Yer çekimi Nedir Ve Birden Ortadan Kalksa Ne Olurdu?

153 1 6
                                    

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.

Şimdi yerçekimini tanımlayalım; herhangi iki cismin birbiri üzerinde çekim kuvveti uyguladığını bulmuş ve cisimlerin kütlesinden kaynaklanan bu kuvveti kütle çekim kuvveti olarak adlandırmıştır. Yani kısacası Yerçekimi bir tür kütle çekim kuvvetidir.

"Peki Birden ortadan kalksa ne olur ?" Yerçekimi birden ortada kalkmaz ve her gezegeninde bir yer çekimi vardır aslında yer çekimsiz bir kütleli gezegen yoktur sadece Newtonları farklıdır. Peki yer çekimini keşfeden kim olmuştur. Hepimizinde bildiği gibi Newtonun başına elma düşmesiyle bizim başımıza elma düşse alır yeriz ama Newton bu elma neden düştü diye sorgulayıp yerçekimini keşfetti deli zannedildi ama dahiler yani bilim adamları aslında biraz delidir. Neyse konu saptı Yer çekiminden bahsediyorduk yer çekimi gezegene göre değişir peki bu çekimi tetikleyen nedir tabikide gezegenin çekirdeğindeki harekettir. Gezegenin çekirdeği ne kadar sıcak olursa çekimi o kadar kuvvetli olur. Örneğin; marsın yer çekim kuvveti Dünya da ki nin yaklaşık %38'i kadardır. Yani marstaki insan aynı bahçede küçükken sek sek oynayan çocuklar gibi yürür. Çünkü Marsın çekirdeği milyarlarca yıl önce soğuduğu tahmin ediliyor ve bundan dolayıda çekim kuvveti azalmıştır. Dünyanın ise yer çekimi kuvvetlidir.

Şimdi asıl soruya gelelim bu yerçekimi birden ortadan kalksa Yerçekimi çok kısa bir süre için bile ortadan kalksa dünya üzerindeki her şey havalanıp uçmaya başlar. Tabii hızı düşürebilecek bir güç olmadığından ve aynı anda Dünya kendi etrafında döndüğünden, her şey havada hızla savrularak hareket eder. Yerçekiminin ortadan kalkması, atmosferdeki havanın da savrulması demek. Hava basıncındaki bu ani düşüş herkesin iç kulağının parçalanmasıyla sonuçlanır ve kısa süre sonra oksijen yetersizliği baş gösterir. Oksijen olmazsa su da hidrojen gazına dönüşür ve vücutlarımızın da büyük bölümü sudan ibaret olduğu için canlı hücreler tek tek patlamaya başlar. Tüm bunların gerçekleşmesi için 5 saniye yeterli. Yani altıncı saniyede geri gelecek olsa bile dünya üzerinde tek bir canlı kalmayabilir.

Güneş sisteminde ortadan kalksa örneğin Güneşte yerçekimi olmazsa güneşin üzerindeki ısıyı yayan bulutsular uzaya dağılır ve güçlü radyasyon yayılır güneşte küçük cüce bir yıldıza dönüşür. Dünyada bununla beraber güneş sisteminden ayrılır ve uzay boşluğunda savrulur giderdi çünkü bütün gezegenleri bir arada tutan Güneş ve zaten Gezegenlerde Güneşin etrafında dönüyor bunu ilkokuldaki çocuk bile bilir. Neyse yerçekimindede aslında bizde Dünya kütle çekimine bir çekim uyguluyoruz küçükte olsa bizimde bir baskımız var ayrıca güneşte bize bir kütle çekimi uyguluyor aslında gezegenin çekirdeği bir mıknatıs ve bizde onun üstündeki demir parçacıklarıyız.

Araştırdığım bilgileri paylaşmaya çalıştım Teşekkürler :)

Uzay ve Evrenin SırlarıHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin