SırlarıHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin