11. Alles Is Anders

718 53 4
                                    

'Mam! Pak jij die doos even?' roep ik naar Mama. Vick rent de trap op en Rory heeft Posy vast. 'Het is echt gaaf!' roept Rory. We staan in ons nieuwe huis in de Winnaarswijk. Ik kijk om me heen. Wauw. Het is prachtig. Het behang is helemaal nieuw en de meubels glimmen helemaal. Alles is mooi en nieuw. Mijn moeder komt binnenlopen met twee dozen en zet ze op de plek. 'Mooi hé, Gale?' fluistert ze in mijn oor. 'Ja,' fluister ik zachtjes terug. Mama aait me over mijn hoofd en loopt weer naar de verhuiswagen. Ik pak Posy over en kietel haar in haar buikje. Ze begint te giechelen en ik leg haar in een nieuw wiegje. Rory begint de dozen uit te pakken en zet alles op zijn nieuwe plek. Ik ga de dozen sjouwen en ik pak ook alles uit. Het is echt zwaar werk, maar helemaal de moeite waard. Vick rent door het huis met een plastic pijl en boog. Hij schiet een pijl in een keukenkastje en roept: 'Ik ben Gale!' Ik begin te lachen en gooi de pijl terug. Vick rent weer naar boven en mam loopt erachter aan.

We zijn de hele dag bezig. Dozen uitpakken, alles op z'n plek zetten en een beetje poetsen. 'S Avonds eten we een geweldige maaltijd. We hebben nu eten en daar ben ik echt heel blij mee. Mijn moeder bereidt het in ons nieuwe keukentje. Ik loop na het eten naar boven met Vick en Posy. Ik geef Vick een tandenborstel en hij poetst zijn tandjes. Ik poets de paar tandjes van Posy en daarna stop ik Posy in bed. Vick en ik zingen samen een slaapliedje. De kamer van Posy is rose met wit en alle meubels zijn lichtbruin. Er staat een kastje met allemaal nieuwe kleertjes, een klein badje, een wiegje en een komode met allemaal luiers en rompertjes. Er hangen schilderijen met Capitool emblemen die ik regelrecht in de prullenbak gooi. Walgelijk. Ik loop de kamer uit met Vick en doe de deur zachtjes dicht. Ik loop naar het kamertje ernaast waar met houten letters "Vick" op de deur staat. Vick is er echt trots op dat hij nu een eigen kamer heeft en geeft me enthousiast een kleine rondleiding. 'Kijk Gale, mooi blauw hij!' roept hij terwijl hij naar de muur wijst. 'En een mooie kast met állemaal mooie kleren! En kijk Gale, mooi bed hé!' Hij springt in bed en ik lach naar hem. 'Het is prachtig, Vick,' glimlach ik naar hem. 'Welterusten.' Ik geef hem een kusje op zijn voorhoofd. Vick slaat zijn armen om mijn nek en fluistert in mijn oor: 'Ik ben heel blij dat je er nog bent, Gale.' Ik pak hem stevig vast. 'Dat vind ik ook Vick,' fluister ik. Dan gaat hij liggen en stop ik hem in. Ik trippel zachtjes naar beneden en ga naar de woonkamer. Rory en Mama spelen een spelletje voor de open haard. Ik ga op de rode, zachte bank liggen en sluit mijn ogen. Rory komt naast me liggen. 'Ik ben blij dat we hier zijn met jou, Gale,' zegt hij. Mama schenkt thee in en geeft het me aan. 'Alles is anders,' zegt Rory dan. 'En alles zal altijd anders blijven,' fluistert mijn moeder.

Heeeeey allemaal!

Dit was het laatste hoofdstuk van Gale's Games. Ik ga nu een vervolg maken in een nieuw boek:

Gale's Games ~ part 2

Iedereen bedankt voor het lezen en voten!

Xxx

Gale's GamesWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu